Toon posts:

Nieuwe conroe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , binnen een tweetal weken wil ik een pc bestellen , met natuurlijk conroe 
Deze pc wil ik gebruiken om te gamen ( ook lanparties enz ) maar ik wil deze ook gebruiken om aan een beamer aan te sluiten en films mee te kijken , hierdoor heb ik een iets betere geluidskaart gepakt. Hij staat op mijn kamer dus ik zou graag hebben dat het geen vliegtuig is maar stilte moet geen prioriteit zijn.
Budget 2000 euro .

WD 320GB 7200RPM S-300 16MB WD3200KS 2*115euro
Intel Core 2 Duo E6600 323euro
DDRII PQI 1GB PC 4200 CL4 152euro
ASUS P5B 159euro
BenQ DW1650 DVD-rewriter black OEM 44euro
Logitech® G15 Gaming Keyboard 79euro
Asus EN7900GT 256MB PCI-e 309euro
Sound blaster X-Fi XtremeMusic Logitech® X-530
118euro
Aerocool AeroEngine II - BBA Alu Door 79euro
LC Power LC6550 -Black V2.0 550W 46euro
Arctic Cooler Freezer 7 Pro S775 Intel 27euro
Nexus® Memory Heatspreader, aluminum, blue 14euro
WD Raptor SATA 74GB WD740GD, 10.000 RPM 166euro
Sunbeam CCFL - 2x 30cm Blue / Blue 9euro
Aerocool Cool Panel 2 - black 45euro

 1800 euro

Prijzen komen van www.bytesatwork.be

- Past alles bij elkaar ?
- Geef ik ergens teveel geld uit ?
- Geef ik ergens te weinig geld uit ?
- Die x-fi is die zijn geld waard ? kan ik beter x-fi platinum nemen of fatality?
- Ik zou graag na een tijdje overschakelen naar Dx 10 zou ik met die 7900 Gt het komende jaar nog alle spelletjes op high definition kunnen spelen of zou ik daarvoor een 7900 Gtx moeten kopen ?
- Die logitech X-530 zijn dat draadloze luidsprekertjes ?
- Welke koeling is goed hierop ( artic freezer ??)
- Is grafische kaart / hdd / memory koeling handig ?

Ben ik nog iets vergeten of weet iemand nog iets leuk om hierbij te voegen ?
Weet iemand waar ik in België van thermaltake zo een storage part kan vinden , dit is een drive waar cdtjes in kunnen gestopt worden ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:13:

- Past alles bij elkaar ? Kijk eens naar compatibility, dat kun je ook zelf
- Geef ik ergens teveel geld uit ? Prijzen in de Pricewatch bekeken?
- Geef ik ergens te weinig geld uit ? Kan dat?
- Die x-fi is die zijn geld waard ? kan ik beter x-fi platinum nemen of fatality? Hangt er vanaf hoeveel waarde jij aan geluid hecht. Heb je al reviews gelezen van beide? Ik zou zelf de goedkoopste nemen, aangezien ik het verschil tussen beide toch niet zou horen, maar dat is ook eigen keus
- Ik zou graag na een tijdje overschakelen naar Dx 10 zou ik met die 7900 Gt het komende jaar nog alle spelletjes op high definition kunnen spelen of zou ik daarvoor een 7900 Gtx moeten kopen ?Die 7900GT bied een prima prijs/kwaliteitgarantie. Voor de 7900GTX moet je dusdanig veel meer neertellen dat ik het niet zou doen.
- Die logitech X-530 zijn dat draadloze luidsprekertjes ? Kijk de productpage op de site van Logitech eens
- Welke koeling is goed hierop ( artic freezer ??)Als je niet gaat overklokken of geen bijzondere waarde aan stilte hecht is de stock koeler voldoende
- Is grafische kaart / hdd / memory koeling handig ?De gpu wordt sowieso gekoeld, eventueel kun je daar nog een andere opzetten als je dat nodig vindt. hdd/ram koeling is opzich niet nodig, maar het kan wel

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:13:

