Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Samsung SGH-E780
De platte 2.0 megapixel telefoon

Zijn klassieke rondingen en chique zwarte kleur maken de Samsung SGH-E780 kleptelefoon tot een lust voor het oog. De SGH-E780 is klein en plat (94 x 48 x 15,5 mm) en ligt zeer prettig in de hand. Ook het innovatieve toetsenbord van de SGH-E780 is indrukwekkend te noemen.

● Tri-band (900/1800/1900 MHz)
● GPRS Class 10 / EDGE
● 262.144 Color TFT Screen (Internal, 176X220, 2.0”)
● 65.536 Color OLED Screen (External, 80X64, 1.0”)
● 2 Megapixel CMOS Camera (1600x1200) with 4x Digital Zoom
● Video Recording & Messaging (MPEG4, H.263, 176x144)
● Music Player (MP3/AAC/AAC+)
● Dual Speakers (Stereo)
● 64 Polyphonic Ringtones
● Games : Forgotten Warrior, Freekick, Arch Angel, Asphalt Urban GT, Block Breaker Deluxe, Lemmings
● Messaging : E-Mail / MMS / SMS
● E-Mail Client (POP3 / IMAP4 / SMTP)
● Browser : WAP 2.0
● Calendar, Memo, Worldclock, Calculator, Converter, Stopwatch, Timer
● Java : J2ME (MIDP 2.0)
● Bluetooth 2.0 / USB
● Bluetooth Stereo Sound (A2DP/AVRCP)
● Mobile Printing (Bluetooth/Pictbridge)
● Caller-ID (Photo/Video)
● Voice commands
● Flight Mode (Offline Mode)
● User Memory : 80MB
● 200 SMS
● 1.000 Contacts
● Dimension : 94 x 48 x 15,5 (mm)
● Weight : 90g
● Talk time : 3 hrs
● Standby time : 200 hrs

Reviews:

@Mobile-review.com
@NieuweMobiel.nl

Sinds afgelopen zaterdag ben ik eindelijk in bezit van dit toestel (na 2 maanden wachten totdat ie daadwerkelijk leverbaar was), zeer mooi design en erg plat (afmetingen 94 x 48 x 15,5 (mm)) met een gewicht van 90 gram. Je voelt en ziet 'm dan ook nauwelijks in je broekzak zitten.

Verder heeft dit toestel 80MB dynamisch geheugen geen mogelijkheid tot uitbreiding dmv een Micro SD kaart, aangezien ik toch niet van plan was mijn mobiel als MP3 speler te gebruiken is 80MB voldoende. Er kunnen 1000 contacten opgeslagen worden en 200 SMS-berichten.

Er zit een 2 Megapixel camera in en er is geen flitser aanwezig. Ook is er geen radio aanwezig.

Vergeleken met mijn oude toestel (SE K700i) is deze toch aardig wat platter. Persoonlijk vind ik het design ook mooier van de Samsung. Bediening werkt soepel (bij mijn K700 problemen gehad met de joystick die niet goed meer reageerde daarom nu ook voor een model zonder joystick gekozen). SMSen werkt op de SE toch prettiger, maar misschien moet ik daar nog aan wennen. Ook kon je bij de SE woorden toevoegen en verwijderen wanneer je gebruik maakt van T9, op de Samsung kan ik alleen woorden toevoegen en niet verwijderen. Klopt dit? Of zie ik ergens een optie over het hoofd.

Het scherm is erg mooi, mooier en groter (diameter 5cm) dan mijn vorige toestel. Heldere volle kleuren en goed contrast ook buiten in de zon leesbaar. De schermresolutie is 176x220 met 262.144 kleuren, het externe display maakt gebruik van OLED en heeft een resolutie van 80x64 met 65.536 kleuren. Op het externe display worden de netwerkontvangst, batterijstatus en de klok standaard weergegeven. Ook kan je hierop zien of je een nieuw bericht hebt of een oproep gemist hebt.

Er zitten aardig wat games op namelijk: Forgotten Warrior, Freekick, Arch Angel, Asphalt Urban GT, Block Breaker Deluxe en Lemmings, waarvan de meeste helaas Try&Buy zijn.

Het geluid is ook erg goed en kan zeer luid (stereospeakers). Als beltoon heb je de keuze uit diverse beltonen (standaard geen simpele zakelijke beltoon), met de mogelijkheid zelf mp3's als beltoon te gebruiken. Bij berichttoon heb je de keuze uit 10 verschillende tonen, helaas geen mogelijkheid om zelf een toon toe te voegen. Persoonlijk vind ik ze allemaal niet echt super. Naast de standaard instellingen voor beltoon kan je ook kiezen voor beltoon en trillen tegelijk.

Foto's van het toestel:

Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/8608/img00879co.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/71/img00925ra.jpg

Foto's gemaakt met de ingebouwde camera:

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/5487/photo00066fp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/7897/photo00085wa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/5307/photo00094kh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4516/photo00237qc.jpg

Mochten er nog vragen zijn dan hoor (lees) ik het wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Laguna op 02-02-2011 14:33 . Reden: Dode plaatjes/links verwijderd ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Verwijderd

Als je in bezit bent van een Samsung SGH-E770 zie ik helemaal niet het nut erin om de Samsung SGH-E780 aan te schaffen want de verschillen zijn toch minimaal.
Ikzelf ben pas in bezit van de Samsung SGH-E770 en ben er wel tevreden mee alhoewel er 2 fouten in de sofware zitten : geluiden van de toetsen zou je kunnen veranderen in een andere toon en ik krijg alleen maar de standaard toon , volgende fout is als je de GSM openklapt en ik zet hem met de rechter knop die opzij zit aan voor camera dan zou je deze zelfde knop ook kunnen gebruiken voor foto,s te maken maar die werkt bij mij niet { wel de middelste toets van het toestel.
Dan heb ik nog een belangrijke opmerking : 1.3 megapixels van mijn Samsung SGH-E770 is tegenover mijn digitale camera { Sony sybershot P72 } die ik dan instel op 1 megapixel zeer slecht kwaliteit .
Het verschil van een digitale camera en een GSM camera is de lens die bij de gsm veels te klein is om duidelijke foto,s te maken als je ze bekijkt op de PC natuurlijk.
Daarom is die 2 megapixel van de Samsung SGH-E780 ook zeker niet beter op.
Het zal nog wel een paar jaar duren dat de fotokwaliteit van een GSM camera goede kwaliteit foto,s kan maken.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
*KNIP*

[ Voor 114% gewijzigd door Laguna op 20-11-2006 22:55 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
*KNIP*

[ Voor 99% gewijzigd door Laguna op 20-11-2006 22:55 ]

Verwijderd

als deze echt kan trillen en bellen tegelijk ga ik hem meteen halen, ik wordt gek van de samsungs die dat niet kunnen namelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 15:22 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
*KNIP*

En ja dit is één van de eerste Samsungs die beltoon en trillen tegelijk kan :p

[ Voor 42% gewijzigd door Laguna op 20-11-2006 23:00 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Tevens is dit toestel AD2P compatible en is het als enige Samsung voorzien van voice dialing.

