[XP] Na regcleaner verdwijnen opstartitems spontaan*

Pagina: 1
Acties:

• mhproductions
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03-2018

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Hey tweakers...

Ik heb sinds kort een vreemd probleempje. Alle programma's die automatisch moeten opstarten (zoals jullie weten kun je ze aanvinken via msconfig) verdwijnen. De programma's die ik niet heb aangevinkt blijven in de lijst staan, maar de programma's die ik wel heb aangevinkt staan er niet meer in en starten dus de eerstvolgende keer ook niet meer mee op.
Met een programmatje (startup manager 1.0) heb ik de programma's die moeten opstarten weer toegevoegd, maar dit werkt 1 keer en als je daarna weer restart zijn ze weer weg en moet je alles weer opnieuw toevoegen...

Erg vervelend. Ik heb mijn computer gescand op virussen met McAfee en daar kwam niks uit.
Het probleem begon toen ik Diskeeper en Tweaknow Regcleaner installeerde (en gebruikte...)

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, want ik ben het goed zat... _/-\o_

gr. Maarten

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarschijnlijk je heb je met je regcleaner de registratiesleutels verwijderd. Die zal je dus opnieuw moeten toevoegen en dan zal het naar waarschijnlijkheid weer gewoon werken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mhproductions
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03-2018

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:40:
Waarschijnlijk je heb je met je regcleaner de registratiesleutels verwijderd. Die zal je dus opnieuw moeten toevoegen en dan zal het naar waarschijnlijkheid weer gewoon werken.
Maar als ik het daarna weer toevoeg met een programma, dan zou dat toch gewoon moeten werken. En ik heb trouwens ook enkele programma's opnieuw geinstalleerd en dan werkt het een keer end aarna niet meer. Dat is toch niet normaal?

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!

Verwijderd

Tjah, het is een vreemd probleem...

Misschien simpel gedacht, maar kan je die dingen die je wilt laten opstarten niet in Start->Alle programma's->Opstarten plaatsen?

Zal misschien niet met alle programma's werken.. maar misschien een aantal wel...

Succes!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke registersleutels heb je dan precies verwijderd? want ik denk dat je gewoon veel te veel hebt verwijderd ;)

De topictitel lijkt helemaal nergens op, "startup probleem" is veel te algemeen en zal niemand in je topic interesseren. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Clients - Policy nog maar even door :)

Staan de entries nog wel in HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run? Of in HKCU onder hetzelfde pad?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters