DTS Audio DVD v.s. DTS DVD

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb tracks in .wav formaat gedownload die in DTS 5.1 weggezet zijn en heb daar een Audio DVD van gebrand met Discwelder Chrome II. Mijn DVD-speler (Panasonic), kan namelijk DVD-Audio afspelen in 2.1 (geen 5.1)
Echter kun je wel een DVD-Audio DVD maken met een DTS stream erop en dan geeft de DVD spelr gewoon DVD-A weer en speelt vervolgens DTS af.

Maakt het nog wat uit qua kwaliteit of je de DTS .wav bestanden als DVD-A brand of als gewoon DVD met de DTS audiobestanden?.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het lijkt me nogal nutteloos. Als je gewoon een DTS cd zou branden, speelt elke cd speler die moeiteloos af en wordt het DTS signaal door de digitale uitgang uitgepoept :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:16
M. Mulder schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:27:
Maakt het nog wat uit qua kwaliteit of je de DTS .wav bestanden als DVD-A brand of als gewoon DVD met de DTS audiobestanden?.
Ik gok dat het ofwel niets uitmaakt, of DVD-A de beste kwaliteit oplevert. Ik denk dat een DVD-speler een gewone DVD met DTS-bestanden misschien nog op de een of andere manier bewerkt, terwijl je de bitstroom het liefst onbewerkt naar je versterker doorstuurt.
JvS schreef:
Het lijkt me nogal nutteloos. Als je gewoon een DTS cd zou branden, speelt elke cd speler die moeiteloos af en wordt het DTS signaal door de digitale uitgang uitgepoept
Niet elke CD-speler doet dat moeiteloos. Mijn vorige CD-speler, een wat oudere Philips met digitale coaxiale uitgang gaf enkel ruis bij het spelen van een DTS-CD. Kwestie van uitproberen dus.
Overigens gaat het bij de TS niet om het branden van een DTS CD, maar een DVD.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Ik gok dat het ofwel niets uitmaakt, of DVD-A de beste kwaliteit oplevert. Ik denk dat een DVD-speler een gewone DVD met DTS-bestanden misschien nog op de een of andere manier bewerkt, terwijl je de bitstroom het liefst onbewerkt naar je versterker doorstuurt.
Dat is wat ik mij ook afvraag. Wellicht gaan de audiosignalen beide door dezelfde DTS processor in de DVD speler en dan zou het dus niks uitmaken. Misschien is het enige voordeel aan DTS DVD-A dat je er een menu bij kunt "maken" om door de tracks te navigeren.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

vanaalten schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 07:55:
Ik hoop toch niet dat de player nog gaat lopen vogelen met het signaal. Beter zal het er zeker niet op worden. Daarnaast zal ie het "gevogelde" signaal echt niet nog een keer naar DTS omzetten en dan digitaal uitsturen.
Niet elke CD-speler doet dat moeiteloos. Mijn vorige CD-speler, een wat oudere Philips met digitale coaxiale uitgang gaf enkel ruis bij het spelen van een DTS-CD. Kwestie van uitproberen dus.
Overigens gaat het bij de TS niet om het branden van een DTS CD, maar een DVD.
Dan zal die speler wel bewerkingen uitvoeren op het signaal. Is ook niet echt gewenst imho..

Al met al kun je zeggen dat het geek drol uitmaakt als de bronbestanden hetzelfde zijn

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 05-07-2006 10:02 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?