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik heb dit toestel ook sinds gisteravond, en het bevalt me prima.
Het grootste voordeel t.o.v. van mijn vorige (samsung e330) is dat je d.m.v. "klepvergrendeling" de externe knoppen kan blokkeren wanneer het dichtgeklapt is. Dit was bij die e330 dus niet het geval, waardoor het geheugen steeds volliep met foto's van de binnenkant van m'n broekzak.

Dit is inmiddels m'n 5e samsung mobiel (vorige a100, t100,a800,e330) en ben voorlopig nog geen irritante bugs tegengekomen. Het veranderen van de toetstonen werkt zoals het hoort (heb het net geprobeerd om ze voor de flauwekul op xylophoon te zetten en het werkt inderdaad).

In de aangehaalde review staat dat het toestel niet zou werken i.c.m. een tomtom; ik heb dat net geprobeerd en het werkte toch redelijk met m'n go700: telefoonboek kopiëren, bellen etc. ging allemaal.

Je kan inderdaad bij de beltoon trillen en bellen tegelijk selecteren. Hoewel dit bij de oudere modellen niet zo makkelijk ging, kon je het toch voor elkaar krijgen; namelijk door het trilsignaal aan de beltoon te koppelen via een programmaatje (Ik heb dat een keer geprobeerd op m'n t100, en het werkte; mij boeide dat trillen en bellen tegelijk echter niet zo en heb dat programmaatje helaas niet meer, anders zou ik het wel online zetten voor de geïnteresseerden).

Voice dialing en voice command interesseert me normaal gesproken ook niet zo,(nu misschien wat meer i.c.m. bluetooth handsfree), maar dit toestel is zeker niet 1 van de eersten. Zowel de T100 als de A800 hadden dit ook.(Wel een beetje raar, maar de wat nieuwere e330 heeft dit niet.)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Dat van die klepvergrendeling wist ik nog niet, wel handig. Bij mij had ik het soms wel eens dat er opeens ergens muziek vandaan kwam en dan bleek het dus me mobiel te zijn waarvan de mp3 speler dmv de externe knoppen was aangegaan :+

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb hem nu een week, en net voor de 2e keer opgeladen, eerst leeg laten gaan tot ie uit viel en toen 9 uren aan de lader. (Straks doe ik hem gewoon 3 uur aan de lader hoor, maar ik lees verhalen over dat ie dan langer mee gaat, dus dat de accu dan 5 dagen mee gaat ipv na 1 dag al leeg, dat lijkt me echt een ramp namelijk elke dag een leeg toestel, dan kan ie ook geen foto's meer maken en muziek afspelen namelijk).

Ik vind het een heerlijk ding. Vergelijken met alle mobiele telefoons op de markt op dit moment is hij zo mooi vormgegeven tot in elk detail. Strak zwart, brillant beeldscherpje, de ferrari achtige hoekvormen er in, leg hem naast een Samsung klaptelefoon, zo'n zilveren, van 3 jaar geleden en de zilveren lijkt ineens uit 1940 of zo te komen, hij is echt mooi om te zien. Ik heb afgelopen maanden de Nokia 6233, de Samsung E530, de Samsung E870 (witte ipod achtige vormgeving, apart maar erg plastic achtig), de Samsung E900 gehad, en ik heb een half jaar lang de Sony k750i gehad (welke de scherpste foto's maakte).

De headset maakt weinig bas moet ik zeggen, en een equaliser kan ik nergens vinden in het menu. Vanmiddag een data kabel gekocht, en met Samsung pc studio 3 op mijn pc ram je de foto's, filmpjes en mp3tjes heen en weer. Ik heb er nu 12 mp3tjes op staan, genoeg voor de fietstocht naar de sportschool, en ze zijn snel vervangen door nieuwe, een 2 Gb geheugenkaart in je mobiel is leuk maar meer voor de toekomst, zeker als op zulke toestelletjes een 6 megapixel camera komt en hij hele mooie video's maakt, maar dat duurt nog wel een jaar of 3. Ik vind de telefoon niet echt super makkelijk open gaan, maar misschien went dit. Aan de supervlakke toetsjes ben ik al gewent, al moet ik ze wel recht van boven indrukken heb ik nog het gevoel, maar ze zijn groot genoeg, zouden ze heel klein zijn en tegen elkaar aanzitten dan zou het ding echt niet te gebruiken zijn, nu best wel, plus dat het erg goed past bij het hele superplatte uiterlijk. Menu is overzichtelijk, veel beter dan het eindeloos doorklik menu van Nokia. De foto's zijn minder dan van k750i, maar toch best redelijk vind ik, ze geven een goede indruk en hebben geen streepjes of idioot veel ruis, wel onscherp. De lens steekt wat uit, dit lijkt me gevoelig voor krassen, maar ik heb hem altijd in een leren hoesje zitten dus het zal meevallen denk ik.

De streepjesbalk voor ontvangst sterkte schommelt de hele tijd op en neer (KPN) tussen 2 streepjes en de volle 5 streepjes, maar dit viel me op bij alle nieuwe samsung toestellen, van de E900 hoorde ik dat ie vaak helemaal wegvalt. De gesprekken die ik tot nu toe heb gevoerd waren luid en duidelijk, zonder dat het weg viel. Wat wel vreemd was was dat ik mijn eerste sms je 2 keer moest verzenden omdat ie bij de eerste keer een foutmelding gaf, ik moest dus op nogmaals verzenden klikken en toen was ie wel weg, wat ook vreemd was was dat ie zei dat ie verzonden was naar gerard terwijl ik hem naar catarina had verzonden, catarina had hem ook ontvangen (gelukkig maar ;-) ).

