DVD brander kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Beste mensen,

Ik heb een NU DVDRW DDW-081 dvdbrander. Ik had Deamon Tools 4.00HE op mijn pc staan, nu heb ik deze vervangen door 4.03 En sindsdien doet mijn brander het niet meer, lezen gaat nog goed, maar als ik brand met Nero Burning rom 6 Ultra edition dan stopt hij na 3%. Tijdens het branden begint hij te zoemen, en komen er vreemde geluiden uit. Ik het Deamon Tools 4.03 en Nero verwijderd, en 4.00HE en Nero er terug op gezet. Maar hij geeft nog steeds hetzelfde probleem, ook met de nieuwe Nero 7 Ultra.

Mijn vraag is nu, is mijn brander kapot, of ligt het aan de software. (ik kan mij herinneren een melding te krijgen bij het installeren van Deamon Tools 4.03 over een of andere software die geen certificaat had ofzoiets)

groetjes Martijn

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet de virtuele schijf (in dit geval een Drive) even verwijderen bij apparaatbeheer. Volgens mij was het ook nog onzichtbaar, maar dat moet je ergens kunnen aan/uitschakelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• m2xum2xu
voor zover ik weet, stonden er geen sporen van Deamon tools meer op mijn pc.
is er geen maniertje om dit te testen, want ik kan wel na elke poging een dvdtje branden, maar dan ben ik straks door mijn voorraad heen

• m2xum2xu
ik heb nogmaals, deamon tools en nero verwijderd, vervolgens in hardwarebeheer mijn CD drive verwijderd, opnieuw opgestart, en nero 7 opnieuw geinstalleerd. De 1e DVD die ik probeerde lukte, maar het rare geluid op het begin was er nog steeds. De 2e DVD die ik wou proberen, mislukte, dus wat kan er nu het probleem zijn?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

als je wilt kunnen blijven uitproberen, koop 1 DVD-RW

Verder is het misschien een optie 'm even uit te proberen in een andere PC?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Hoeveel merken dvd's heb je geprobeerd?
Veel geluid met een dvd speler, dan denk ik aan slechte kwaliteit dvd's, want dan is de dvd brander aan het zoeken naar de dvd.

• m2xum2xu
ik was op vakantie, vandaar mn late reply, maar ik gebruik idd goedope dvdtjes van Acro Circle, maar die gebruik ik al heel lang en nog nooit problemen mee gehad. Ik heb nog een dvdrewritable liggen, stom dak daar niet aan gedacht heb, ik zal dus eens gaan proberen.

• m2xum2xu
mn brander is ok, want een dvdtje van een goed merk werkt.
ik heb mn firmware geupdate, ik had 2 keuzes BX31 en BX32 beiden doen het niet, crashen om 70% ofzo. Ik las ergens dat je ook de firmware van de NU DDW 82 erop kan zetten, de 377firmware. Deze installeerde wel, maar het branden van Acro Circle schijfjes is nog steeds niet gelukt.

ik ben bang dat ik mijn 70dvdtjes de deur uit moet doen.......

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Probeer eens op halve snelheid te branden.

• m2xum2xu
heb ik al geprobeerd, op alle mogelijke snelheden, maar er komen overal kringen op die dvds te staan

• m2xum2xu
hoi allemaal, ik heb nu dvdtjes van Philips gekocht, in de hoop dat deze wel zouden werken. Nero geeft nu geen foutmelding meer, maar op de dvds zijn nog steeds kringen te zien. En ze werken ook niet correct.... en die klote firmware van NU-global loopt steeds vast als je je brander probeerd te flashen.... iemand een oplossing? of gewoon een nieuwe brander kopen?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou niet veel tijd meer verspillen aan die Nu-tech.
Je hebt al een BenQ DW1655 voor 36 euro. Die drive is in alle opzichten beter en sneller.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je de mogelijkheid hebt de speler eens in een ander systeem te testen... En misschien lukt daarin het flashen dan ook.

Eventueel kun je nog het volgende doen:

In een command window even onderstaande tikken

Set devmgr_show_nonpresent_devices=1 <Enter>
Start devmgmt.msc <Enter>

En dan in Apparaat Beheer dat gestart wordt, onder menu "Beeld" / "Verborgen apparaten weergeven" kiezen.
Verwijder daarna de apparaten met gedimde iconen die niet meer aan de PC gekoppeld zijn.
Maar dan alleen die die te maken hebben met CD/DVD gebeuren, want tijdelijk ongebruikte of ontkoppelde apparaten zijn vaak ook gedimd weergegeven.

[ Voor 67% gewijzigd door _XipHiaS_ op 01-09-2006 16:20 ]

• m2xum2xu
khad idd al gekeken naar die benq, en gister gekocht. Echt een superbrandertje, dvdtjes van 4 speed brand hij makkelijk op 16 speed zonder fouten, vraag me af of dat wel gezond is voor de houdbaarheid:) maargoed, ik kan weer branden

bedankt voor alle suggesties iedereen
Pagina: 1