Silencer 2 stekker niet het zelfde als die van kaart

Pagina: 1
Acties:

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Hey, ik heb (eindelijk) mijn Artic Silencer 2 binnen gekregen en ben nu bezig met het aanbrengen daarvan, maar loop even vast. Ik zie namelijk dat het stekkertje van de silencer niet past in het contactje van mn kaart (Asus Raedon 9600XT) Nu staat er in de beschrijving dat je het dan zo moet maken dat de rode en zwarte draad overeen komen met hoe ze hier voor vast zaten.

Mijn vraag dus, betekent dit doorknippen en even solderen? of is er een manier dat je de stekkers kan los halen?

Verwijderd

Normaal gesproken kun je met een naald oid de stekkertjes zo los krijgen hoor, er zit een soort van weerhaakje aan.
Als je dat dus indrukt met een beetje beleid dan kun je ze zo losmaken en ook weer netjes terug zetten.
Wat ik raar vindt is dat het niet past normaal is dat spul toch wel redelijk compatible met elkaar , althans met m`n 6600gt en m`n 6800gt wel dan tenminste (ps zit dan weliswaar geen silencer op , maar een zalman)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 17:01 . Reden: typo ]

• Pixeldude
A oke thanx, nu alleen nog even uitvinden hoe ik dat voor elkaar ga krijgen (m.a.w. waar gaat die naald in?)

• Pixeldude
Ik zie nu trouwens ook dat de plug (dr zit een splitter op) die op de silencer zit past op mn moederbord. Kan ik die daarvoor gebruiken of heeft die een andere spannning?

Verwijderd

Als het goed is zitten er aan de zijkant van je stekker (stekker van de koeler dus) 2 gaatjes waar je je naald of ander dun iets in ken duwen

Verwijderd

als het goed is kan je hem idd ook op je moederbord aansluiten de spanning zou gelijk moeten zijn. Maar pin me daar niet op vast, ik ben zelf niet in het bezit van zo`n beesje nml.
Maar ik heb net gekeken naar de stekker die aan de silencer zit, en die zou dus 2 gaatjes moeten hebben aan de zijkant. Pinneke erin zachtjes duwen en gelijk een beetje aan het kabeltje trekken , en dan zou het zo los moeten komen.

edit: maar dan nog blijf ik het stom vinden dat het niet gewoon overeen komt met elkaar, miss dat iemand anders dat ook heeft ervaren??? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 17:32 ]

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 12:38
op de grafische kaart zit toch maar een heel klein stekkertje en aan de koeler een 3-pins molex??
zit er geen verloopstekkertje van 4-pins molex naar 3-pins bij??
Zoals deze zalman stekker: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TLZZ01&
deze stekker zat bij mijn koeler (een zalman)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
rp87 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:39:
op de grafische kaart zit toch maar een heel klein stekkertje en aan de koeler een 3-pins molex??
zit er geen verloopstekkertje van 4-pins molex naar 3-pins bij??
Zoals deze zalman stekker: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TLZZ01&
deze stekker zat bij mijn koeler (een zalman)
Nope.. die wordt bij die silencer niet bijgeleverd.

Ik had bij een kennis van me hetzelfde probleem. Ook met een Asus Radeon 9600XT. Ik heb gewoon de connector eraf gehaald (zoals hierboven al vermeldt dmv die pinnetjes weg te drukken) en daarna op een molex-splitter gesoldeerd, wat krimpkous er omheen en het werkt. (Mijn soldeerkunsten zijn enorm slecht maar toch werkt het nog steeds :) )

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Pixeldude
deze zit aan de silencer (en kan dus ook in mn moederbord)
http://www.digisphere.nl/overig/RIMG0226edit.jpg

en deze zit aan de oude 9600xt fan
http://www.digisphere.nl/overig/RIMG0227edit.jpg

het liefst zou ik hem dus gewoon in het oude slot willen steken van de kaart zodat ik hem makkelijk er uit kan halen als ik hem bijvoorbeeld school wil maken etc.

• Pixeldude
Denk trouwens niet dat die draadjes gaan passen. Heb nu de draadjes uit de stekker gehaald van de Silencer maar volgens mij gaan die niet passen in het stekkertje van de origineele fan.

Verwijderd

Soms kun je de stekkertjes er ook gewoon zo op zetten, dus de pinnetjes alleen, stukje isolatie-tape erover voor de veiligheid, en voila.
Ik bedoel maar, een beetje een tweaker krijgt dat toch wel voorelkaar lijkt me.
Als je dat nix vindt dan zul je denk ik of moeten gaan solderen (een stekker erop solderen die wel past)
Of je moet hem dmv een verloop , wat eerder al is genoemd, zullen moeten monteren.
Ik zou hem persoonlijk op de kaart zelf zien te monteren dat is idd makkelijker met schoonmaken en maakt ook minder kabel zooi.

• Pixeldude
Heb maar gewoon even het snoertje door geknipt van de origineele fan. En dat vast gesoldeert aan de Silencer.

En het is nu echt heerlijk stil :*)

Verwijderd

scheeld het ook goed in de temps?? als ik ff nieuwsgierig mag zijn
ik ben nml niet zo te spreken over de zalman die ik op m`n 6600gt en 6800gt heb

• Pixeldude
eumm tja, daar ging het mij in eerste instantie niet om dus ik kan je niet zeggen hoeveel hij nu in temp gedaald is heb het niet echt bijgehouden

[ Voor 12% gewijzigd door Pixeldude op 04-07-2006 21:18 ]

Pagina: 1