[omvormer]12->220 profitexx pi 400 werkt niet met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 06:08
Ik heb de profitexx pi 400 gekocht om mijn laptop op aan te sluiten zodat ik hem in de auto ook lang kan gebruiken.
internetwebshop
De laptop is een acer travelmate 4100.
Ik heb de omvormer met een telefoon lader geprobeerd en dit werkt gewoon.
Maar als ik de laptop er op aansluit werkt dit niet dan gaat het lampje op de omvormer rood en groen knipperen.
Ook hoor je een tikkend geluid in de trafo van de laptop.
Zou dit mogelijk te maken hebben met de gemodifiseerde sinus?
Want ik neem aan dat de laptop geen 400W weg trek.

Heeft iemand misschien een id waar het aan kan liggen?

En zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met omvormers.
Zoja welke zijn dit dan graag merk, type en aantal watt.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Dat het niet werkt zou idd aan de gemodificeerde sinus kunnen liggen, alhoewel ik dacht dat schakelende voedingen (zoals een laptop voeding) daar geen moeite mee hadden (die zetten het toch weer om in een gelijkspanning). Misschien trekt je laptop voeding een flinke inschakelpiek (opladen van de ingangselco) en kan je omvormer dat niet aan...

Zelf gebruik ik een 150 watt el cheapo omvormer (dus ook een brakke sinus en weinig vermogen) icm met mijn laptop, en dat werkt wel prima. Dus misschien toch maar voor een andere omvormer kijken ofzo? (of andere laptop adapter, eentje die wel een gemodificeerde sinus lust) :)

Last.fm

• InfoTracer
ik had ook gemailt naar de fabrikant en had het volgende terug gekregen.
Uw voeding van de laptop heeft meer als 1.5Ampere/230V, in ieder geval is het vermogen te hoog.
Knippert hij ook als de stekker niet in de laptop zit?
Kijk even op het typeplaatje van de voeding.
Op de laptop voeding staat idd 1.6A.
Alleen ik zie nergens in de specificaties iets staan over Ampere.

Ik snap er niet echt veel meer van.
Kan iemand misschien opheldering geven?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Staar je niet blind op het stroomverbruik dat op de adapter staat vermeld, dat is niet het vermogen dat hij ook echt trekt. Op mijn adapter staat 1,5 ampere wat neer zou komen op zo'n 350 watt, wat natuurlijk niet klopt. En mijn 150 watt omvormer trekt die adapter prima.

Last.fm

Verwijderd

't zou zomaar kunnen dat die adapter geen gemodificeerde sinus lust, al begrijp ik dan niet waarom die omvormer uitslaat (is je accu wel vol genoeg?).
Mijn Dell adapter begint hevig te protesteren als ik hem op een goedkope omvormer aansluit (vrij hard piepen, melding op de computer dat de adapter niet goed werkt, tot zelfs crashes aan toe).

• InfoTracer
Op aanraden van de internetwebshop heb ik de accu klemmen gebruikt en op de accu aangesloten en toen werkt alles wel naar behoren.
Dus probleem opgelost.
Nu alleen nog ff zien hoe ik die kabels van de accu naar in de auto ga krijgen.
Pagina: 1