Momenteel heb ik de volgende configuratie:
Moederbord: Abit KX7-333R
Processor: AMD Athlon XP 2100+
Geheugen: 2 x 512 MB Kingstond (PC2700)
RAID0: 2 x 100 Gb Western Digital (8 mb cache)
Overige HDD intern: 200 Gb Western Digital (8 mb cache)
Overige HDD extern: 500 Gb Western Digital MyBook Essential (USB2)
Vanochtend is één van de harde schijven van mijn RAID0-configuratie overleden.
Gelukkig had ik eergisteren een backup van alle belangrijke data gemaakt!
Maar nu heb ik dus een vervanging voor mijn RAID0 configuratie nodig (of ik moet een 100 Gb WD zien te vinden, maar eigenlijk ben ik wel toe aan iets nieuws).
Is het verstandig om twee nieuwe ATA harde schijven aan mijn bestaande HPT372 Raid-controller te koppelen? Of kan ik beter een PCI S-ATA Raid-controller in mijn systeem proppen en daar twee S-ATA schijven aan koppelen? Of is het een idee om een S-ATA controller in mijn systeem te plaatsen en daar één hele snelle harde schijf op aan te sluiten (WD Raptor
)?
Het liefst wil ik niet ál te veel geld kwijt zijn, maar het moet wel een snelle configuratie worden (ik moet er in ieder geval niet op achteruit gaan qua snelheid).
Moederbord: Abit KX7-333R
Processor: AMD Athlon XP 2100+
Geheugen: 2 x 512 MB Kingstond (PC2700)
RAID0: 2 x 100 Gb Western Digital (8 mb cache)
Overige HDD intern: 200 Gb Western Digital (8 mb cache)
Overige HDD extern: 500 Gb Western Digital MyBook Essential (USB2)
Vanochtend is één van de harde schijven van mijn RAID0-configuratie overleden.
Is het verstandig om twee nieuwe ATA harde schijven aan mijn bestaande HPT372 Raid-controller te koppelen? Of kan ik beter een PCI S-ATA Raid-controller in mijn systeem proppen en daar twee S-ATA schijven aan koppelen? Of is het een idee om een S-ATA controller in mijn systeem te plaatsen en daar één hele snelle harde schijf op aan te sluiten (WD Raptor
Het liefst wil ik niet ál te veel geld kwijt zijn, maar het moet wel een snelle configuratie worden (ik moet er in ieder geval niet op achteruit gaan qua snelheid).