Adminfeature voor je eigen advertentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik post dit topic naar aanleiding van dit topic en zijn reacties. Mijn tweakers.net forumnaam is Liquix en de op het moment laatste post is dan ook van mij -->
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/40769#reacties

Nu besef ik dat deze post wat kort door de bocht is en ietwat op de man speelt. Maar los hiervan is het wel een tendens die zich steeds meer laat zien en irritaties veroorzaakt bij de verkopers. Deze post was dan ook de druppel die mij deed besluiten dit topic te openen.
Mensen die zeggen dat de advertentie slecht is, losse onderdelen overal vandaan sprokkelen en dan zeggen dat zijn prijs omlaag moet, mensen die in iemand zijn advertentie verwijzen naar geheel andere advertenties, het wegmodereren van (eigen) reacties door andere tweakers, etc.

Nu is er een voorstel met twee punten bij me opgekomen waar ik dan even een korte discussie over wil houden voordat ik hem echt voordraag zeg maar. Deze ziet er ongeveer als volgt uit -->

Verkopers moeten in staat zijn om hun eigen reacties op de advertentie te managen. Dit houdt natuurlijk niet in editten of verplaatsen, maar wel het verwijderen of modereren van een post. Ook moet de moderatie functie voor medetweakers verdwijnen zodat posts waar iets op gemodereerd ook duidelijk door de verkoper zelf gedaan zijn.

Ik denk dat hier vast nog wel wat haken en ogen aanzitten, maar daarom post ik het hier ook zodat we het er misschien even over kunnen hebben. Ik geloof wel dat een regel van ongeveer deze inhoud kan bijdragen aan de overzichtelijkheid van de verkoopreacties (onderdeelposts vallen weg, relevante vragen als "reden van verkoop" of "overclocked geweest" blijven dan stan) en de verkoper meer in staat stelt zijn eigen advertentie echt -zijn eigen- advertentie te houden. Ik lees het wel :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Cassius op 04-07-2006 20:20 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

marzzman schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:19:
Beste medetweakers,

Ik post dit topic naar aanleiding van dit topic en zijn reacties. Mijn tweakers.net forumnaam is Liquix en de op het moment laatste post is dan ook van mij -->
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/40769#reacties

Nu besef ik dat deze post wat kort door de bocht is en ietwat op de man speelt. Maar los hiervan is het wel een tendens die zich steeds meer laat zien en irritaties veroorzaakt bij de verkopers. Deze post was dan ook de druppel die mij deed besluiten dit topic te openen.
Mensen die zeggen dat de advertentie slecht is, losse onderdelen overal vandaan sprokkelen en dan zeggen dat zijn prijs omlaag moet, mensen die in iemand zijn advertentie verwijzen naar geheel andere advertenties, het wegmodereren van (eigen) reacties door andere tweakers, etc.

Nu is er een voorstel met twee punten bij me opgekomen waar ik dan even een korte discussie over wil houden voordat ik hem echt voordraag zeg maar. Deze ziet er ongeveer als volgt uit -->

Verkopers moeten in staat zijn om hun eigen reacties op de advertentie te managen. Dit houdt natuurlijk niet in editten of verplaatsen, maar wel het verwijderen of modereren van een post. Ook moet de moderatie functie voor medetweakers verdwijnen zodat posts waar iets op gemodereerd ook duidelijk door de verkoper zelf gedaan zijn.

Ik denk dat hier vast nog wel wat haken en ogen aanzitten, maar daarom post ik het hier ook zodat we het er misschien even over kunnen hebben. Ik geloof wel dat een regel van ongeveer deze inhoud kan bijdragen aan de overzichtelijkheid van de verkoopreacties (onderdeelposts vallen weg, relevante vragen als "reden van verkoop" of "overclocked geweest" blijven dan stan) en de verkoper meer in staat stelt zijn eigen advertentie echt -zijn eigen- advertentie te houden. Ik lees het wel :) .
Lijkt me een slecht plan. Veel van de kritiek die we tot nu zien is kritiek op een absurd hoge of lage prijs. Wanneer we de adverteerder de reactie's laten managen zien we in no time dat de punten van kritiek worden verwijderd (wegge-edit) en de posiitieve post omhoog worden gestuurd.
Wanneer je het niet met een (aantal) reactie(s) bij je post eens bent kun je altijd hier een topic openen en/of een mail naar buyerszone [AT] tweakers [dot] net sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben het niet helemaal met je voorstellen eens, maar heb je reactie wel omhooggemod. Vind het jammer dat die van die gozer niet meer omlaag kan, want hij loopt inderdaad mee te profiteren, geeft geen argumenten, en vervuilt alleen maar.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Ik snap je onderbouwing, maar dat betekent niet dat ik hem juist acht. Ik bedoel .. waarom zou het in vredesnaam nut hebben om iemand te zien die een berg van internet geplukte onderdelen bij elkaar raapt en die prijs als de nieuwprijs telt. De verkoper heeft (in het geval van complete systemen) een op elkaar afgesteld systeem, getest werkend en zo verder. Tuurlijk zitten er ook nadelen aan! Ik denk alleen wel dat als je een zelfbewust 'consument' bent je wijs en oud genoeg bent dat zelf uit te vogelen. Daarom zie ik het nu niet in van die "kritiek-op-prijs" reacties.

