Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Algemeen] GSM abonnementen, betalen per minuut?

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Misschien is dit een redelijk zinloos of noob-topic.. maar ik wil nu toch eigenlijk enige duidelijkheid over deze kwestie:

Ik ben van plan binnenkort een GSM abonnement af te sluiten met een SonyEricsson K800i. Nu was ik in de veronderstelling (en volgens mij velen met mij) dat je in ruil voor het bedrag dat je maandelijks betaalt, een bepaald aantal belminuten/sms'jes gratis krijgt. Nu vertelde laatst een collega mij dat je bij een abonnement alsnog per minuut/sms moet betalen. Dit lijkt me totaal onlogisch, aangezien je dan bij veel abbo's 22 cent per sms betaalt, terwijl diezelfde sms'jes prepaid 9 cent kosten :? Betalen per minuut/sms hoeft alleen buiten de bundel dacht ik?

Dan zou toch niemand meer een abbo afsluiten?

Ik ben ff zeer confused, en zou het fijn vinden als iemand even uitsluitsel kon geven :D

Bedankt alvast ;)

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

Nss

The Dude Abides

laat je niet van de wijs brengen, een t-mobile relax 300, telfort 400 of orange €30 heet niet voor niks zo! kijk eens op de sites van de verschillende operators, daar wordt e.e.a. bevestigt en verduidelijkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Nss op 05-07-2006 00:18 ]

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:22
Het enige waar je op moet letten is dat je soms smsjes apart betaalt. Dat je dus smsjes niet uit je bundel kan betalen.

Daarnaast wordt telkens als je belt ookal is het maar 10 seconden het afgerond naar 1 minuut. Alleen bij Tmobile relax is dat geloof ik niet.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het zit zo: je koopt bij voor 30 euro per maand 300 bel minuten in. Dit betekent dat 30/300=0.10 cent per minuut is. In andere woorden je betaalt in die bundel 10 cent per minuut. Hierbij zijn nog geen start tariefen gerekend. Dus je hebt allebei gelijk :)
Lentje schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:25:
Het enige waar je op moet letten is dat je soms smsjes apart betaalt. Dat je dus smsjes niet uit je bundel kan betalen.

Daarnaast wordt telkens als je belt ookal is het maar 10 seconden het afgerond naar 1 minuut. Alleen bij Tmobile relax is dat geloof ik niet.
Idd, iedereen doet dit. Behalve orange. Daar betaal je per seconde, maar heb je wel een start tarief die andere weer niet hebben.

@ TS je kan het best gewoon een telco shop binnen lopen die je dit duidelijk zullen proberen te maken :)

[ Voor 55% gewijzigd door DaannO op 05-07-2006 00:28 ]

• Tim_R
DaannO schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:27:
Het zit zo: je koopt bij voor 30 euro per maand 300 bel minuten in. Dit betekent dat 30/300=0.10 cent per minuut is. In andere woorden je betaalt in die bundel 10 cent per minuut. Hierbij zijn nog geen start tariefen gerekend. Dus je hebt allebei gelijk :)
[...]

Idd, iedereen doet dit. Behalve orange. Daar betaal je per seconde, maar heb je wel een start tarief die andere weer niet hebben.

@ TS je kan het best gewoon een telco shop binnen lopen die je dit duidelijk zullen proberen te maken :)
Ok, dat maakt duidelijk dat ik tóch gelijk had.. Wat mijn collega zei was namelijk: je betaalt een bepaald bedrag per maand en daar komen de kosten per minuut/sms nog extra bovenop.. maar dat is dus niet zo :)

Stel: ik sluit een Vodafone Bel&SMS TeGoed 22,50 af (150 belminuten/sms'jes), en in een bepaalde maand verstuur ik 83 sms'jes en bel ik ook nog eens 25 minuten in totaal. Dan hoef ik aan het eind van de maand maar 22,50 te betalen. Klopt dit?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:20
Timmyboy_ schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:25:
[...]
Stel: ik sluit een Vodafone Bel&SMS TeGoed 22,50 af (150 belminuten/sms'jes), en in een bepaalde maand verstuur ik 83 sms'jes en bel ik ook nog eens 25 minuten in totaal. Dan hoef ik aan het eind van de maand maar 22,50 te betalen. Klopt dit?
Klopt, maar dit had je ook op de Vodafone website kunnen vinden.

• Tim_R
Jimster schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:28:
[...]

Klopt, maar dit had je ook op de Vodafone website kunnen vinden.
Ok bedankt.. ja daar heb je gelijk in, maar ik wilde het gewoon even zeker weten.. die verkooppraat op sommige sites leidt je wel eens om de tuin ;)

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Timmyboy_ schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:30:
[...]

Ok bedankt.. ja daar heb je gelijk in, maar ik wilde het gewoon even zeker weten.. die verkooppraat op sommige sites leidt je wel eens om de tuin ;)
Het klopt allemaal, er is maar één uitzondering (bij mij bekend): KPN Flexibel. Die wordt niet meer actief aangeboden in fysieke winkels, maar nog wel vaak bij internet-shops.
Pagina: 1