Toon posts:

Game Laptop, met een paar eisen.

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een laptop kopen zoals de titel al suggereert :) maarja, ik heb een paar eisen.

1) Het moet style hebben, niet een laptop die ik eigenlijk probeer te verbergen, ala Apple Style zeg maar.

2) Het is een laptop dus ik wil geen geen meter bij meter laptop als je me begrijpt, 15inch is groot genoeg > Compact dus.

3) Budget +-2000EU

4) De pc moet genoeg graphische kracht hebben om nieuwe spellen op >bijna alle-genoeg< toeters en bellen te spelen en genoeg RAM om WoW te spelen met 39 andere personen (:P).

5) Ik wil de laptop eigenlijk 4 meter verder niet kunnen horen :)

Hier heb ik ook een vraag bij:

Zou de MacBook Pro aan mijn eisen voldoen? Aangezien ik er erg geïnteresseerd in ben door de looks.

Alvast bedankt,

MiniPooperG

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-02 08:38
Op mac's kun je behoorlijk slecht gamen... en dat wil je juist wel.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Je kan naar de Asus W3J kijken, 14,1" breedbeeld dus compact en voor onder de 2000 euro. Er zit een ATI X1600 256MB in, dus goed voor games. Er zitten ook 2 accu's bij. Bij www.laptops4u.nl kan je hem samenstellen

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:28

Gerco

Professional Newbie

Zjosh schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:30:
Op mac's kun je behoorlijk slecht gamen... en dat wil je juist wel.
De goedkoopste MacBook Pro heeft al:
ATI Mobility Radeon X1600-videokaart met 128 MB GDDR3-geheugen
dus dat lijkt me een beetje bullshit. Hij heeft ook nog eens een retesnelle CPU en voor games die in MacOS X niet draaien, kun je er nog Windows opzetten ook. Ik zie het probleem niet (op de prijs na dan).

[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 04-07-2006 21:40 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

maar je hebt wel minder ruimte door 2 OS'en
een ernstig warmte probleem(cpu clockt zich trug als je onder full load bent)
en verkleuring bij handpalmen.

ik zou niet voor een macbook pro gaan, het wordt trouwens ook een beetje een standaard, iedereen wil er inmiddels 1, net als met een iPod
"wat voor mp3 heb je?" "en iPod natuurlijk" |:(

daarbij is de asus van dothan mobieler, graphisch sterker, 1 maar OS, en een prijs die niet wordt betaald omdat het zo nodig een appel is |:(

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

@twixxie: Ik reageerde alleen op het statement dat je op Macs behoorlijk slecht kan gamen, dat is gewoon onzin. Overigens treed die verkleuring alleen op bij de MacBook en niet bij de MacBook Pro, de MacBook heeft geen goede 3d kaart, dus die is iig niet geschikt om op te gamen.

Warmteprobleem is waar, maar dan is het nog steeds een retesnelle CPU. Die asus heeft overigens precies dezelfde GPU, dus waarom die grafisch sterker zou zijn ontgaat me. (De duurdere MacBook Pro modellen hebben ook een x1600 256MB. Die van €1900,- heeft "slechts" een x1600 met 128MB.

Dat iedereen een Mac wil is natuurlijk helemaal een bullshit argument. De TS gaat voor stijl, als hij een Mac bij stijl vind passen, moet hij dat vooral helemaal zelf weten. Het ging om de hardware, niet om het gevoel wat jij daarbij krijgt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Zijn er eigenlijk testen geweest met apples waar XP opgeinstalleerd is?
Het schijnt hoe dan ook dat bepaalde zaken niet zo goed werken in XP (heb ik gelezen), of dat qua prestaties iets uitmaakt, weet ik niet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

:/ Dat geldt voor een normale Macbook niet de Pro variant. ;)
Quacka schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:24:
Zijn er eigenlijk testen geweest met apples waar XP opgeinstalleerd is?
Het schijnt hoe dan ook dat bepaalde zaken niet zo goed werken in XP (heb ik gelezen), of dat qua prestaties iets uitmaakt, weet ik niet.
Ik heb het zelf getest op een IMac (geen MacBook dus.) Gezien BootCamp nog in Beta fase is, waren toendertijd nog niet alle drivers ingebakken. Dat zal misschien momenteel al veranderd zijn. Maar het is toch nog even wachten op Leopard 10.5, dan is er volledige ondersteuning over BootCamp.
Kwa performance draaide dit best ok. Ondanks de grafische driver niet 100% in orde was heb ik toch Elder Scrolls Oblivion aan de praat gekregen op redelijke grafische kwaliteit.

En een Mac kan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=gE1XQyT_IbA
(dit is niet op de Pro variant)

[ Voor 69% gewijzigd door PizZa_CalZone op 05-07-2006 11:40 ]

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Die asus W3J is inderdaad een leuk ding, alleen die schermresolutie :X
14" WXGA (1280 x 768) TFT Color Shine
En dat is nog het duurste model ook: €1849,- Voor de rest wel een hele nette laptop, vooral de 2GB ram, core2duo en 100GB harddisk die erin zitten is netjes. De MBP kan iig op prijs niet concurreren met dit model. Op schermresolutie behaald de MBP wel een overwinning met zijn 1440 x 900 (of 1680 x 1050, 17", €2700 :X ).

