Toon posts:

[Delphi] connecten met server mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi 8)

Ik ben bezig met een bot voor de GoTwar contest :p, maar ik heb problemen met het verbinden van mijn client met de server:
Ik doe het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
procedure TForm1.Connect(Server: string; Port: word);
begin
  Memo1.Lines.Add('Connecting.... ');
  Client.Host := Server;
  Client.Port := Port;
  try
  Client.Connect(5000);
  Client.SendCmd('VERSION 1');
  Memo1.Lines.Add('Connected Succesfully...')
  except
    beep;
    raise;
    Memo1.Lines.Add('Connection failed.');
  end;
end;

Client is een TidTCPclient component, het hoort bij Indy (versie 10 als ik het goed heb)

Ik heb de volgende servers geprobeerd (allemaal met port 1666):

gotbot.lekkerknagen.nl
gotbot.no-ip.info
hell.student.utwente.nl
dawuss.student.utwente.nl
gdries.com

ik krijg altijd "socket error 10061".

Is er iemand die me kan uitleggen hoe ik op een goede manier kan connecten???

Alvast bedankt. :)

BTW: ik heb delphi 7 en windows 98

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 16:06 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

TeeDee

CQB 241

Heb je een firewall draaien?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vergeet het poortforwarden niet... ;)
Dus heb je 10061 geforward naar de PC waar je hem op test? :?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

socket error 10061 is een "connection refused" message, dus controleer eerst eens of uberhaupt de servers nog wel draaien.

Daarnaast staan er op de wiki voorbeelden hoe je een connectie met de server kan maken en zijn er hier op GoT ook voorbeelden te vinden hoe je zo'n soort connectie kan maken in verschillende talen. Zeer waarschijnlijk staat daar wat bruikbaars tussen, dus kijk daar eerst eens naar :)

Daarnaast gaan we er vanuit dat je in eerste instantie zelf verschillende zaken hebt geprobeerd om je eigen probleem op te lossen. Het lijkt er nu op dat je dat niet gedaan hebt. Om de volgende keer ervoor te zorgen dat je topicstart wat completer is zou je Programming Beleid - De Quickstart eens kunnen bekijken. Hierin staat precies wat we van je verwachten voordat je hier een topic opent :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik geprobeerd:

1: Ik heb het progje nogmaals uitgetest.. ditkeer op een andere PC.
Ik heb zelfs de firewall tijdelijk uitgezet om hem te testen maar die
error 10061 bleef maar komen.

2: Ik heb ook al bij de voorbeelden op het wiki gekeken... daaruit heb ik ook afgekeken hoe je moet connecten, helaas stond er geen pascal voorbeeld bij.
Bij de opensource bots stond wel een delphi voorbeeld, maar die link was dood. :'(

3: Ik heb hier op GoT nog geen code gezien om te kunnen connnecten. Heb het een en ander gesearched maar ben nog niets tegengekomen. :/

4: Ik heb ook al gepinged naar een aantal PC's en ze waren gewoon on-line.

Weet iemand welke servers er nog draaien. of wanneer er bepaalde servers online komen??
Heeft iemand nog suggesties wat ik nog meer kan proberen??

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27

Tomatoman

Fulltime prutser

Je code ziet er goed uit, dus verwacht ik toch dat het probleem zit in een firewall of een router die de communicatie dwarszit. Als het de router is, moet je die zodanig instellen dat hij alle pakketten waarvan hij niet weet wat hij ermee aanmoet, doorstuurt naar het IP-adres van jouw computer.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het feit dat een PC te pingen is zegt natuurlijk helemaal niks of er op die PC wel een GoTbot server draait ;)
Over het hoe en het wat van de servers kan je beter even op de Wiki kijken, eens navraag doen op IRC (#pwcontest) of even in [rml][ Contest] BotWars[/rml] kijken

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1