Toon posts:

PCTV Rave....verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv-kaart doet het niet (roze en groene strepen)

Ik heb ff gekeken naar de IRQ's en mijn
geluidkaart (SB Live 1024) en de tv-kaart zitten alle bei op dezelfde irq (11)

Is dit de oorzaak en hoe kan ik dit veranderen?

Verwijderd

Probeer je kaart in een ander PCI slot te stoppen
Dan krijgt hij een ander irq nr
Dat verhelpt dat IRQ probleem
Maar ik weet niet waardoor die strepen in het beeld komen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar IS die IRQ het probleem?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De Rave kan voor zover ik weet geen IRQ sharen en heeft een busmastering pci-slot nodig

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
<newbie mode>
Wat is busmastering?
</newbie mode>

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Beste Dondervogel,

Ten eerste: Wat voor videokaart heb je? Ik heb namelijk met diverse videokaarten het zelfde probleem gehad als jij op dit moment. Met name de TNT2 versie van NVidia gaf veel problemen. Volgens mij geven de drivers het probleem van het roze beeld. Als je een andere videokaart in de buurt heb liggen, probeer die dan eens i.c.m. die Rave kaart te installeren. Dit was bij mij de oplossing.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Het probleem zit hem denk ik meer in de drivers bij problemen tussen Nvidia based kaarten en de PCTV kaartjes. Ik heb op m'n V550 nog eeuwen de oude Diamond drivers gebruikt omdat die, met matig 3d beeld, wel het beste overlay beeld gaven op de PCTV.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een GeForce 2 MX (asus), maar ik denk dat dat niet het probleem is want hij heeft het nl. ooit wel een keer gedaan
ik heb een keer windows opnieuw geinstalleerd en toen deed ie het niet meer...:(

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Het heeft ermee te maken dat nvidia-chips in combinatie met de wat nieuwere drivers geen hardware-overlay-support meer hebben.
De oplossing kun je vinden op het forum van pinnacle: webboard.pinnaclesys.com. Je moet maar even zoeken naar TNT2 op die site of zo, dan vind je op eeen gegeven moment een set registry-wijzigingen waarmee je de boel weer aan kunt slingeren.
Op GOT moeten die reg-keys ook ergens staan, dus als je hier ff zoekt zul je ook wel wat vinden. Het is al vele malen voorbij gekomen namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel zoeken op tnt2, maar of het echt veel zin heeft...Ik heb nl. een GeForce 2 MX...

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
dan nog, is volgens mij hetzelfde probleem, of je nou een tnt of geforce hebt. Het zijn wat dat betreft bijna dezelfde nvidia-drivers natuurlijk he

Verwijderd

Ik zou in ieder geval de Live kaart op een iegen IRQ zetten. Deze kaart staat erom bekend dat hij troubles geeft als hij z'n IQR deelt. De Rave kaart kan prima delen, maar dus liever niet ,met een Live kaart. met een netwerkkaart of usbcontroller is geen probleem. Je kan ook eens wat nieuwere drivers installeren voor je videokaart. Ik ga er even vanuit dat je net als 9 op de10 anderen die hier op GoT een Nvidia kaart hebt. Sommige oude drivers hadden wat problemen met de Rave, nieuwere drivers kunnen dus ook de oplossing brengen.

Suc6
Thijs
Pagina: 1