Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mn spul past niet in nieuwe pc kast!

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe PC kast gekocht, de ADVANCE PC behuizing 8505B ATRIX
(http://www.pixmania.nl/nl...huizing-8505b-atrix.html#)

Nu wou ik al mijn hardware uit mijn Dell PC in deze nieuwe kast zetten----> PROBLEEM!
Mijn Dell 0J3492 Moederbord past niet!!! De schroefjes komen niet overeen! hoe ik hem ook draai of doe. Nu heb ik uit mijn Dell kast een soort van metalen onderding die ik onder mn mobo kan schroeven. Ik kon uiteindelijk mn mobo vastmaken met 2 schroefjes, maar ik kon meteen 2 USB poorten niet meer gebruiken omdat deze niet in het venstertje pasten.

Nu denk ik, mm lijm ik wel vast.... kan dat??

Dan nog iets, ik wil mijn SONY CD-RW CRX216E brander erin doen, ik hoefde niets op mn brander te monteren want er was niets, dat zou ook niet kunnen want hij pasde net door het eerste kleine stukje, toen kwam er een versmalling, en ik moest meer druk zetten en kracht geven dan me lief was. Op een gegeven moment kon ie niet verder, ik keek aan de voorkant, er was nog zo een 4-5 cm ruimte over, hij sloot niet aan. Ik druk nog harder en hij schoot er in eenkeer door, alleen nu, als ik mn kast schuin zou houden, zou de brander er gewoon uitvallen!! |:(

Wat is dit?? Past het niet? Is de kast niet goed? Ligt het aan mijn hardware?

Help Please!

Verwijderd

Topicstarter
Er zat bij de kast GEEN beschrijving hoe dit allemaal te doen, het enige wat lukte was mn harde schijf erin, die wel paste.

Er zaten wel een heleboel kleine schroefjes enzo maar er staat duidelijk op de doos dat je je brander zonder schroeven kan monteren.

Als ik google vind ik ook niets over dit merk

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

Enige zinnige advies wat ik je op dit moment kan geven: maak foto's van je kast en hoe je de boel gemonteerd hebt. Dat maakt je verhaal een stuk duidelijker.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

Het probleem is dat Dell er een eigen standaard op na houd. Meestal past het spul van de grote systeeem bouwers niet in een andere kast. Misschien mag het zelfs vand e garatie niet, maar dat zou je ff moeten nalezen.

PC based oscilloscope

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Nee, dat kan wel kloppen want Dell gebruikt volgens mij namelijk andere soorten moederborden. Dus niet met de standaard afmetingen. Dus of je kast modden of andere ATX kast kopen.

Edit: Bah weer net te laat :*)

[ Voor 42% gewijzigd door MasterMike op 04-07-2006 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu allemaal weer gedemonteerd en in mn ouwe kast gegooit.

Maar ik snap iets niet, je zou dus gewoon normaal je cd speler in die kast moeten gooien, maar zelfs dat doet ie niet!

Ik zal wel wat fotos maken van wat ik heb, verder nog tips?

Je case modden? Hou zou je dat moeten doen dan? zelf gaatjes boren?
Kan ik mn mobo niet vastlijmen, ik heb, wat ik zeg, iets van metaal dat ik onder mn mobo kan doen.

Maar dan alsnog sluit het allemaal niet goed aan, grote gaten waar stof doorheen kan

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 21:18 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
NOOIT zo hard duwen als iets niet past! Je begrijpt toch ook dat het er niet voor gemaakt is. Zoals gezegd maak eens foto's van de situatie nu.

Verder zou lijmen geen goed idee zijn, je krijgt dit nooit mooi recht gelijmd, waardoor je moederbord uit evenwicht is. En dit met het het gewicht van kaarten en cpukoeler... niet bepaald ideaal.

Verwijderd

Topicstarter
sorry O-)

Kan het ook zijn dat het niet past omdat het is uitgezet door de warmte ofzo?

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:21:
sorry O-)

Kan het ook zijn dat het niet past omdat het is uitgezet door de warmte ofzo?
Voor dat dat gebeurt moet het of heel groot zijn of heel warm.

PC based oscilloscope

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 09:18
De beste oplossing is om een nieuw ATX moederbord te kopen. Dell heeft zoals al vaker gezegd een eigen standaard, wat nooit in je nieuwe kast gaat passen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat met die USB poorten is gemakkelijk op te lossen: Gewoon dat ijzeren plaatje met gaatjes uit je Dell kast halen, en die in je nieuwe kast zetten :) Dat is ook de reden dat je bij een nieuw moederbord altijd zo'n plaatje krijgt -> die gaten zijn altijd verschillend...