Wat ook opvalt is dat het interne beeldschermpje van zacht plastic is net als de tft monitor van mijn pc, niet een plastic ruitje er boven zoals bij de E900 waar je doorheen kijkt en dan pas het echte scherm ziet, superscherp beeld dus. Nog wel wennen met vasthouden omdat ie zo dun is. Als de accu 8 dagen mee gaat, en ik blijf goed ontvangst houden en het sms-en gaat vanaf nu probleemloos, dan is dit zeker de beste phoon op dit moment O+ , naast de mooiste. Leuk dat ik een forum erover op internet heb gevonden. Ik ga zeker nog een stukje schrijven volgende week. Straks krijgt ie een nachtkusje voor het slapen gaan en komt naast mijn bed te liggen. ;) :> :)

• redparrotnl
Oja, de data kabel die ik gebruik is die van de D800. Dit stond op het doosje. Er zat een cdrom bij maar ik gebruik Samsung pc studio 3, die heeft de drivers voor usb kabels er al in zitten, pc studio starten, wachten op de vraag of je bluetooth of usb wilt, kiezen, hij vraagt doe de usb er in, hij vindt hem, installeert hem samen met windows die ook druk allerlei pop ups begint te geven rechtsonder in je beeldscherm, de melding drivers zijn goed geinstalleerd komt daarna van zowel windows als samsung software, en je kunt lekker met mapjes aan de gang en rommelen en uitwissel en ordenen. En kijken hoe anders de wereld er toch uitziet op die mini videootjes van je. De usb data kabel is een immitatie, geen Samsung merk. Gekocht voor 20 euro bij de telefoon onderdelen winkel. Het stekkertje wil er niet helemaal in en zit wat scheef en gaat snel los maar het werkt. Alle telefoon winkels langsgeweest en niemand had de kabel voor deze nog nieuwe telefoon. En bluetooth 2 heb ik nog niet en bluetooth 1.3 is supertraag, ik wil foto's erop knallen en niet bij elke foto 10 seconden moeten wachten.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Ben het helemaal met je eens qua design, ik vind 'm in het echt mooier dan op foto's. Op foto's komt het ontwerp niet goed over lijkt het wel. Wel jammer trouwens dat als je je SIM-kaart eruit haalt/wisselt al je gegevens van oproepen kwijt bent, merkte ik vandaag toevallig. Doe er nu gemiddeld 3 à 4 dagen mee, 8 dagen ga je niet halen. Het open doen is inderdaad ff wennen omdat ie zo plat is, maar dat went. Qua menu vond ik SE beter meer opties voor instellingen, vind het ook jammer dat je niet al je nummers zowel op je SIM-kaart als in het geheugen van je mobiel kan hebben staan, zonder dat je alles dubbel krijgt te zien in je telefoonlijst. Over de scherpte van foto's ben ik wel tevreden ook als ik zo naar mijn voorbeelden kijk vind ik ze nou niet bepaald onscherp. Bereik is bij mij altijd helemaal vol. Had alleen laatste paar dagen bijna geen bereik, maar dat bleek (na een telefoontje naar Hi) te liggen aan werkzaamheden aan het basisstation, nu weer vol bereik. Dat met eerste sms wat niet goed ging had ik niet. Beeldscherm kan je niet echt vergelijken met TFT monitor zit namelijk beschermende spiegelende kunstof laag over de gehele binnenkant waar het beeldscherm zit bij het toestel wat niet het geval is bij een TFT monitor. Maar qua scherpte doet ie zeker niet onder. Ik gebruik Bluetooth voor het overzetten van bestanden aangezien ik 'm toch niet als mp3-speler gebruik en een data kabel nog best prijzig is, snelheid van Bluetooth is ook voldoende.

• redparrotnl
Ik las gisteren dat de telefoon soms ook inclusief een usb datakabel gelevert wordt, net als bij de E900 standaard altijd het geval is, scheelt wel 20 euro. Ik zag dat de telefoon er ook in blauw is en nu op 287 euro zit ongeveer. Vanmorgen had ik de headset er in laten zitten omdat ik gisteravond nog muziek heb geluisterd in bed, en werd dus NIET gewekt door de wekker van het toestel, deze gaat wel af, maar alleen met het alarm door de oordopjes, en dat hoor je niet omdat het veel te zacht is van verre afstand als je de dopjes niet in je oren hebt bedoel ik, het alarm gaat dan dus niet af door de speakertjes. Die speakertjes zijn trouwens best goed. De Nokia 6233 had goede stereo speakers links en rechts aan de zijkanten van de phoon zitten, maar op deze telefoon zijn ze ook erg goed en erg luid. Dat van die dubbele telefoon nummers is mij gisteravond ook opgevallen, ik heb dus maar alle nummers van de chip afgehaald, heb je ze zowel op de chip staan als in je telefoongeheugen dan geeft ie alles inderdaad dubbel weer in de telefoonlijst/contactenlijst. Vreemd dat ie dat doet. Wat er gebeurd als ik de chip er uit haal weet ik niet, dit moet ik inderdaad even uitproberen, geeft dit vreemde resultaten laat ik het weten hier. Ik heb een 2e chip van KPN, een prepaid chipje, daar staan ook al mijn nummers op, bij geval van alles weg, kan zo die chip er in en ik heb alles weer terug.

Dat van die plastic laag over het interne beeldscherm klopt. Als je namelijk met je vinger op het beeldscherm tikt met je vinger hoor je dat je een plastic laag tegen het beeldscherm aantikt, deze hangt er dus los overheen! Er zit lucht tussen. Oppassen dat er geen vuil tussenkomt. Rondom het beeldscherm lijkt het mij strak en degelijk vast gelijmt. Trouwens ook oppassen dat er geen zand op je keypad komt, klap je de telefoon daarna dicht dan gaat dat zeker krassen op het beeldscherm geven. Dit omdat in dichtgeklapte toestand de toetsen tegen het beeldscherm aandrukken, de toetsen hebben gelukkig geen scherpe randjes, echter komt er vuil tussen of op, dan zal dit hard tegen het zachte plastic op het beeldscherm aan gedrukt worden met waarschijnlijk krasjes als gevolg.

