Asus Barebone voor licht gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:18
Omdat ik mijn andere topic nu wel heel erg onoverzichtelijk maak heb ik voor deze barebone dan maar een ander topic geopend.

Mijn zusje heeft een pc nodig, ik wilde zo goedkoop mogelijk maar toch nog wel een beetje power. Ze wilt/gaat erop msn, tekstverwerken, internetten en een beetje muziek luisteren.

Op aanraden van iemand op dit forum ben ik naar een barebone gaan kijken en heb ik dit samengesteld, met als doel licht gebruik maar toch nog een beetje kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://image.frag-skool.com/uploads/68cddc7e2b.bmp

Ik koop er ook nog speakers bij en ik heb nog een licentie liggen.

Bedankt alvast voor commentaar/tips :).

Nog een extra vraagje: Is het verstandig om nog een casefan erin te zetten omdat deze case opzich wel erg klein is? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dersan op 04-07-2006 18:58 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lijkt me prima voor het gebruik. Ik heb onlangs een vergelijkbaar systeem samengesteld voor m'n nicht die hetzelfde soort gebruiker is. Ik heb wel een Arctic Silencer 64 TC en een 120mm casefan bij in de kast gestoken (Aopen QF50D). De boxed koeler vind ik namelijk nogal veel lawaai maken tenzij je hem trager kan laten lopen met behulp van het moederbord of een fancontroller.

Een extra casefan zal opzich niet echt nodig zijn maar kwaad kan het nooit. Zeker voor de harde schijf, die gaat toch net iets langer mee als hij niet te warm wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Admiral Freebee op 04-07-2006 19:02 ]

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-02 00:19
miss toch wel handig om inplaats van 512 1 gb ram in dual channel erin te zetten is niet veel duurder.
Verder zie ik geen moederbord en voeding (of zit die in de kast)?
En ik denk dat de beeldscherm best aan de hoge prijs is ga anders eens 2e hands kijken een crt zijn niet meer heel duur tegenwoordig.
verder opzig wel goed systeem als er verder niks aan power gevraagt word.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Kun je je plaatje niet resizen van BMP naar JPG? 700 kb is nu niet echt prettig voor de mindere internet abbo's.

• Dersan
willyfreak schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:02:
miss toch wel handig om inplaats van 512 1 gb ram in dual channel erin te zetten is niet veel duurder.
En ik denk dat de beeldscherm best aan de hoge prijs is ga anders eens 2e hands kijken een crt zijn niet meer heel duur tegenwoordig.
Mja opzich haal je daar niet veel voordeel mee ofwel? :)

En beeldscherm. Tsja, ik zal eens kijken naar een 2de hands :).
Admiral Freebee schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:01:
Lijkt me prima voor het gebruik. Ik heb onlangs een vergelijkbaar systeem samengesteld voor m'n nicht die hetzelfde soort gebruiker is. Ik heb wel een Arctic Silencer 64 TC en een 120mm casefan bij in de kast gestoken (Aopen QF50D). De boxed koeler vind ik namelijk nogal veel lawaai maken tenzij je hem trager kan laten lopen met behulp van het moederbord of een fancontroller.

Een extra casefan zal opzich niet echt nodig zijn maar kwaad kan het nooit. Zeker voor de harde schijf, die gaat toch net iets langer mee als hij niet te warm wordt.
Ach, dat beetje meer lawaai :). Hij staat toch niet veel aan op een dag :).

[ Voor 38% gewijzigd door Dersan op 04-07-2006 22:53 ]

Verwijderd

willyfreak schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:02:
sockt 754 heeft geen dual channel support, dit was nl. de voornaamste reden voor s939 :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-02 09:57
Hmm waarom geen tft? Een 17 inch heb je al voor onder de 200 euro en je hoeft heus voor die taken geen 2 ms te hebben hoor. 16 ms zal ze nog niet merken. Eventueel voor de cpu een 2600+ nemen. Een giga RAM heeft niet echt nut. Ik zit hier bij de opstart op 250 MB windows xp (xfire, msn live, spywareguard, spysweeper, avg en zonealarm starten op) Als ik dan nog 10 FF, 15 msn gesprekskaders met enkele webcams, wmp 10, enkele worddocumenten en excel: dan kom ik op ongeveer 450 MB geheugengebruik. Als zij evenveel zou doen zoals ik, maar ik denk niet dat zij xfire zal hebben en waarschijnlijk ook iets minder virus/spywarescanners, dan zal ze mooi op 400 MB gebruik komen en dan heeft ze nog 100 MB over mocht ze een verwoede msn'er zijn met 100 kaders open. 1 giga lijkt me dus overkill.

http://specs.tweak.to/16567

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb een zooi van die Vintage's hier staan, prima kasten met Cool and Quiet en smart-fan control. Je hoort ze niet.
Mocht je het goedkoper willen, neem dan de Intel versie met een Celeron 2.3, snel zat voor wat je wil.

Verwijderd

skelleniels schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:47:
Hmm waarom geen tft? Een 17 inch heb je al voor onder de 200 euro en je hoeft heus voor die taken geen 2 ms te hebben hoor. 16 ms zal ze nog niet merken. Eventueel voor de cpu een 2600+ nemen. Een giga RAM heeft niet echt nut. Ik zit hier bij de opstart op 250 MB windows xp (xfire, msn live, spywareguard, spysweeper, avg en zonealarm starten op) Als ik dan nog 10 FF, 15 msn gesprekskaders met enkele webcams, wmp 10, enkele worddocumenten en excel: dan kom ik op ongeveer 450 MB geheugengebruik. Als zij evenveel zou doen zoals ik, maar ik denk niet dat zij xfire zal hebben en waarschijnlijk ook iets minder virus/spywarescanners, dan zal ze mooi op 400 MB gebruik komen en dan heeft ze nog 100 MB over mocht ze een verwoede msn'er zijn met 100 kaders open. 1 giga lijkt me dus overkill.
hij wil een goedkoop systeem, en daarbij is een CRT behalve qua grote veruit superieur aan een TFT, zeker als je er 1 van 200 euro neemt.
waarom zou je een TFT nemen als je ruimte hbt voor een CRT dan?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

BHQ

Prima bakje opzich, niets op aan te merken. Evt. die HDD vervangen voor een -iets- duurdere WD, da's wat stiller en betrouwbaarder :)

[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 05-07-2006 21:44 ]

• Dersan
Yapser schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:37:
Prima bakje opzich, niets op aan te merken. Evt. die HDD vervangen voor een -iets- duurdere WD, da's wat stiller en betrouwbaarder :)
Neemt in overweging :) <3 zulke tips.

En sja, waarom een crt ipv een tft? Crt is goedkoper, scherper beeld voor dat geld, sneller beeld mijn ouders hebben ook een tfttje van samsung een hele goedkope maar met browsen enzo zie je gewoon de ghosting een beetje. Nouja mij viel het op hun niet. En de ruimte is er ook voor op haar bureau :).

• Dersan
PC besteld, thx all :)

Mag een slotje op :).
Pagina: 1