Ik heb sinds kort (een week) een nieuwe hardeschijf erbij gezet, de Seagate 7200.10 320GB IDE . De eerste keer dat ik deze hardeschijf er in had gestopt wilde windows niet in 1x installeren op deze hdd, ik dacht dat mijn kabels verkeerd zaten of niet goed aangedrukt waren dus ik denk, laat ik deze nog eens even goed aandruken. Nadat ik de kabels goed aangedrukt had werkte alles en nu staat sinds een paar dagen windows er op.
Soms als ik data wil kopieren naar of van deze harddeschijf dan crasht mijn PC, ook krijg ik soms random crashes bij het afsluiten van windows, ik heb dus met speedfan de SMART uitlezingen even bekeken, dit gaf een raar resultaat:
Zie http://www.hddstatus.com/...portVerification=F7BB5A40 voor meer informatie over mijn SMART uitlezingen. Er staan wat rare waardes in en de SMART fitness / performance is nog maar 93%, terwijl de schijf net nieuw is.
Als ik met Seagate Tools de harddeschijf test dan hang deze halverwege het scannen van de 2e NTFS partitie telkens bij hetzelfde percentage. De Quick Test doorstaat ie wel, Full test heb ik nog niet gedaan, hier heb ik nog geen tijd voor gehad.
Wat ik allemaal gedaan heb om het probleem te proberen te verhelpen
1) Eerst heb ik mijn 2e harddeschijf losgekoppeld (Seagate 7200.8 / 250GB), maar dit heeft niet geholpen.
2) Ik heb andere IDE kabels geprobeerd, maar ook dit helpt niet.
3) Ook heb ik een andere IDE-connector op mijn moederboard geprobeerd, dit werkte ook niet.
Specs van mijn pc
CPU: AMD Athlon XP 1800+ (tijdelijk @ standaard snelheid)
Moederboard: MSI K7T266 PRO2-RU
Videokaart: ASUS 6800XT 128MB (@ 16p/5v, hier is nix mis mee werkt perfect)
Voeding: 430Watt X-Fire (schijnt fatsoenlijke voeding te zijn, in ieder geval goed genoeg voor mijn pc)
HDD1: Seagate 7200.10 320GB IDE
HDD2: Seagate 7200.8 250GB IDE
Overig: 3 Casefans , Soundblaster geluidskaart, Netwerkkaartje.
Ik heb trouwens nooit problemen gehad toen ik alleen mijn 250GB schijf had en vanwege de rare SMART uitlezingen denk ik dat het gewoon een kapotte schijf is die ik RMA moet sturen? Heeft er iemand nog andere ideeën?
Soms als ik data wil kopieren naar of van deze harddeschijf dan crasht mijn PC, ook krijg ik soms random crashes bij het afsluiten van windows, ik heb dus met speedfan de SMART uitlezingen even bekeken, dit gaf een raar resultaat:
Zie http://www.hddstatus.com/...portVerification=F7BB5A40 voor meer informatie over mijn SMART uitlezingen. Er staan wat rare waardes in en de SMART fitness / performance is nog maar 93%, terwijl de schijf net nieuw is.
Als ik met Seagate Tools de harddeschijf test dan hang deze halverwege het scannen van de 2e NTFS partitie telkens bij hetzelfde percentage. De Quick Test doorstaat ie wel, Full test heb ik nog niet gedaan, hier heb ik nog geen tijd voor gehad.
Wat ik allemaal gedaan heb om het probleem te proberen te verhelpen
1) Eerst heb ik mijn 2e harddeschijf losgekoppeld (Seagate 7200.8 / 250GB), maar dit heeft niet geholpen.
2) Ik heb andere IDE kabels geprobeerd, maar ook dit helpt niet.
3) Ook heb ik een andere IDE-connector op mijn moederboard geprobeerd, dit werkte ook niet.
Specs van mijn pc
CPU: AMD Athlon XP 1800+ (tijdelijk @ standaard snelheid)
Moederboard: MSI K7T266 PRO2-RU
Videokaart: ASUS 6800XT 128MB (@ 16p/5v, hier is nix mis mee werkt perfect)
Voeding: 430Watt X-Fire (schijnt fatsoenlijke voeding te zijn, in ieder geval goed genoeg voor mijn pc)
HDD1: Seagate 7200.10 320GB IDE
HDD2: Seagate 7200.8 250GB IDE
Overig: 3 Casefans , Soundblaster geluidskaart, Netwerkkaartje.
Ik heb trouwens nooit problemen gehad toen ik alleen mijn 250GB schijf had en vanwege de rare SMART uitlezingen denk ik dat het gewoon een kapotte schijf is die ik RMA moet sturen? Heeft er iemand nog andere ideeën?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 20:49 ]