Toen de telefoon gister een bijna lege accu had liet ie om het uur een paar hele zachte piepjes horen. Dit tot tegenstelling van de Samsung E530 die steeds een harpmuziekje liet horen. De k750i liet altijd een hele harde snerpende toon horen, erg naar vond ik dat, alsof de wereld verging of zo. :) Ik denk zeker een week met mijn accu te doen. Maar de capaciteit van de accu loopt nog op. Na 8 keer opladen zal ik melden hoe lang hij nu meegaat. Ik denk zeker eerder 7 dagen dan 4 dagen. We zullen zien. Sms-en ging vandaag wel foutloos, direct wegsturen, en de "verzonden aan" klopte nu ook. De navigatie knop blijft wennen, zeker als je naar links wilt in het menu, ik druk soms mis, vaak hoor je dan alleen maar een piepje en moet je iets precieser drukken, soms zit je ook ineens ergens anders, wil die bijv. een foto gaan maken. Maar stukken beter dan de navigatieknop van de Samsung E870, die is echt heel klein en zit echt bovenop de i toets. Bij deze navigatietoets zit er een soort antislip profiel op, voelt wat als een ouderwetse langspeelplaat als je met je vinger er over gaat, groefjes, en hij is van ijzer gemaakt. Bij de Samsung E900 zat ik echt voordurend per ongeluk met mijn duim op de C toets omdat het tiptoetsen waren, niet indrukken maar aanraken was al genoeg om weer helemaal terug in het menu te zitten steeds, daardoor ging je de C toets overdreven ontwijken met je duim, waardoor je weer kramp in je duim kreeg. Wat een ramp ding is dat, en dan die vingerafdrukken steeds op je hele overdreven "glosie and shining" toestel, alsof er een kleuter op een spiegel is bezig geweest of dat je altijd vette tengels hebt of zo en je handen nooit wast. Bij deze phoon geen last mee, hij is mat zwart en je raakt het beeldscherm niet (zo) vaak aan. Gister ook even met de spraakherkenning lopen spelen. Druk de C toets in op je telefoon en een vrouw zegt tegen je in het nederlands "Zeg opdracht". Dan kan je bijv. zeggen "Bel Johan" of "Zoek muziekspeler". En er wordt voor je gebeld of een muziekje gespeeld. Overdreven vind ik deze functie, wel geinig en leuk voor een OOHH gevoel de eerste keer. Ik blijf er bij dat de foto's erg soft zijn zoals dat heet, term tegenovergesteld van scherp in de foto wereld. Ik heb afgelopen 3 jaar 15000 digitale foto's gemaakt van allerlei onderwerpen (er zit een teller op mijn toestel) en heb heel veel tijd doorgebracht met fotobewerking. Je kunt de foto's op je pc even sharpen met een fotobewerkingprogramma dan lijkt het al stukken beter gelijk. Verder niet een ramp of zo. Wat ik zei, de foto's geven een goede indruk van het onderwerp en zijn echt niet slecht. Kleuren zijn goed. Belichting goed. Stelt sneller scherp dan de samsung e530. Ik heb dit toestel niet gekocht om hele mooie foto's mee te maken, anders had ik de K800i gekocht. En die mist elke charme. Telefoons horen steeds dunner en kleiner te worden met meer en meer functies in het menu, en zeker niet dikker en zwaarder :? vind ik. Over een maand of 14 komt samsung misschien wel met een nog dunnere, met 5 mpix camera en een knopje aan de zijkant om hem open te klikken zoals de Nokia 6131 dat heeft. Voorlopig ben ik blij met dit ding. Op onderstaande websites heb ik honderden reviews gelezen van tientallen telefoons, en deze is het geworden. Ondanks dat ie nog niet gereviewd was trouwens :) :D

http://www.mobile-phones-uk.org.uk/ http://www.mobile-review.com/review-en.shtml

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Inderdaad jammer dat er geen datakabel bijgeleverd wordt. Over het alarm volgens mij is het bij de meeste telefoons zo dat als er een headset is aangesloten alle geluiden door de headset gaan en niet door de externe speakers. Dat van dubbele telefoonnummers is normaal dit is bij elke Samsung zo helaas. Een optie waar je kan instellen welk geheugen gebruikt moet worden is ook vrij standaard bij andere merken.

Het beeldscherm is goed gesealed daar komt geen vuil tussen hoor. Met zand moet je altijd voorzichtig zijn, maar de toetsen drukken niet tegen het beeldscherm onderaan het keypad zitten 2 rubberen voetjes die voorkomen dat toestel helemaal sluit. Je ziet er ook ruimte tussen zitten als je 'm op z'n zijkant tegen het licht houdt.

Als je accu bijna leeg is en het signaal zacht is komt dat omdat je toetsenbord volume erg laag staat, anders hoor je het signaal duidelijk. Ben benieuwd maar denk niet dat je die 7 dagen gaat halen, maar we zullen zien. Met de navigatieknop heb ik eigenlijk geen problemen alleen voor spelletjes vind ik 'm te klein. Die spraakherkenning is wel grappig en makkelijk als je 'm in combinatie met een carkit zou gebruiken.

Over de camera tja het blijft een mobiele telefoon die kan je op dit moment nog steeds niet vergelijken met een echte digitale camera. Aangezien me vorige mobiel een VGA-camera had is het toch een hele vooruitgang. Over het dikker worden ben ik het met je eens met de komst van UMTS zijn alle toestellen een stuk zwaarder en dikker geworden, mede daarom was mijn keuze op de E780 gevallen omdat die makkelijk in je broekzak past.

Overigens zijn er wel degelijk reviews van, hij is al lang geleden op mobile-review.com gereviewd. En wat recenter op nieuwemobiel.nl.