En ik ben bekend met het email adres van de buyerszone admins, maar het gaat me dus niet specifiek om eén topic, maar om het feit dat je het overal terug begint te zien. Een soort van "moraalridders van de orde der programma kassa". Dat klinkt voor geen meter, maar je begrijpt wat ik bedoel. Ook bij losse onderdelen. Iemand koopt een videokaart voor 200 euro en wil hem verkopen voor 150, vervolgens zegt iemand dat de kaart nu al nieuw voor 160 te koop is en dat het een onzin prijs is waarop de verkoper hem -niet- zal verkopen. Zo'n reactie zie ik gewoon 0 meerwaarde van, laat staan dat het niet doordacht is in mijn mening.

Nu heb ik zelf een goede ervaring met de buyerszone, ik hoop mensen met mij ook, maar om iedere keer een mailtje in jullie mailbox te stoppen als we het niet eens zijn met een reactie?

Edit --> dit was als reactie op Longbeard.

[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 04-07-2006 20:59 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
marzzman schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:19:
Het reactiesysteem is juist 'aangezet' in Vraag & Aanbod om te kunnen discussiëren over de advertentie. Of de geplaatste reacties gepast zijn, is een tweede. We kunnen niet een complete handleiding gaan opzetten waarin staat wat men wel en niet mag poste, want daarvoor hebben we een faq opgesteld die het plaatsen van bepaalde soorten reacties beperkt cq verbiedt. We gaan er vanuit dat onze bezoekers kaas hebben gegeten van die faq en ook uitgaan van de netiquette. Hoewel ik dergelijke reacties ongepast vind, kan daar faq-technisch niks aan gedaan worden omdat dergelijke reacties geplaatst mogen worden volgens ons beleid. Het modereersysteem is daarentegen het juiste middel om dergelijke reacties te filteren van de betere reacties. De geregistreerde bezoeker heeft dus (beperkte) invloed op de zichtbaarheid van reacties en door reacties naar gelang de inhoud te beoordelen, kan er indeling gemaakt worden op de reacties die juist ongepast zijn. Pas als een reactie echt niet kan, dan pas wordt door ons ingegrepen en al dan niet de plaatser van de reactie vermaand. Gebruikers zijn eenmaal kritisch en proberen elke euro die bespaard kan worden, te besparen. Of dat nou via de mail gaat of via het reactiesysteem op de frontpage. Het kan nooit goedkoop genoeg zijn ;).
Als je adverteerder de reacties laat manegen (modereren en/of verwijderen of beide), dan moet je ook de lijn doortrekken naar de Productsurvey en later eventueel ook nog naar andere onderdelen van Tweakers.net. Dat is feature die wij niet snel graag ter beschikking stellen aan de user, voornamelijk omdat er juist misbruik van die functie kan worden gemaakt terwijl je weet dat het er nu al af en toe mis gaat. Het aanbieden van een dergelijke feature is juist vragen voor extra werk. Dat een dergelijke mogelijkheid al zit ingebakken in de Gallery (het kunnen verwijderen van *alle reacties*) is juist gedaan om de reacties op een profiel te kunnen verwijderen voor wat voor reden dan ook, het is dus of geen reacties verwijderen of alle reacties. Of dit een handige tool is voor Vraag & Aanbod? Ik denk het niet, want je haalt in één keer alle reacties weg inclusief de betere, maar het probleem pak je niet (in)direct aan.
We hebben zelf ook nog een en ander in gedachte om Vraag & Aanbod te verbeteren, maar deze plannen bevinden zich nog in een fase waarin dat nog precies moet worden uitgewerkt. Wat we in iedergeval van plan zijn is het uitschakelen of aanpassen van het modereersysteem in Vraag & Aanbod. Hoe dat echter uit gaat zien, daar kan ik niks over zeggen omdat dat nog uitgewerkt moet worden.

Ik begrijp de frustraties van je, de manier waarop gereageerd wordt in Vraag & Aanbod, maar het gebeurt niet zo vaak dat er direct ingegrepen moet worden. Als het echt structureel voor gaat komen, dan zouden we moeten gaan overleggen wat we gaan doen in dit geval. Op de lange termijn staan er enkele plannen om dat op te vangen, maar die zijn op dit moment nog te ver weg om daar iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb deze reactie van * Robin op de juiste score gezet. Dergelijke reacties zijn offtopic en gezien dat hij zelf aangeeft dat het niet de bedoeling is dat offtopic reacties niet gewenst zijn, is dit een van de manieren waarop het modereersysteem zijn werk kan doen. Hoewel de reactie goed bedoeld is, is een dergelijk reactie niet op zijn plaats in Vraag & Aanbod.

Oftewel, ik gooi de knuppel in het hoenderhok ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Al vind ik je laatste moderatie wat vreemd, ga ik er mee akkoord. Veel keus heb ik ook niet natuurlijk :) . Overigens denk ik dat je hier de knuppel in de verkeerde context gebruikt, maar a la.

Ik zie wel hoe het zich verder ontwikkeld. Veel succes met de plannen, laten we hopen dat het alle mensen in V&A ten goede komt.

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1