Toon posts:

installatieprobleem sims 2

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een probleem bij de installatie van sims 2

hij installeerd perfect, totdat hij bou het mapje sounds is aangekomen, dan wil hij neit meer installeren en geeft hij foutmeldingen!
wie weet heir de oplossing voor?

ik krijg de volgende foutmelding:
er is een fout opgetreden met het kopieren van het bestand: gegevensfout (cyclische redudantiecontrole)

Ps: het is een orginele game!!!!
(en ik heb de EA site gezocht, maar kon niets vinden, en ook het cdtje is wel schoon :P)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

crc error dus
ben bang dat je cd-tje btj kaduk is.
heeft hij ooit wel goed geïnstalleerd? if not (nieuwe cd) ff retourneren en een nieuwe vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 04-07-2006 15:59 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
zekers, hij heeft goed geinstalleerd, en het schijfje is echt onbeschadigd!

iemand anders een idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 15:57 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

hmm, ook niet in de warmte/zon gelegen?

is het een oude cd-speler. Heb je de mogelijkheid om 'm in een andere cd-speler te proberen, of om de cd-speler te reinigen met zo'n cleaning cd-tje of zo?
Het is i.i.g. een lees fout. Hij heeft een CR-check. een soort hash over een bestand, die wordt herberekent met het aanwezige bestand. Als die CRC codes dan niet matchen is het bestand/de code beschadigt.

CRC info

als je origineel hebt, zou je kunnen proberen van iemand een install-cd te 'lenen', daarmee installeren en met jouw cd spelen. dat zou moeten/kunnen werken

[ Voor 15% gewijzigd door J2pc op 04-07-2006 16:01 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
ik bewaar al mijn cd's/dvd-schijven in een hoesje in een kast, en daar komt de zon niet op.
mijn dvd speler(heb geen cd-rom schijf) is nu ongeveer 1,5 jaar oud, dus dat kan het niet zijn denk ik toch zo!

probeer um nu te klonen (foei :p) kijken of dat helpt met de installatie, en daarna op orineel te spelen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 16:04 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:03:
ik bewaar al mijn cd's/dvd-schijven in een hoesje in een kast, en daar komt de zon niet op.
mijn dvd speler(heb geen cd-rom schijf) is nu ongeveer 1,5 jaar oud, dus dat kan het niet zijn denk ik toch zo!

probeer um nu te klonen (foei :p) kijken of dat helpt met de installatie, en daarna op orineel te spelen
je zal je erover verbazen hoeveel stof die dingen bij intensief gebruik kunnen aanzuigen ;)
er zit in de software van je dvd-speler software die veel lees-fouten op kan vangen, maar daar zit een limiet aan. Als de lens van de dvd-speler vuil is krijg je extra fouten. Hoeft bij een goede cd/dvd geen probleem te zijn, maar misschien zit er in die sounds map een slecht plek in je schijfje, waardoor je meer fouten krijgt die je met een schone lens niet op zou merken

en aangezien 1 (vuile lens) + 1 (slecht plek in je disc) = 2 (teveel fouten)
kan je 't even proberen natuurlijk.
anders zou ik 't niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:06:
[...]

Als de lens van de dvd-speler vuil is krijg je extra fouten.
en hoe maak je die lens schoon?

ook het klonen helpt neit, krijg excact dezelfde fout! kan het misschien zijn, dat het komt doordat er een trojan verwijdert is vandaag?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 16:11 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:09:
[...]

en hoe maak je die lens schoon?
J2pc schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:58:
[...]
of om de cd-speler te reinigen met zo'n cleaning cd-tje of zo?
[...]
verkrijgbaar bij cd-winkel, v&d, hema...
laat maar even weten of 't allemaal nog gelukt is

[ Voor 11% gewijzigd door J2pc op 04-07-2006 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
de oplossing was te simpel voor woorden:

ik heb het orgineel gekloont! daarmee opnieuw geinstalleerd, en spelen maar met de orgineel!

eigenlijk heel simpel dus!

Verwijderd

Open even een eigen topic met een duidelijkere probleemomschrijving :)

[ Voor 95% gewijzigd door Crash op 13-07-2006 10:35 ]

Verwijderd

oke heb ik gedaan.. zie:
problemen met sims 2 DirectX 9.0 :)

x
Pagina: 1