• redparrotnl
Ja die reviews had ik gelezen. Beide websites ken ik goed. De eerste die jij noemt noemde ik ook in mijn vorige berichtje helemaal onderaan. Wat ik bedoelde te zeggen is dat er nog niemand had gereageerd op een review op www.mobile-phones-uk.org.uk. Daar staat ook nog steeds geen review van deze telefoon op. Op die website kun je heel veel reacties, dat woord bedoelde ik dus eigenlijk, lezen van andere kopers van het toestel, waar je eerst de review van leest op de website bovenaan, de reacties staan er onder geschreven door bezoekers van de site. Ik heb de telefoon een paar keer tegen het licht gehouden vorige week. En de telefoon in het midden dan een beetje ingeknepen, dus de 2 schelphelften met de vingers tegen elkaar gedrukt, dan zie je duidelijk dat de middelste toetsjes tegen het beeldscherm aandrukken doordat de telefoon zo dun is dat hij buigzaam is. Door het in een broekzak los dragen, zonder hoesje, zou je dus krassen kunnen krijgen door de druk op het scherm. Zeker als je tegen een buro of zo aanstaat regelmatig op je werk en de telefoon komt er tussen gedrukt op dat moment. Deze klacht hoor je vaak bij de Nokia N71. Dat is een grote klaptelefoon. Na een tijdje gebruiken ontstaan op het beeldscherm verticale lijnen in het beeldscherm. Dat zijn krassen gemaakt dus door de druk van de toetsjes tegen het beeldscherm omdat die elkaar raken bij dat toestel. Het lezen van deze berichten heeft me misschien iets te snel huiverig gemaakt en het zal wel meevallen bij deze telefoon. Ik ga het toetsvolume wat harder zetten als de accu bijna leeg is, bedankt voor die tip. De "accu is bijna leeg waarschuwing" was wel erg zacht vorige keer. En als je ineens ontdekt dat de telefoon al een dag uit is is ook niet leuk ivm misschien gemiste oproepen, die dan wel gemeld worden in je schermpje trouwens als je hem aan zet, ondanks dat de telefoon in die tijd dus uit stond. Wordt dus toch ergens opgeslagen en naar je toe verzonden die info. Straks voor het slapen gaan de headset er uit. Morgen de wekker horen. Je kunt kiezen uit 6 melodietjes die net iets luxer klinken dan een reiswekkertje. Bij de Nokia 6233 kon je volgens mij ook een mp3-tje kiezen als weksignaal. Maar dan zit je misschien met een volume wat weer te laag is ingesteld en zo waardoor je door je wekker heen slaapt. Ook had ik bij de nokia het idee dat er zoveel mogelijkheden opgezet waren dat de ontwikkelaars zichzelf voorbij gestreeft waren. Het ding liep dan ook regelmatig vast. Nare harde pieptoon en wit scherm ineens en na 4 seconden zat je weer in het hoofdmenu. Bij samsung heb ik nog nooit een vastloper gehad.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Ah ok misschien is het toestel niet (of slecht) leverbaar in de UK dat er daarom geen gebruiker reviews van zijn. Tja daarom heb ik het niet gemerkt ik knijp niet in me mobiel :p maar als je het zo stelt zou het kunnen...

Je kan trouwens van alles als weksignaal instellen, druk maar naar rechts zodra je de keuze hebt uit die 6 melodietjes.

• redparrotnl
Hee, inderdaad ja, bovenaan die melodietjes staan pijltjes, naar rechts en naar links, zo kun je dus door alle audio die op je phoon staat heen bladeren, zelfs je opgenomen spraakbestanden/voice memo's, en elk geluidsbestand kun je als weksignaal kiezen, ik heb dus een mp3tje gekozen, en daarna volume op maximaal gezet en gesaved daarna. Dat wordt wakker worden met mijn nieuwste "de avond ervoor gedownloade muziek" morgen ochtend. Het beeldschermpje is ook weer mooi schoon en glanzend, heb het met watten met beetje spiritus erin schoongemaakt. Hieronder een afbeelding van mijn Case Logic hoesje waar hij mooi in past. Afbeelding is ongeveer ware grootte.

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/2152/5705211uu1.jpg

Hoesje

Verwijderd

Hallo,

Ik ben vanplan deze gsm aan te kopen, ik ben momenteel in't bezit van een nokia 6280 waar ik niet supper content van ben. Echter zit ik toch nog met enkele vragen:

Inkomende mms berichtjes komen die samen in een gezamelijke inbox of heb je een inbox voor sms en mms of kan ik ze eventueel verplaatsen naar een ander mapje indien gezamelijke inbox?

Hoelang gaat batterij ongeveer mee bij normaal gebruik (niet constant mp3 luisteren dus)

En dan de laatste maar toch wel de belangrijkste vraag, zijn er al veel software bugs of ander mankementen gevonden op dit toestel?

Thanks!

• redparrotnl
Op "wekalarm" kan je geen mp3 afspelen. Op "alarm1" en "alarm2" wel. (Staan ook in het rijtje onder "Alarm". Deze moet je dus kiezen als wekker als je wakker wilt woren met een mp3 geluid. Voor wekalarm kun je dus alleen kiezen uit de reiswekker piepjes.

*Op de in het bovenstaand forumbericht gestelde vragen weet ik geen antwoord*

• redparrotnl
Net de videoclip van ''Sonique - Another world'' in de map gedownloade videoclips ontdekt, erg mooi zeg. Leuk zo'n mini tvtje. Wel kriegel klein natuurlijk. Het filmbestandje is 10Mb groot. Je kunt hem wissen. (Om geheugen vrij te maken). Ook staan er relax-kleurenpatroon-filmpjes op met vogelachtige of zee ruis geluiden verwerkt in de newage achtige muziek. Denk om af en toe en ontspan muziek te pakken in een druk bestaan of zo? En zojuist ondekt dat je met 1 druk op de knop 15 foto's van hoge kwaliteit, ik denk van 2 megapixel, binnen 4 seconden kan maken, in 1 ruk achter elkaar dus, door dit in te stellen in het menu. Bellen en sms-en ging goed vandaag. De dicht op elkaar geplaatste toetsjes blijven nog wennen. De indicator van de accu geeft 1 streepje aan, dus morgen moet hij aan de lader, na 2 dagen heel intensief te zijn gebruikt. Ik denk dat de accu bij de volgende keer 5 dagen mee gaat als ik hem weinig gebruik. Ik meld het even dan.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:35:
Hallo,

Ik ben vanplan deze gsm aan te kopen, ik ben momenteel in't bezit van een nokia 6280 waar ik niet supper content van ben. Echter zit ik toch nog met enkele vragen:

Inkomende mms berichtjes komen die samen in een gezamelijke inbox of heb je een inbox voor sms en mms of kan ik ze eventueel verplaatsen naar een ander mapje indien gezamelijke inbox?

Hoelang gaat batterij ongeveer mee bij normaal gebruik (niet constant mp3 luisteren dus)

En dan de laatste maar toch wel de belangrijkste vraag, zijn er al veel software bugs of ander mankementen gevonden op dit toestel?

Thanks!
Inkomende mms berichtjes komen samen in een gezamenlijke inbox, maar je kan ze eventueel verplaatsen naar een andere map genaamd "Map".

Bij normaal gebruik doe je er zo'n 3 dagen mee.

Ik ben nog geen software bugs of andere mankementen tegengekomen (tekortkomingen in de samsung software daar buiten gelaten, maar die heb ik al eerder in dit topic besproken).
redparrotnl schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:48:
Op "wekalarm" kan je geen mp3 afspelen. Op "alarm1" en "alarm2" wel. (Staan ook in het rijtje onder "Alarm". Deze moet je dus kiezen als wekker als je wakker wilt woren met een mp3 geluid. Voor wekalarm kun je dus alleen kiezen uit de reiswekker piepjes.

