Toon posts:

[Excel] Deel van cel kopieren*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje?

Ik ben opzoek naar een formule in excel dat een gedeelte van cel uitleest en kopieert naar een andere cel.

Bijvoorbeeld:
Deze info staat in cel A1 . "aaaa-bbbb" ik zou dan een formule willen hebben die alles voor het "-" tekentje kopieert naar bijv cel c4 dus dan zou erin cel c4 zou alleen staan "aaaa" .

Ik heb namelijk 20.000 cellen met info erin staan met als opbouw blabla-blabla en ik moet alle info voor het "-" tekentje kopieren naar een andere veld.

alvast bedankt

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Engelstalige versie, maar met Nederlandse instellingen voor decimaal- en scheidingstekens:

code:
1
=LEFT(A1;FIND("-";A1;1)-1)

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

of je slaat em op als csv bestand (komma gescheiden) en vervolgens importeer je hem in een nieuw werkbald met " - " als scheidingsteken.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Ik pas je topictitel nog even aan. 'Excel vraagje' is namelijk niet zo erg geschikt als titel voor een topic. ;). Welkom op GoT, en lees je ook even de Algemene gedragsregels (Netiquette)?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sterker nog, als je toch in Excel bezig bent, kan je de wizard Text to Columns weer starten (zit in het menu naast de HELP; ik dacht Data).

Selecteer je kolom, ga naar de wizard, stel je scheidingsteken in en klaar is miss_ict :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.