[XP] "Select proper boot device...."

Pagina: 1
Acties:

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik heb mijn pc nu voor 2 jaar, maar sinds eergister doet hij het niet meer zo goed als voorheen.

specs:

p4 2.8 ghz
1 gig intern
asus moederbord
nvidea 6600 GT kaart
Sata Harddisk 250 gig

Het vage is dat hij het soms 5 keer op een rij doet, en dan opeens geeft hij weer die foutmelding bij het opstarten. Dit is het ergste. Omdat ik weet dat het werkt maar niet altijd.

In de bios herkent hij de Sata harddisk meestal (2 keer niet) en dat is de enige die ik in de bootsequense heb gezet. Ik dacht eerst dat misschien de warmte van de laatste dagen er wat mee te maken had maar ik snap er helemaal niets van.

ik heb de schijf aangesloten op andere pc en daar herkende hij hem meteen.

ik weet echt niet wat ik kan doen om dit te verhelpen ?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Laat me raden, elke keer als de SATA schijf niet herkent word komt hij met die melding? ;)

Misschien is het SATA kabeltje een beetje kapot waardoor hij af en toe geen contact meer maakt. En als je ook een SATA voedingkabel gebruikt, sluit dan eens de normale molexstekker aan (indien mogelijk op je harde schijf). Ik heb namelijk met beide weleens problemen gehad, en vooral de voeding terugzetten naar molex verhielp veel problemen, omdat die SATA voedingsstekkers veel te los zitten naar mijn mening :)

Als dat allemaal niet helpt, probeer dan eens met Maxtor Powermax je schijf eens goed te controleren :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Ik denk dat je je SATA schijf op SATA-1 moet zetten (ipv SATA-2, waar die waarschijnlijk nu op staat).