*Op de in het bovenstaand forumbericht gestelde vragen weet ik geen antwoord*
Je kan wel degelijk een mp3 afspelen bij wekalarm heb het net geprobeerd en werkt prima.

En wat het toetsenbord betreft dat is juist ruim opgezet vergeleken met andere mobiele telefoons.

Verwijderd

@Laguna:

Bedankt voor de goede uitleg en de moeite...

Nog een bijkomende vraag, welke versie heb jij en zijn er ondertussen al updates uitgebracht ofzo?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Qua firmware bedoel je neem ik aan? Ik heb versie E780XAFF3 en bij mijn weten zijn er nog geen updates uitgebracht.

• redparrotnl
hoe kan ik mijn firmware zien? code intoetsen of zo? ik kan dus geen mp3 afspelen op wekker, gister 5 keer geprobeerd, lukt echt niet.

toestenbord klik volume kan ik ook niet harder zetten, kan het echt nergens vinden in het menu.

ik vind de video erg ruisen, ik mis mijn e530, scherpe video zonder ruis en heel makkelijk te bedienen toetsjes, bij deze druk ik vaak mis

jammer dat de samsung e870 zo plastic achtig is en de navigatieknop te dicht is samengepakt op de i knop, verder ook een leuke telefoon

[ Voor 37% gewijzigd door redparrotnl op 27-08-2006 22:00 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Firmware kan je zien dmv het intoetsen van *#1234#

• redparrotnl
Firm ware xaff3 heb ik er op

kwam er vanmorgen achter dat alleen de Alarm1 wekker af ging, Alarm2 had ik ook met een mp3tje ingesteld maar ging (net als Wekalarm) niet af.

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 03:38
Nou ik heb dit toestel net van de verzekering gekregen, omdat mijn a780 kapot was en de dagwaarde overeen komt met met een samsung e780.

Hij is echt super ligt en super dun, erg fijn.

Maar mis toch wel een echt os, ook al moet ik dat misschien niet vergelijken.
Verder vind ik het jammer dat er geen geheugen in kan, 80mb intern heb je met wat mp3/foto zo vol.

Als laatste staat er op de doos erg leuk usb, maar ik verwachtte een mini-usb aansluiting. Beetje jammer dat je nu gewoon een datakabel moet kopen, dan moeten ze er ook geen usb opzetten.

Maar goed, ik ga toch weer verder zoeken naar een andere mobiel, dus hij is te koop als er hier nog mensen interesse hebben.
Nu 2x gebruikt en plastic zit er nog omheen.

• redparrotnl
Je moet dit ding alleen kopen om zijn uiterlijk en het beeldschermpje, zeker niet voor het geheugen, dan zou ik gelijk voor de sony W900i gaan. Wel weer een bakbeest, net als mijn vorige, de K750i, daarom wacht ik er nog mee, ik hoop dat sony met een kleine klaptelefoon komt met 2 Gb geheugen en 6 mPix camera, komt vanzelf. Tot die tijd doe ik het met mijn E780. De E770 heeft wel een geheugenkaartslotje, maar heeft toch niet de looks van de E780 vind ik. Ik heb een vergelijkingsfoto gemaakt van mijn favoriete telefoons. De W900i en de K750i, de E870 en de E780.

Klik op het woordje foto hieronder om die te zien.

Foto

[ Voor 101% gewijzigd door redparrotnl op 23-09-2006 21:36 ]

• redparrotnl
Foto gemaakt met mijn E780, alleen beetje contrast er uit gehaald en de foto een stuk scherper gemaakt met de optie Sharpen in photo edit programmaatje. Ik vind hem zeer goed.

Klik op het woordje foto hieronder om die te zien.

Foto

[ Voor 18% gewijzigd door redparrotnl op 23-09-2006 21:36 ]

• redparrotnl
Zojuist 64 mb aan mp3tjes er op gezet. 14 Stuks is dat (er passen 16 op, dan is er nog ruimte voor 1 foto en verder niks meer.) Dit duurde 6 minuten met de datakabel. Zo gepiept dus, met 4 dagen of zo vervang ik ze. Even een smsje op mijn pc geschreven en hem naar de telefoon gestuurd in de map Drafts. Videootjes die ik gemaakt had, en een hele reeks foto's, heb ik vanaf mijn pc gedelete op de telefoon, dus door de kabel heen, alsof je een mapje doorzoekt op je desktop zeg maar, ook kun je direct de video's op je pc bekijken vanaf je telefoon door de datakabel heen, vind het zoals verwacht prettiger dan een usb data bleutooth stick die ik eerst gebruikte. Net even vlotter allemaal. Rommeltjes zijn snel van je telefoon af, je hoeft namelijk niet op je telefoon te zitten mieren maar gewoon achter je pc scherm hele reeksen bestanden selecteren en op delete drukken en je hebt weer ruimte op de phoon. Ik heb zojuist de accu opgeladen. Rond maandag of dinsdag meld ik als ie leeg is. Schat dat ie 4 dagen mee gaat bij regelmatig gebruik. 5 Dagen bij weinig gebruik. Lens en schermpje van de phoon inmiddels 10 keer schoon gemaakt met glassex, en zoals verwacht geen dofheid of condens aan de binnenkant. Ik spuit het op een "lint free" lensdoekje. Niet te nat. Daarna gelijk met een droog stuk eroverheen. Las net het SE K800 forum. Ben blij dat ik het camera shutter geluid gewoon uit kan zetten op mijn telefoon. Vond dat op al mijn vorige telefoons erg irri namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door redparrotnl op 23-09-2006 21:37 ]

• redparrotnl
ik moest hem dinsdag avond opladen (nadat ik hem dus vrijdag avond had opgeladen zoals in bovenstaand stukje vermeld), dus de accu gaat 4 dagen mee bij normaal gebruik *O* ........... -O-

[ Voor 3% gewijzigd door redparrotnl op 08-09-2006 10:16 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
redparrotnl schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:15:
ik moest hem dinsdag avond opladen (nadat ik hem dus vrijdag avond had opgeladen zoals in bovenstaand stukje vermeld), dus de accu gaat 4 dagen mee bij normaal gebruik *O* ........... -O-
En wat versta je onder normaal gebruik, ik gebruik 'm niet super veel en ik haal geen 4 dagen...

