Onboard Radeon Xpress 200, dual head ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb hier een moederbord uit een HP-machine waar onboard een Ati Radeon Xpress 200 series op zit. Op het moederbord zit een VGA-uitgang en een DVI-D uitgang. Betekent dit dat er twee GPU's aanwezig zijn, en dat de kaart in principe dual head configuraties ondersteund (dus twee monitoren tegelijk kan aansturen)?

Alvast bedankt!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Euhm, een gemiddelde VGA kaart heeft toch ook wel twee aansluitgen, is ook geen dual head.

En die HP machine geeft je gewoon twee keuzes, analoog, of digitaal. Geen dual head ofzo.
Die Radeon Express 200 is een vrij eenvoudige chip, dus verw8 geen DH ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/28b8b900704120c92d97ed61f49263cb/full.jpg

Toevallig ook deze machine, een dx5150? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 22:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Genghis Khan
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:28:
Euhm, een gemiddelde VGA kaart heeft toch ook wel twee aansluitgen, is ook geen dual head.

En die HP machine geeft je gewoon twee keuzes, analoog, of digitaal. Geen dual head ofzo.

[afbeelding]

Toevallig ook deze machine, een dx5150? ;)
Ja, klopt :D.

Ik vraag me af of het mogelijk is, het zou natuurlijk wel erg fijn zijn. Ik zie in de Device Manager van Windows XP ook twee GPU's staan onder Display Adapters, of is dat niets? Ik heb nu ook niet een DVI-D naar VGA verloopstukje, dus kan het niet proberen!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
Genghis Khan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:26:
Beste Tweakers,

Ik heb hier een moederbord uit een HP-machine waar onboard een Ati Radeon Xpress 200 series op zit. Op het moederbord zit een VGA-uitgang en een DVI-D uitgang. Betekent dit dat er twee GPU's aanwezig zijn, en dat de kaart in principe dual head configuraties ondersteund (dus twee monitoren tegelijk kan aansturen)?

Alvast bedankt!
Je hebt gewoon één gpu (ingebouwd in je chipset) en of deze twee monitoren tegelijk kan aansturen kun je vast wel in de handleiding vinden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals het er naar uit ziet heb je gewoon dualhead op je pc zitten. Waarschijnlijk niet 2 gpus (dat zie je eigenlijk maar bij een heel select aantal kaarten). Maar 2 monitoren aansturen zal hoogstwaarschijnlijk geen probleem vormen.

Wat Gunner dus zegt is niet geheel waar, iedere kaart met 2 monitor aansluitingen is in staat als dualhead te fungeren.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Terw_Dan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:32:
Wat Gunner dus zegt is niet geheel waar, iedere kaart met 2 monitor aansluitingen is in staat als dualhead te fungeren.
I stand corrected! Nog nooit geprobeerd eigenlijk ;) Maar het leek me wat onlogisch omdat je vroegah veel geld moest neertellen voor bv een Matrox G400 en het nu kan met een cheap ass chipset als een Radeon Express 200?

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 22:35 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

Outerspace

Admin General Chat
Ja, je kan 2 monitoren hier op aansluiten. Zie ook sommige reacties in dit topic: Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic:
Spekkie99 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:58:
Cool topic en ideaal voor mijn vraag :)

Heb een 6600GT en aan de VGA een breedbeeld TFT en aan de DVI mijn beamer. Beiden doen 1280x720 en ik gebruik de clone modus, wil gewoon op beide schermen hetzelfde zien.

Echter de overlay video in MS player verschijnt maar op 1 monitor?

Wat moet ik doen om op beide de film te kunnen zien of kan dit niet?

gr,
Gerwin

Wauw, een sig!

• Nielson
Nog meer info op de HP site.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Link werkt bij mij niet
fixed

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 22:41 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Super bedankt :) !

Vraag ik me alleen af waar ik een DVI-D naar VGA verloopstukje ga krijgen. De winkels hier verkopen het in ieder geval niet, en in de Tweakers.net Pricewatch kom ik het niet tegen.

Gunner, zat er bij jouw HP-machine een verloopstukje bij?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

Outerspace

Admin General Chat

Wauw, een sig!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hou er wel even rekening mee dat een DVI-D uitgang niet werkt met een DVI->Dsub convertertje, meestal is dit het geval met onboard (op het moederbord) vga oplossingen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Genghis Khan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:51:
Super bedankt :) !

Vraag ik me alleen af waar ik een DVI-D naar VGA verloopstukje ga krijgen. De winkels hier verkopen het in ieder geval niet, en in de Tweakers.net Pricewatch kom ik het niet tegen.

om een D-SUB monitor aan te sluiten op een DVI aansluiting heb je zat verloopstukjes (krijg je bij zo'n beetje iedere videokaart, mocht je die nodig hebben mag je er wel eentje van me hebben tegen verzendkosten mocht je die niet kunnen vinden).
Om een DVI monitor aan te sluiten op een D-SUB aansluiting zijn geen verloopjes te vinden, dit omdat je niet zomaar een analoog naar digitaal signaal kan omzetten.

[edit]
@dion_b, ja, ik weet dat er DA converters bestaan, maar dat zo'n ding kost waarschijnlijk net zoveel als een standaard HP pctje van de TS, leek me dus niet echt een noemenswaardige oplossing ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 05-07-2006 00:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:40:
[...]

om een D-SUB monitor aan te sluiten op een DVI aansluiting heb je zat verloopstukjes (krijg je bij zo'n beetje iedere videokaart, mocht je die nodig hebben mag je er wel eentje van me hebben tegen verzendkosten mocht je die niet kunnen vinden).
Euhm, zoals gezegd, dat zijn DVI-I/A -> HD15 verloopjes. Dit is een DVI-D connector waar dus geen analoog signaal op zit. Om hier een analoge monitor op aan te sluiten zou je een D/A converter moeten hebben. Die bestaan zeker, maar zijn duur, lomp en onhandig. Een PCI(e) kaart zou goedkoper zijn, sterker nog, een simpele TFT met DVI-D in zou dat ook wel eens kunnen zijn :o
Om een DVI monitor aan te sluiten op een D-SUB aansluiting zijn geen verloopjes te vinden, dit omdat je niet zomaar een analoog naar digitaal signaal kan omzetten.
Tja, A/D converter he :z

Zijn wel te vinden, maar niet bij de MediaMarkt en consorten, ook hier geldt duurder en (veel) onhandiger dan andere kaart...

Oslik blyat! Oslik!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Genghis Khan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:51:
Nee dit zitten vaak alleen bij grafische kaarten.

Verwijderd

Heb ook de dx5150 op mijn werk staan en ben al super lang bezig om daar een verloopstekkertje voor te vinden. De uitgang zit ook op de Dell laptop van mijn baas. Na contact met Dell klantenservice kreeg ik te horen dat ze dit zelf niet verkopen, maar dat ik maar eens bij media markt oid moest kijken. Blijkt nu dus dat dit verloopje niet bestaat. ;(

• Nielson
Nee, dat staat hierboven toch al vermeld ? Het is een DVI-D uitgang, en daar kun je zonder extra electronic, dus met een simpel verloopje, natuurlijk nooit een analoog signaal uithalen hè.
Pagina: 1