Daarnet de 25 kolommen aangesloten aan de uC, en de 4 datalijnen naar de BCD, (heb de 4 ingangen van de BCD 'geground' met 4.2 KOhm, en werkt perfect) Heb allereerst ff een progje in VB geschreven die voor mij C code produceert, om het leven wat makkelijker te maken:
Als testje dacht ik maar aan wat wiskundig:
√9=3 :-)
Heb ff een delayloop gemaakt waar je het aantal milliseconden op kan geven is wel handig ,anders krijg je van die hele grote getallen
Die in de uC gezet, en uitgetest:

*Clickable
Doet het dus
De foto is niet al te best, maar als je flitst worden de foto's niet beter van, in gewoon licht is de display duidelijk te zien.
Voor de mensen die de achterkant willen zien:

*Clickable
Nu komt het leukere deel: (alhoewel alles aanelkaar bakken ook wel 'cool' is) programmeren!
Dus ik zal allereerst mijn C kennis wat moeten verhogen, om o.a. interrupt timers te maken voor mijn clock. (Sample codes voor atmega32 uiteraard welkom)
EDIT:
100ste post in dit topic
Als testje dacht ik maar aan wat wiskundig:
√9=3 :-)
Heb ff een delayloop gemaakt waar je het aantal milliseconden op kan geven is wel handig ,anders krijg je van die hele grote getallen
Die in de uC gezet, en uitgetest:

*Clickable
Doet het dus
Voor de mensen die de achterkant willen zien:

*Clickable
Nu komt het leukere deel: (alhoewel alles aanelkaar bakken ook wel 'cool' is) programmeren!
Dus ik zal allereerst mijn C kennis wat moeten verhogen, om o.a. interrupt timers te maken voor mijn clock. (Sample codes voor atmega32 uiteraard welkom)
EDIT:
100ste post in dit topic
[ Voor 23% gewijzigd door Shuisman op 27-08-2006 22:12 ]