• redparrotnl
mp3 luisteren via de 2 ingebouwde mini speakertjes op/in de phoon, elke dag 2 minuten bellen, videootje overzetten, 10 foto's maken (normaal gebruik van de phoon in 4 dagen tijd bij mij) (misschien is normaal inderdaad bij anderen, wat ik zo om me heen hoor over vooral dames, 10 smstjes per dag en 45 minuten bellen per dag). Balen dat je accu snel leeg is. Ik laad hem altijd 4 uren lang op, misschien dat dat werkt. Ben wel blij dat ie niet na 1 dag leeg is wat ik heel veel hoorde over de nokia klap telefoon namelijk.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat een mooi toestel is dit :) Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn K750i en kwam bij twee toestellen van Samsung uit: deze E780 of de D830. Ik kan echter niet veel verschil vinden tussen beide, alleen dat de E780 geen extra geheugen kan plaatsen en dat de D830 een stuk dunner is (alhoewel beide al dunner zijn dan de K750i). Het is weer moeilijk om te kiezen.

March of the Eagles

Verwijderd

heb een vraagje (heb zelf een sgh-x500), als ik jar games (java games) wil uploaden naar m'n gsm, zet ie ze in "overige bestanden", waar ik niks mee kan aanvangen

heeft iemand een idee hiermee om dit op te lossen?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Hacku schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:41:
Wat een mooi toestel is dit :) Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn K750i en kwam bij twee toestellen van Samsung uit: deze E780 of de D830. Ik kan echter niet veel verschil vinden tussen beide, alleen dat de E780 geen extra geheugen kan plaatsen en dat de D830 een stuk dunner is (alhoewel beide al dunner zijn dan de K750i). Het is weer moeilijk om te kiezen.
Samsung E780:
Afmetingen 94 x 48 x 16 mm
Gewicht 90 gram
65.536 kleuren
OLED
Resolutie: 80 x 64 pixels
Geheugenkaartslot: Nee

Samsung D830:
Afmetingen 103 x 54 x 10 mm
Gewicht 93 gram
Monochroom
OLED
Resolutie: 96 x 16 pixels
Geheugenkaartslot: Ja

Het is maar wat je wilt over het algemeen is de E780 kleiner behalve dat ie iets dikker is. En 80mb geheugen is in principe voldoende behalve als je 'm als mp3 speler gaat gebruiken. Verder ontbreekt bij de D830 het externe scherm wat toch wel eens makkelijk is met foto's maken als je je mobiel voor je houdt met de camere naar je toe (soort van portret foto zeg maar).

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:53:
heb een vraagje (heb zelf een sgh-x500), als ik jar games (java games) wil uploaden naar m'n gsm, zet ie ze in "overige bestanden", waar ik niks mee kan aanvangen

heeft iemand een idee hiermee om dit op te lossen?
Klopt je kan java games inderdaad niet op die manier installeren de enige manier die goed werkt is de work-around van Batsu:

Batsu in "Samsung E900"

• redparrotnl
het toestel is soms in de war met ''naam'' en ''nummer''

Zo drukte ik laatst op de ''groene'' opneem knop om de lijst met laatst gebelde nummers in beeld te krijgen, ik klik op ''oma'' en krijg een winkel aan de telefoon, die had ik als laatst gebeld, en stond bovenaan de lijst, dat klopte dus wel, maar de naam er bij klopte niet. Ook soms met sms dat je ineens een niet corresponderende naam bij het nummer ziet. Voor de rest ben ik tevreden er mee. Hij voelt veel strakker aan dan de k750i. Maakt redelijke foto's. En het snoer van de headset is lekker stug, zit haast nooit in de knoei. Het geluid van bellen door de headset is ook ongelovelijk duidelijk. Accu is ook prima, geeft ruim op tijd aan als ie leeg dreigt te raken. Verder heb ik niet veel meer te melden. Maar wilde toch even van me laten horen. En zie er staat al weer een stukje text.

[ Voor 6% gewijzigd door redparrotnl op 23-09-2006 21:40 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Van dat naam en nummer wisselen heb ik nog geen last gehad. Het toestel is ook erg robuust liet 'm gister vallen, maar niks aan de hand. Wel vind ik dat het gespreksvolume te laag is, als er al beetje omgevingsgeluid is (gespreksvolume op 5) dan heb ik al moeite de ander te verstaan.

Verwijderd

Hey..

ik ben van plan om dit toestel binnekort aan te schaffen maar ik vroeg me nog iets af..
is het net als op de D600 mogelijk om op alles een wachtwoord te zetten(dus als je naar het mapje"foto's" wil gaan moet je wachtwoord indrukken enz.)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Net even getest en ja dat is mogelijk je kan alles beveiligen of per map instellen of je die beveiligt wilt hebben met een wachtwoord of niet.

Verwijderd

Sinds gisteren in't bezit van dit toestel, mijn eerste bevindingen zijn enorm goed...
Het enige minpuntje vind ik toch wel de slechte beltonen die aanwezig zijn in het toestel, er is geen enkele beltoon die kan dienen voor zakelijk gebruik (voordien altijd nokia gehad).

Verwijderd

Oeh 8)
:D:D

more more moree

Verwijderd

okok nu word ik gek!!

http://www.newmobile.nl/eur/nl/photos.php?phone_id=190679e

op die site staan er foto's van de samsung e780..
als je kijk bij de 0 zie je een tekentje staan van Flitser.

heeft deze telefoon nou wel of geen flitser!?!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Als je kijkt bij de 0?! Geen idee wat je daarmee bedoelt maar hij heeft iig geen flitser.

Verwijderd

jah ik zag het later in die revew jah..
jammer.. :p

• redparrotnl
hey spookske,

ik wil wel even een normale ringtone online zetten op mijn website, kun je hem downloaden, het is het geluid van een kantoor telefoon die over gaat, niet die hele ouderwetse, maar het gewone rrrrr,.....rrrrrrr geluid.

ik hoor het wel ;)

ik draaide net een nummer, van de huisarts, druk op groene knop na intoetsen van het nummer om te gaan bellen, en ja hoorr, weer OMA in beeld als degene die je belt..... maar kreeg wel huisarts aan de lijn, vreeeeemde bug is dat hoor. 8)7

Verwijderd

redparrotnl schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:11:
hey spookske,

ik wil wel even een normale ringtone online zetten op mijn website, kun je hem downloaden, het is het geluid van een kantoor telefoon die over gaat, niet die hele ouderwetse, maar het gewone rrrrr,.....rrrrrrr geluid.

ik hoor het wel ;)
Hey,

Die ringtone mag je altijd online zetten, alles is beter dan de standaard aanwezige ringtones :s.
Alvast bedankt voor de moeite!