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 05-07-2006 11:36 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

PizZa_CalZone schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:29:
[...]

:/ Dat geldt voor een normale Macbook niet de Pro variant. ;)
Zowiezo hebben veel non-Apple laptops dat ook. Mijn 4 maanden oude Asus A6ja begint ook te verkleuren op de plek waar ik m'n linker pols neer leg tijdens het gamen. Een vriend van me heeft een Alpha-laptop en die is links van het touchpad ook helemaal verkleurd. Ik denk dat elk notebook het uiteindelijk wel krijgt door factoren als het bewegen van je pols en het zweet dat je telkens op die plek uit wrijft. Vooral als je veel gamed.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhannie op 05-07-2006 11:39 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

15 inch vind ik persoonlijk te klein tegenwoordig voor gamen, mede ook omdat de 17 inch betere resolutie's/weergave's hebben dan een 15 inch.

Vind dit zelf wel een mooie laptop, misschien is het wat :

http://www.laptops.nl/laptops/vx7620/vx7620-index.htm

http://www.laptops.nl/laptops/sl7220/sl7220-index.htm

Wat ik bij een laptop toch wel voordeel vind is een apart nummeriek gedeelte, werkt fijner dan een regel cijfers. En als je wil gamen, zeker op de laptop, heb je wat latest specs. nodig, sowieso omdat een laptop gpu toch relatief minder biedt dan de desktop gpu's. Kocht zelf een jaar geleden een laptop met een ATi X600 erin maar dat houdt bij CS Source al aardig op. Ook een ander punt waar vele op bezuinigen bij een laptop is het werkgeheugen. 2 reepjes van 1 gig doet wonderen, zeker qua prestatie, maar standaard word vaak 512 of 2 maal 512 geleverd. Wil je meer dan zit je met 2 reepjes over waar je niets meer mee kan, ervaring leert :)

Het is wikken en wegen maar heb door schade en schande geleerd om wat minder naar het design te kijken en wat meer naar de specs. omdat nu eenmaal zwaarder weegt. Koeling is en blijft moelijk op een laptop, logisch ook als er een dual core in zit of een 7900. Dus wil je kracht blijf je zitten met meerdere fans. In mijn laptop zitten er 3, waarvan er 2 konstant draaien op lage toeren en versnellen bij intensief gebruik. De derde is meer aktief wanneer er uren op word gegamed of als de omegevings temps. oplopen. Al met al ben ik er tevreden mee, het is een HP Pavillion 8045, maar met gamen is het allemaal net niet.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Alleen is die verkleuring op de MacBook wel erg snel en omdat de meesten wit zijn, ook nogal heel erg zichtbaar. Ziedaar: een slechte reputatie.

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Gerco schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:39:
Alleen is die verkleuring op de MacBook wel erg snel en omdat de meesten wit zijn, ook nogal heel erg zichtbaar. Ziedaar: een slechte reputatie.
Klopt, apple is hier ook reeds mee bezig om dit aan te passen. Maar de Pro variant heeft een aluminium casing... met deze heb je dus een stuk minder last van dit fenomeen.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 19:20

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Misschien niet zo stylisch, maar de Acer Laptop Aspire 5652WLMib is een stuk goedkoper en heeft goede specs:
Intel Duo Core T2300 (1,6GHz)
2 X 1024MB DDR2
15,4" WXGA, 1280 X 800
100 GB, 5400 Rpm
NVIDIA GeForce Go 7600

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Een Sony VAIO VGN-FE21M?

Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/low/459223-4170.jpg
Intel Core Duo Processor T2300, ondersteunt Enhanced Intel SpeedStep-technologie.
- Microsoft Windows Media Center Edition 2005.
- 15.4" X-black-LCD beelkscherm met twee lampen.
- 1024MB grootte geheugen.
- 160GB capaciteit harddisk.
- Super Multi dubbellaags DVD±RW-station.
- NVIDIA GeForce Go 7600.
- Bluetooth 2.0 en Ingebowde 0.37M Camera.
1456.52 (incl BTW)

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

DeluxZ

Livin' the good life

http://www.xxodd.com/ zijn leuk om te gamen maar de andere eisen zullen niet meer voldoen denk ik :/

Deze misschien net

http://www.xxodd.nl/producten/notebooks/xni570u1/specs.php

niet echt goed bekeken dus kan he mis hebben :>

[ Voor 43% gewijzigd door DeluxZ op 05-07-2006 12:14 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Jouw topic voldoet niet aan hetgeen wat wij verwachten op GoT.
Zie bv. Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Ik zou zeggen: Bekijk eens een aantal notebooks die jouw interessant lijken. Vergelijk de prijzen en specificaties/prestaties en maak vervolgens een keuze :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.