WD 320GB 7200RPM S-300 16MB WD3200KS 2*115euro
Intel Core 2 Duo E6600 323euro
DDRII PQI 1GB PC 4200 CL4 152euro
ASUS P5B 159euro
BenQ DW1650 DVD-rewriter black OEM 44euro
Logitech® G15 Gaming Keyboard 79euro
Asus EN7900GT 256MB PCI-e 309euro
Sound blaster X-Fi XtremeMusic Logitech® X-530
118euro
Aerocool AeroEngine II - BBA Alu Door 79euro
LC Power LC6550 -Black V2.0 550W 46euro
Arctic Cooler Freezer 7 Pro S775 Intel 27euro
Nexus® Memory Heatspreader, aluminum, blue 14euro
WD Raptor SATA 74GB WD740GD, 10.000 RPM 166euro
Sunbeam CCFL - 2x 30cm Blue / Blue 9euro
Aerocool Cool Panel 2 - black 45euro

 1800 euro
Mooi systeem. Ikzelf heb ongeveer een soort gelijk systeem samengesteld en wacht op de conroe. ( komt btw eind deze maand uit..geschat ).
Ik zou iets meer werkgeheugen nemen. Vooral ook omdat Vista eraan zit te komen.
Als je wat kosten wil besparen, zou ik de Raptor eruithalen. Voor werkstation is het leuk maar voor 'normaal' gebruik is een gewone genoeg denk ik.
Zelf ben ik voor de audigy 4 gegaan, i.p.v de X-fi. Het geluid is prima, en kost de helft :)
Ik zou ook nog even naar de 7900GT kijken. Ik heb X1900XT's gezien voor rond de 360 euro... misschien interessant, zeker omdat je wilt gamen. Dan kun je weer net iets langer vooruit :)

ik vind het trouwens wel jammer dat sommige mensen zo zuur reageren ( noem geen namen :+ ).
Soms is het best lastig info te verzamelen. Zeker voor iemand die niet zo op de hoogte is van nieuwe ontwikkelingen.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Op zich wel grappig zo'n systeemkast met jet-achtige inlaat aan de voorkant
Afbeeldingslocatie: http://www.atruereview.com/aerocool_aeroengine/04.jpg

Maar is er geen hantzamer model vanwege je LanParty behoefte? Ik vind tenminste het gezeul met mijn onhandige miditower altijd een groot nadeel voor lanparties, e.d.

d:)b :henk d:)b

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

ipv de western digital 320gb zou ik voor de seagate 7200.10 gaan. Sneller en goedkoper en stiller pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Systeem | Strava

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Zou je niet voor DDR2-667 of zelfs DDR2-800 gaan?

Verwijderd

MrJayMan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:30:
Op zich wel grappig zo'n systeemkast met jet-achtige inlaat aan de voorkant
[afbeelding]

Maar is er geen hantzamer model vanwege je LanParty behoefte? Ik vind tenminste het gezeul met mijn onhandige miditower altijd een groot nadeel voor lanparties, e.d.
Handvaten monteren :+

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

En als je trouwens een raptor neemt kan je beter de nieuwe serie nemen ipv de GD. De ADFD dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brakkie op 04-07-2006 19:34 ]

Systeem | Strava

Verwijderd

Ricardo87 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:33:
Zou je niet voor DDR2-667 of zelfs DDR2-800 gaan?
haal ik net uit een ander topic :

'Conroe heeft maar dual channel PC4200 geheugenbandbreedte nodig, meer kan je niet uit de FSB krijgen, tenzij als je overklokt.'

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:45:
[...]

haal ik net uit een ander topic :

'Conroe heeft maar dual channel PC4200 geheugenbandbreedte nodig, meer kan je niet uit de FSB krijgen, tenzij als je overklokt.'
maar de latencies schelen zeker, dus DDRII-667 is het zeker waard, niet duurder en de latencies blijven hetzelfde, alleen snelheid scheelt wel.

verder zeker de ADFD versie van de raptor nemen, want die is sneller, anders halen je 7.2K schijven je raptor in :Y)

tjah en de X-fi, kijk eens in het grote topic ervan(zoek zelf maar ff :p )
ik vind hem persoonlijk zijn geld niet waard, want het verschil is nauwlijks te horen
daarbij heeft de xtreme-music weinig aansluitingen, wat hem misschien ongeschikt maakt voor home-theater
ik zou gewoon een audigy-2 nemen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

De eerste reply, die van RoD daar kan ik niet veel aan toevoegen. Alle zaken kun je zelf wel even nazoeken. Prijs/kwaliteit is prima uit te zoeken m.b.v. benchmarks.

Zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?.
Dit topic gaat dus wegens gebrek aan inzet (zoekvragen) dicht.

Overigens, 'Conroe' is een codenaam. De processor heet gewoon Intel Core 2 Duo :z

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 04-07-2006 20:16 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.