Toon posts:

Samenstellen PC vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn pc om te bouwen om de laatste nieuwe spellen te kunnen spelen dus heb ik ook nieuwere hardware nodig. Ik ben geen expert op vlak van hardware maar ik heb wel al wat onderdelen opgezocht en naar mijn mening zou het geheel moeten kunnen werken. Nu is het aan jullie om mij te vertellen of er problemen zullen zijn, enige compatibiliteitsproblemen en dergelijke.

Ik wil mijn Pentium 4 2.67 GHz, geluidskaart en harde schijf (maxtor 80GB) behouden en de volgende onderdelen erin zetten:

- Asus P5LD2 945P Moederbord
- 1024MB DDR2 Geheugen-module van Corsair
- Asus GeForce 7900GT 256MB DDR3 videokaart
- Tagan 480 watt TG-480-U22 2FORCE Series Powersupply PCI-E

1. Zal mijn voeding dit kunnen trekken?
2. Heb ik een goede voeding?
3. Past mijn CPU op dit moederbord?
4. Marcheert mijn harde schijf hier op?
5. Past mijn videokaart op het moederbord?
6. Problemen met warmte / geluid?

Is dit een werkende combinatie zonder problemen? Commentaar graag, en alvast bedankt! :)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:08
Ja, ja, ja, ja, ja, geen idee, lukt wel

Dit is wel heel erg basic hoor.. Om opbouwende kritiek te geven: ik zou toch echt je cpu gaan updaten, met nieuwe spellen wordt het wel krap hoor met zo'n oud beestje :).

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 10:12

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

1. Ja
2. Denk het wel heb verder geen ervaring met dit merk.
3. Ja
4. Je HDD heeft waarschijnlijk gewoon een IDE aansluiting en dat past wel
5. Ja
6. Wat voor kast heb je. Als er gewoon genoeg airflow is dan moet dit geen problemen opleveren.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 07:38
1: ja de voeding is voldoende
2: Tagan is een erg goed merk
3: ja die processor gaat passen. Voor de zekerheid kun je nog even de Asus site checken
4: Ja, want er zitten sata en pata aansluitingen op je moederbord voor de hardeschijf
5: ja, je moederbord heeft een pci-e 16x slot voor de videokaart.
6: De 7900 reeks schijnt niet zo warm en lawaaierig te zijn, dus dat gaat wel goed. De processorkoeler zal het zelfde blijven. De Taganvoedingen die heb ik gehad waren erg stil, dus ik denk dat het wel goed zit met het geluid

Edit: beetje laat dus volgens mij

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Inspire op 04-07-2006 22:20 ]

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-04 22:27

renskoenraadt

Like No Other

Volgens mij zal je cpu wel passen (heb t ff opgezocht en idd, allebei s775), maar gaat ddr2 niet werken in deze combi, of zie ik dat verkeerd? (wordt niet door de proc ondersteund...)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

1). Ja, die is sterk genoeg
2.) Ja, Tagan is een goed merk (A-merk)
3). Ja, je CPU is een Socket 775 CPU die je moederbord vereist
4). Je harde schijf zal hier gewoon op werken.
5). Ja, die videokaart zal gewoon draaien, en ook op volle snelheid (16x)
6.). Ik zou wel een paar coolers aanschaffen als je een te slechte airflow hebt. Dus misschien is het handig om aan te geven wat voor een kast je hebt.
renskoenraadt schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:18:
Volgens mij zal je cpu wel passen (heb t ff opgezocht en idd, allebei s775), maar gaat ddr2 niet werken in deze combi, of zie ik dat verkeerd? (wordt niet door de proc ondersteund...)
Lees dit:
Geheugensloten 4x
Maximaal geheugen 4 GB
Type geheugen DDR2
Dual Channel ondersteuning Ja

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 04-07-2006 22:20 ]

Wauw, een sig!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 07:38
renskoenraadt schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:18:
Bij Intel zit de geheugencontroller niet in de cpu, zoals bij AMD. Het moederbord vereist/ondersteunt wel DDR2, dus dat zit wel snor

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-04 22:27

renskoenraadt

Like No Other

Oke, kdacht dat dat ook expliciet door je proc ondersteund moest worden (AM2 of Pentium D/Core 2 Duo)...

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Hmm die cpu zal je nieuwe graka toch serieus bottlenecken hoor. Voor die graka heb je op zijn minst een athlon 3500+ nodig om hem volledig tot zijn recht te laten komen. Probeer de cpu te overclocken tot 3.2+ ghz

http://specs.tweak.to/16567

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Als je eens in de manual van dat moederbord kijkt (kun je downloaden) en ook naar de specs kijkt op de site v.d. fabrikant, dan kun je al vrij snel zien wat wel en niet gaat passen.

Zie voor dergelijke vragen ook: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

In ieder geval is het verstandig ook een snellere processor te overwegen, nu wordt het namelijk een erg onevenwichtig systeem (door de relatief trage cpu zal je nieuwe, dure hardware duidelijk onder de maat presteren). Veel succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.