Toon posts:

[XP] Windows start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start vandaag me pc op, maar na bootlogo wilt ie niet verder starten.
Ik zie een blokje met 3 kleuren bovenin me scherm 2x en de resolutie staat volgens me monitor op 320x480.

Veilige modus werkt gewoon goed en schrijf daarmee ook dit topic.
Vanmorgen heeft ie het wel goed gedaan.

AMD Athlon XP 2400+
768MB DDR
ATI Radeon 9800se @ Pro

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:06
320x480? Vast een resolutie van een glazen bol. Vertel eens wat je geprobeerd hebt, wat je eventlogs zeggen etc., toon eens wat inzet.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:58
En lees de faq's.

Grote kans dat je in de veilige modus het één en ander kunt fixen. Zoek maar eens op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier een update, sorry dat mijn vorige bericht wat kortaf was..

Ik heb in de tussentijd een virusscan gedaan, maar heeft niets opgeleverd.
Ik kan me ook niet herinneren iets te hebben geinstalleerd eerder deze dag.

Wel heb ik net een logboekregistratie gemaakt voor bij het opstarten via het bootmenu, deze kan hier worden gedownloadt:
http://www.yousendit.com/...oad&ufid=19A8E2EA1BE756F0

De resolutie 320x480 hoeft niet 100% te kloppen bij mijn monitor, want het is een LCD-TV en hij wilt bij 640x480 ook zeggen dat het 1024x768 is.

Starten via VGA-Modus wilt ook niet helpen en opstarten met Recent Werkende Configuratie (ook van Bootmenu) doet em ook niet.

In de tussentijd ben ik aan het zoeken voor een oplossing, in formatteren heb ik namelijk geen zin wat jullie waarschijnlijk ook wel zullen begrijpen :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kan weinig halen uit je logboek behalve veel "kan het stuurprogramma niet laden" meldingen. Zou je eens kunnen kijken wat er in je logboeken staat (start -> uitvoeren -> eventvwr) en kijk bij Apparaatbeheer voor uitroeptekentjes.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 14:18
lijkt op een driver probleem..

Probeer de pci kaarten die in je pc zitten er uit te halen.. en probeer het dan nog eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ochtendje verder en me pc start gewoon weer op.
Zou het misschien kunnen zijn dat 1 van mn kaarten moeite zou kunnen hebben met de warmte ofzo?

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Hij zegt trouwens wel in apparaatbeheer dat hij het apparaat niet kan initializeren op ATI Radeon 9800SE AIW, terwijl bij Beeldadapters hij wel gewoon mn vga-kaart erin heeft staan, maar dat kunnen ook mijn WDM drivers zijn, maakt waarschijnlijk niet zoveel uit dus
Pagina: 1