De servert die hier gedraaid wordt is hardwarematig redelijk op, maar qua installatie ziet alles er prima uit. Er is een nieuwe server met totaal andere hardware erin aangeschaft en alle software moet 1 op 1 overgezet worden. Proefondervindelijk ben ik er achter gekomen dat simpelweg een de backup recoverytool niet werkt en er zelfs voor zorgt dat je kunt formatteren en opnieuw beginnen. Is hier ergens een stappenplan te vinden voor zo'n simpele migratie? Ik las in [rml][ 2003] AD migreren van een instabiele naar nieuwe server*[/rml] over 'dcpromo from media', maar werkt dit wel in dit geval?
Je hebt in een dergelijke migratie vele opties natuurlijk. Graag zou ik wat meer info zien over welke applicaties je het precies hebt dus 
Je kan prima met een tweede SBS machine in een domein zitten om te migreren. BackSlash32 heeft hier al een aantal zeer waardevolle tips over gegeven. Zoek even op zijn nick in dit forum
Je kan prima met een tweede SBS machine in een domein zitten om te migreren. BackSlash32 heeft hier al een aantal zeer waardevolle tips over gegeven. Zoek even op zijn nick in dit forum
dank voor de reactie. dat er vele opties zijn had ik al min of meer verwacht, maar ik ben op zoek naar de beste optie. recovery uit backup leek mij de meest optimale, maar dit werkt dus blijkbaar niet.
wat draai ik er allemaal op? de server draait als domain controller, met als voornaamste services exchange, iis en accountview server (boekhoudpakket). niet veel interessants dus, maar om alles nou opnieuw te gaan instellen
ik heb even op backslash32 gezocht, maar niet het antwoord gevonden wat ik zoek. misschien heb je een verwijzing naar het desbetreffende topique?
wie o wie? wat is de beste manier om dit klusje te klaren?
wat draai ik er allemaal op? de server draait als domain controller, met als voornaamste services exchange, iis en accountview server (boekhoudpakket). niet veel interessants dus, maar om alles nou opnieuw te gaan instellen
ik heb even op backslash32 gezocht, maar niet het antwoord gevonden wat ik zoek. misschien heb je een verwijzing naar het desbetreffende topique?
wie o wie? wat is de beste manier om dit klusje te klaren?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 10:26 ]
Toch gewoon de server leeg beginnen te installeren. Vervolgens in het domein hangen zodat je AD overgezet kan worden. Daarna kan je nog maximaal 15 dagen je oude server in de lucht houden, daarna moet je deze er uit halen anders draait je domein niet meer. In de tussentijd kan je dus alle overige software en instellingen overzetten en blijft je domein toch bereikbaar.
even een bizar idee:
wat nou als ik de harde schijf van de oude server in de nieuwe server plant? de meest verstandige optie lijkt het me niet, maar ik zit met tijdgebrek. zijn de hardwareproblemen te overzien of zal de server niet eens opstarten?
wat nou als ik de harde schijf van de oude server in de nieuwe server plant? de meest verstandige optie lijkt het me niet, maar ik zit met tijdgebrek. zijn de hardwareproblemen te overzien of zal de server niet eens opstarten?
Je installatie die nu zo goed is wordt dan aardig verpest door brakke hardwareondersteuning. Als noodgreep misschien bruikbaar maar niet voor een systeem wat weer langer mee moet gaan.
Het is niet verstandig om in dergelijke situaties voor de makkelijkste oplossing te gaan. Gewoon opnieuw installeren en de boel configureren. Als je dat niet doet heb je dikke kans dat de tijd die je nu bespaart, later weer kwijt bent aan problemen oplossen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
De bovenstaande reacties zijn veelal voor disaster recovery...
Waarom doe je het niet volgens het boekje??
http://www.microsoft.com/.../upgrade/default.mspx#ERB
Lees de win2k SBS migratie to SBS 2003. Deze werkt in grote lijnen hetzelfde als een 2003 to 2003 migratie.
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=16414
http://www.microsoft.com/.../upgrade/default.mspx#ERB
Lees de win2k SBS migratie to SBS 2003. Deze werkt in grote lijnen hetzelfde als een 2003 to 2003 migratie.
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=16414
Omdat een server upgrade bot gezegd neerkomt op een disaster recovery op andere hardware?Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:20:
De bovenstaande reacties zijn veelal voor disaster recovery...
Maar goed, de link van mij waar SFJ naar refereerde is terecht
Ik heb er een stuk of 4 upgrades / migraties mee gedaan op die manier, en dat werkt binnen 2 dagen weer naar behoren (16-20 uur bikkelen).
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1