cmos checksum bad

Pagina: 1
Acties:
  • 2.938 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
hallo

ik ben in bezit van een a8n32-sli en krijg de volgende melding:
cmos checksum bad.

f1 to enter setup
f2 to load delault en continu.

nu heb ik de batterij vervangen maar dit heeft geen resultaat.
verdere spec. zijn

crucial balistix 2x512
xfx 7900GT
amd 3500+
coolermaster real power 550 (voeding)

weet iemand hier een oplossing vooe of is er iemand die hier
ook problemen mee heeft gehad.?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Doe aub wat moeite om zelf de oplossing te vinden:
http://gathering.tweakers...%5Bq%5D=cmos+checksum+bad

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
nou die had ik dus idd al door gelezen . maar mijn oplossing staat er niet tussen....

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

na het vervangen van de batterij moet je wel de hele bios even instellen

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:09:
na het vervangen van de batterij moet je wel de hele bios even instellen
ja oke .. ik heb load setup default gedaan neem aan dat dit voldoende moet zijn.
of vergeet ik iets?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
You tell us...
Werkt het nu wel? -> Opgelost.
Werkt het niet? -> Je vergeet iets.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
nou dan zal ik wel iets vergeten want het probleem blijft. andere bios geprobeerd maar help ook niet.
alles nu op standard staan

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mr.loepie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 02:14:
nou dan zal ik wel iets vergeten want het probleem blijft. andere bios geprobeerd maar help ook niet.
alles nu op standard staan
Al eens de laatste versie gedownload van de fabrikant en die er in geflashed?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Krijg je nog steeds dezelfde melding? Of doet XP het gewoon niet?

Zorg na het laden van de defaults iig ervoor dat de harde schijven goed staan ingesteld, net als de bootvolgorde.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb het zelfde bordje.
Stel alles in je bios in op automatisch en zorg dat het gesaved word.
Dan zal je error weg zijn had ik namenlijk ook in het begin toen ik bepaalde instellingen verkeerd had staan.
Later kan je als alles draait handmatig je pc fijntunen.

computer voor alle werkzaamheden

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
RobIII schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:41:
[...]

You tell us...
Werkt het nu wel? -> Opgelost.
Werkt het niet? -> Je vergeet iets.
Nou daar kun je ook wel anders op reageren zeg, en die reactie daarna van jou voegt ook niet veel waarde toe.

De TS vraag vriendelijk of hij wat vergeten is aan ons, dat interpeteer ik als een normale vraag.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dnc1n schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 03:08:
[...]

Nou daar kun je ook wel anders op reageren zeg, en die reactie daarna van jou voegt ook niet veel waarde toe.

De TS vraag vriendelijk of hij wat vergeten is aan ons, dat interpeteer ik als een normale vraag.
TS toont zelf niet erg veel moeite met een magere topicstart, vermeldt niet wat hij al geprobeerd had/heeft en al helemaal niet wat daar het resultaat van is. Hoe had ik anders moeten reageren? Sterker: ik heb zelfs een TR overwogen vanwege de minimale inzet.

Die tweede opmerking van mij voegt wel degelijk iets toe. Door het opnieuw flashen van de BIOS zou je een eventueel beschadigde CMOS kunnen "herstellen".

En dan rest mij nog de vraag waarom jij dan uberhaupt in dit topic reageert. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet zeg ik dan maar. Je draagt zelf niets bij en maakt met je post alleen maar een negatieve stemming. Die eerste post van mij is helemaal niet lullig, maar was bedoeld (en dat snapte TS klaarblijkelijk wel (/beter)) om TS duidelijk te maken dat hij wel wat scheutiger mocht zijn met informatie. Ik had ook kunnen zeggen "vertel ons eens iets meer". What's the difference. Wat jij nu doet is enkel en alleen een offtopic discussie op gang brengen waar niemand mee gebaat is, en TS al helemaal niet.

Het zal de warmte wel zijn, maar wat zijn sommige mensen toch lichtgeraakt zeg...

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 05-07-2006 03:32 ]

Over mij

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
ik heb de laatste bios 1205 en in geflached nu. als ik nu alles op default laat staan loopt de pc door...
maar zo gauw ik ook maar 5 mhz overklok krijg ik weer die cmos checksum bad.

@roblll ik had toch wel zeker vermeld wat ik geprobeerd heb en wat daar de resultaat van was.
en ook heb ik diverse sites door gelezen staat er ook.
dus laten we onzin opmerkingen maar 8terwege.
en domme vragen bestaan toch niet????

maar nog een andere vraag kan het ook zijn dat de cmos echt dood is?
ik had vanmorgen met de zaak gebeld waar ik deze gekocht had en die zei tegen me dat ik de mobo op moet sturen end at het wel eens een maand kon gaan duren.. een MAAND??

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Je kunt ook ff naar de maker v'h moederbord een mailtje sturen. Zo'n cmos chippie sturen die meestal wel voor je op (al dan niet gratis). ben je in iedergeval je pc geen maand kwijt.
verder kun je eens kijken of 't niet aan je overklok ligt. verzet eens een andere instelling (par/com port dis/enabelen) en kijk of je dan ook een error krijgt.
Pagina: 1