Slomer worden, waar ligt het aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:17
Ik heb nu half jaar mijn pc ik weet dat met nforce computers maxtor problemen hebben maar dit heb ik dus geupdate enz verder geen last van ofzo, dacht ik.

Nu merk ik steeds vaker dat installeren van spellen extreem lang duren. Nu bijvoorbeeld ben ik al bijna 1,5 a 2 uur bezig met act of war installeren. Tijd terug battlefield 2 gekocht en patchen duurde meer als 3 uur. Nu lijkt mij dat mijn hard disk kapot is. Maar spel spelen gaat wel gewoon goed.
Alles "werkt" wel, heb dit erop getypt.
Is nu mijn cpu ofzo gaar of is mijn hard disk aan het overlijden.

Specs:
WinXP 32bit met service pack 2
AMD 64 3500+
2x512MB Twinmos dualchannel
Maxto diamonmax 10 160 gig Ata
DFI lanparty ultra-d
X800gt

Hopelijk dubbelpost ik niet, kon niet iets vinden dat erop leek. Alvast bedankt voor iedere hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door J_star op 04-07-2006 19:52 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Kijken of je schijf in pio mode staat.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 12:02
Even memtest draaien, tooltje van je harddisk fabrikant draaien, eventueel schone windows install, drivers updaten.

Met andere woorden, wat heb je al gedaan?

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 08:01
Heb je je schijf al eens gedefragmenteerd?

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:17
hoe zet je in pio mode? 1 maand of 2 maand die update gedaan en clean install. Graag als kan link naar die testjes geven. Maar helaas moet ik nu naar vriendin dus word morgen weer verder kijken alvast bedankt voor links.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 12:02
J_star schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:19:
hoe zet je in pio mode? 1 maand of 2 maand die update gedaan en clean install. Graag als kan link naar die testjes geven. Maar helaas moet ik nu naar vriendin dus word morgen weer verder kijken alvast bedankt voor links.
Hoe moeilijk is het om even te googlen naar "memtest" en even op de Maxtor site te kijken voor dat tooltje?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 07:31

mace

Sapere Aude

Je moet minder blowen :+
offtopic:
geen HK :p

Hier zijn je links, hapklaar
memtest
maxtor test geval

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kijken of je schijf op PIO of DMA mode staat kan in Windows apparaatbeheer. Kijk daar eens naar de eigenschappen van de IDEcontroller en selecteer het kanaal (wss primary), daar staat het bij.

🖥️ | 🚗

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Waarschijnlijk PIO mode ja. Check in apparaatbeheer de eigenschappen van je primaire IDE kanaal, daar staat aangegeven op welke PIO of UDMA mode een apparaat dat aan die kabel hangt staat ingesteld.

Als er PIO mode staat, moet je het "primaire IDE kanaal" even uit je apparaatbeheer verwijderen en rebooten, dan installeert het zichzelf weer en met een beetje geluk op de goede UDMA mode (6 waarschijnlijk). Staat hij niet op PIO mode maar op UDMA2, dan heb je een 40 aderige IDE kabel en moet je er eentje fixen die 80 aderig is. Voor UDMA modes hoger dan 2 heb je namelijk 80 aderige kabels nodig. Dat je 40 aderige shit heb is weliswaar onwaarschijnlijk.

Staat er gewoon UDMA5 of hoger, en hou je deze trage crap dan moet je in je BIOS nagaan of er nog wat spannende settings zijn die getweaked moeten worden en sowieso je chipset drivers updaten. Mocht dit allemaal niet helpen, moet je met het aanbod van allerlei tooltjes (die bijv. S.M.A.R.T. info uit kunnen lezen) aan de gang om te checken of je HDD niet op sterven na dood is.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 16:01

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

J_star schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:50:
Nu merk ik steeds vaker dat installeren van spellen extreem lang duren. Nu bijvoorbeeld ben ik al bijna 1,5 a 2 uur bezig met act of war installeren.
Is dit bij installeren vanaf 'n originele CD/DVD?
Zo ja, zou 't dan niet aan de drive/kabel daarvan liggen?
Volgens je bericht functioneert je HD nl. gewoon normaal bij het gebruik van data.

[ Voor 12% gewijzigd door magic_nl op 05-07-2006 12:21 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Niet gewoon een smerig CD/DVD station?

Verwijderd

Klinkt als een computer die bomvol spyware/virussen/etc staat. Misschien eens een opruiming houden? :+

Ofwel: Hoe meer troep je op je PC dumpt, hoe trager het bakbeestje wordt. :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 12:26 ]

Verwijderd

juist, een nieuwe SCHONE windows installatie (dus de harddisk formateren, er dus niet overheen kopieren)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is zoveel wat je had kunnen uitzoeken, uitvinden, uitproberen en uitsluiten. Helaas zie ik daarvan niks in de topicstart terug.

Begin hier: PMG Beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.