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik ook al aan gedacht, maar dat plaatje zit zegmaar vast aan dat metalen geval dat ik al eerder beschreef wat ik onder mn mobo kan zetten.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 07:57
Ik heb het zelfde gehad met Dell, Dell laat zijn eigen moederbord bouwen. Bij Dell kan je dus ook zelden upgraden, super kut.

Verwijderd

Topicstarter
oke, moederbord snap ik. dan maar een nieuwe.

weet iemand nog iets op dat probleem met mn cd branders die niet passen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Meet de boel eens na zou ik zeggen, misschien is de cdspeler wel groter dan de ruimte die je er voor hebt in je kast? En zitten er geen schroefjes aan ofzo die iets blokkeren?

Wees wel voorzichtig met je apparatuur trouwens, het heeft meestal een reden waarom er veel weerstand wordt gegeven bij het plaatsen van een (ook inmiddels door jou zelf vastgestelde) te grote cdsperer. Dat het nu ineens los zit betekent waarschijnlijk dat er nu iets gebroken is ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

uhm...als je nou is ff foto's gaat maken. :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
TheZeroorez schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:24:
Dat met die USB poorten is gemakkelijk op te lossen: Gewoon dat ijzeren plaatje met gaatjes uit je Dell kast halen, en die in je nieuwe kast zetten :) Dat is ook de reden dat je bij een nieuw moederbord altijd zo'n plaatje krijgt -> die gaten zijn altijd verschillend...
die plaatjes heeft dell vaak niet eens, dat zit in de kast van dell vast in het achterpaneel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit er niet nog een of andere rail om die speler heen die in de dellkast gebruikt wordt om hem vast te zetten? Dell maakt namelijk redelijk vaak gebruik van geleide rails e.d..

Maar zoals hierboven ook al gezegd, maak eens fotos :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Heb je die afstandsbusjes wel tussen de backplate en je moederbord geschroefd?

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
nee, die rail heb ik eraf gehaalt, was zo los te schroeven.

Ik denk niet dat er iets gebroken is want je kon em er van voren zo inschuiven, maar niet helemaal heen en weer zeg maar, nogsteeds stoef.

Afstandbusjes??

Nja ik heb waarschijnlijk met mn cd spelers iets fout gedaan dus ik kijk morgen nog wel eventjes of het dan wel goed gaat. Zo nee--->weg kast. Zo ja--->weg moederbord en dan haal ik een nieuwe.

P.s. allemaal bedankt voor uw reacties! ;)

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 23:59
NoepZor schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:03:
Heb je die afstandsbusjes wel tussen de backplate en je moederbord geschroefd?
beetje offtopic
mijn laaste fout

nu weer on topic je zal denk ook de voeding kunen vervangen voor een kleiner model zodat de cd speller er in kan

[ Voor 5% gewijzigd door djneo-nl op 04-07-2006 22:44 . Reden: was nog nie af ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dell gebruikt toch BTX kasten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al de voeding eruit gehaalt voordat ik de cd-speler erin ging doen.

Wat het is het verschil tussen al die types kasten?

En hoe zie je wat voor type socket je op je moederbord heb?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:54:
Ik had ook al de voeding eruit gehaalt voordat ik de cd-speler erin ging doen.

Wat het is het verschil tussen al die types kasten?

En hoe zie je wat voor type socket je op je moederbord heb?
Is te zien aan de vorm, hoeveelheid pinnetjes, etc. Watvoor processor zit erin?

Recente Intel: waarschijnlijk socket 775
Oudere Intel: waarschijnlijk socket 478

Tip overigens, niet lullig bedoeld: lees je eerst goed in voordat je zomaar spullen gaat kopen. Als je niet weet waar je mee bezig bent komt je erg snel met niet passende/incompatible spullen thuis. Zeker pc's van grote bedrijven als Dell zijn vaak niet makkelijk te upgraden, wegens custom formaten en onderdelen.

Zeker iets als welke socket je processor heeft moet redelijke basiskennis zijn, en is met een beetje zoeken zo te vinden. Mocht dat al problemen opleveren is het misschien handiger om het bij prebuilt PC's als Dell te houden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze pc 2 jaar geleden gekocht en toen dacht ik niet echt aan upgraden en overclocken en dat soort dingen. (was ik 13) ik weet wel veel over mn pc alleen mn moederbord is best wel een raadsel voor me.

Net als die verschillende modellen, had ik nog nooit van gehoort terwijl ik tog goed met een pc en zijn hardware overweg;) verbouw en upgrade ook regelmatig pc's van vrienden van me ;)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, dit begint wel heel basic te worden: dat je niet weet dat Dell zo hier en daar eigen layouts gebruikt, kan ik me nog voorstellen, maar info over wat het verschil tussen ATX en BTX en wat welk type socket is zijn zonder al te veel problemen te googlen. Doe jezelf een plezier en doe dus in het vervolg een stuk meer research voordat je een topic op GoT opent of een computeraankoop doet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.