[XP] USB-apparaten wel herkend, niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Sinds het opnieuw installeren van windows XP Pro worden USB apparaten wel herkend, maar is het niet meer mogelijk om drivers te installeren...

Ook een digitale camera of USB-card reader die als mass storage device zouden moeten worden herkend (en werken) geven geen krimp. Ook een USB muis doet niets.

Ik laat vanavond SP2 installeren, maar heb eigenlijk weinig hoop dat het werkt. Ik heb inmiddels ook bij GigaByte naar drivers voor het moederbord (GA-8SIML rev. 1.0) gezocht, maar zag er eigenlijk niets bij staan wat lijkt te helpen. Ook van de Packard-Bell website heb ik een tweetal programmaatjes gedownload, maar ook deze waren geen succes. Ik snap er niets meer van....

Wie o Wie heeft het verlossende antwoord ;)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.microsoft.com/...install_usb.mspx?mfr=true

kan mogelijk door een foutief of niet goed geinstalleerde USB controller van het moederbord komen. zie systeembeheer/hardware

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Killkees

Killkees

Topicstarter
De grap is dus dat de USB host controller en alle dingen die er mee samenhangen wel goed geinstalleerd zijn. (volgens apparaatbeheer). Het zou dus moeten werken. :+

In apparaatbeheer is dus ook te zien dat onder het 'hoofdstuk' unknown device bijvoorbeeld de camera hangt (als "sony dsc").

Heel raar allemaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je dan eens de cd van sony pakt en via een of andere wizard de driver installeert? Kan dat wel?

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? En wat krijg je precies voor meldingen? Zonder die informatie is hier weinig over te zeggen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
In SP2 zitten alle usb drivers, lijkt me dat na de install hiervan het probleem verholpen is.

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Inmiddels is SP2 geinstalleerd. Nog steeds dezelfde problemen....

Op de sony cd staan geen drivers voor XP omdat ze al in het OS zouden moeten zitten.

In apparaatbeheer heb ik ook de USB poorten 'verwijderd' en opnieuw laten installeren. Geen succes.

Ik weet het niet meer....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De apparaten werken op een andere computer wel correct?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1