Verwijderd

hmm wel jammer dat die filmpjes zo klein zijn..
bestaat er niet een programmaatje waarmee je de grote kan veranderen van je video opnames?
(dus dat hij het gewoon meteen zo groot opneemt, en niet dat je het naderhand moet veranderen)
want met een 2 mp camera moet je toch wel wat groter op kunnen nemen.. :?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Nee is niet mogelijk voor het maken van een video wordt heel andere hardware aangesproken als voor het maken van een foto.

Verwijderd

owh jammer :9

Verwijderd

oewh oewh volgende week heb ik em :D

Verwijderd

Er zit inderdaad een hele vervelende bug in dit toestel, namen van inkomende en uitgaande oproepen kloppen gewoon niet.

Stel ik bel persoon X
Daarna wordt ik gebeld door persoon Y

Op het scherm staat dan soms, persoon X terwijl er persoon Y had moeten staan.

Eens kijkn of meer mensen daar last van hebben

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Heb ik eigenlijk nooit last van. Alleen wel eens met voicecommand dat er verkeerde naam in display stond maar wel de juiste persoon werd gebeld (ook het goede nummer strond erbij alleen de naam was dan verkeerd). Misschien komt er ooit nog een firmware update voor de kleine bugs die er zouden zijn.

Verwijderd

uh..
is het mogelijk om video's fullscreen af te spelen?

Verwijderd

en welke videobestanden ondersteund ie eigenlijk allemaal?

Verwijderd

is er geen shortkey voor nachtmodus? :?
ik heb alles al geprobeert maar misschien zie ik iets over et hoofd.. :/

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 21:23 ]

Verwijderd

hey nog 2 vraagjes..
is het 1 van jullie al gelukt om word documenten enzo te bekijken op je e780?(hoe doe je dit)
en
is het mogelijk dat als er wat naar je word gestuurd via bluetooth, dat je telefoon trilt(dus niet alleen een melodietje afspeelt)

Verwijderd

uh.. en whats up met die VIVID-berichten?

als ik dit aanzet, en ik krijg een berichtje van iemand zie ik geen plaatjes enzo.. dit is toch wel de bedoeling? :?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
*TIP* Het is de volgende keer beter om je post te editen ipv 5x achter elkaar te posten.

Het is niet mogelijk om video's fullscreen te bekijken bij andere Samsung modellen kan dit dmv het ingedrukt houden van de "1" knop, maar werkt niet bij de E780, wel jammer.

De volgende videoformaten worden ondersteund: .3GP en .MP4

Dacht dat één van de cijferknoppen een shortcut voor de nachtmodus was, maar misschien ook niet. Zoveel verschil zit er ook niet tussen de normale modus en nachtmodus.

Volgens mij is het niet mogelijk om documenten te bekijken. Op nieuwemobiel.nl konden ze dat wel met behulp van Picsel viewer
Naast de afbeeldingseditor is er ook een Picsel viewer in de E780 aanwezig, die de mogelijkheid geeft om PDF, Excel, Word en PowerPoint bestanden te bekijken. Men kan ze in het volledige scherm weergeven, erop inzoomen, roteren, verzenden en ook printen. Helemaal zonder iconen in het beeld de bestanden laten zien is niet mogelijk helaas. Men zal altijd nog de iconen boven de soft keys in het beeld zien, ook heeft het programma met bepaalde bestanden moeite. De Picsel viewer slikt niet alle genoemde bestanden even eenvoudig.
maar zodra ik via bluetooth een word, excel, powerpoint of pdf bestand op me mobiel zet en het in de map andere bestanden terecht komt kan ik er verder niks mee. Lijkt er dus op dat ze deze functie eruit hebben gehaald in het uiteindelijke model wat in de winkel te koop is. Jammer.

Het is niet mogelijk om je telefoon te laten trillen zodra je iets met bluetooth ontvangt.

VIVID werkt alleen bij bepaalde woorden, zoals taxi en bus (is bij de D900 ook maar daarbij werken veel meer woorden).

[ Voor 25% gewijzigd door Laguna op 15-10-2006 18:47 ]

Verwijderd

hmm okok.
die VIVID werkt wel bij mij.. maar alleen engelse woorden doen het :S :S :S
ik zoek al uren om dit naar nederlands te krijgen maar het lukt me maar niet :?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Hmm idd alleen engelse woorden werken. Denk dat ze vergeten zijn de nederlandse woorden er aan te koppelen. Toch nog aardig wat bugs. Ik hoop dat ze deze ooit nog verhelpen met een firmware update.

Verwijderd

hmm mahjah..
al met al..

Wat een Lekkere telefoon O+ :D :D

Verwijderd

hmm.. als ik mijn wekker instel met mp3tje.. dan hoor ik alleen maar 1minuut van het liedje en dan stopt ie :(
kan je dit niet anders instellen ofzo? :?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:35:
hmm.. als ik mijn wekker instel met mp3tje.. dan hoor ik alleen maar 1minuut van het liedje en dan stopt ie :(
kan je dit niet anders instellen ofzo? :?
Nee, het is een wekker he geen mp3 speler om de 5 minuten gaat ie gedurende 1 minuut af (dat is als je snooze functie aan hebt staan).

Verwijderd

Is het normaal bij deze telefoon dat wanneer je een gesprek met iemand hebt. De andere een lichte ruis hoort? Ik heb het toestel nu 2 dagen maar hoor van veel mensen die ik bel deze klacht

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Hmm ik heb het toestel ruim 4 maanden, maar nog niemand daarover horen klagen.

• redparrotnl
bug van naam - nummer klopt niet heb ik nog steeds helaas, maar ik heb me aangeleerd niet alleen naar de naam maar ook naar het nummer te kijken.

mail me even als je die ringtone wilt dan mail ik je gewoon die tone eventjes michel2007@home.nl bye!

nog steeds tevreden, vooral over de LOOKS ziet er toch jofel uit dat ding of niet, helderheid beeldscherp is ook top, en wandelen door menu net iets sneller dan sony k750i

• redparrotnl
wat je bedoelt met de 0 snap ik ook niet, flitser? wat ik wel op die website zag is dat er een ''nachtstand'' voor filmen en fotograferen op zit, maar die kan ik niet vinden op mijn toestel. 8)7

Verwijderd

jahwel nachtstand staat bij instellingen ofzo.. er is geen sneltoets daarvoor

Verwijderd

- D'r ging even iets mis, heeft te maken met niet kunnen inloggen -

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 21:07 . Reden: in de broek gepoept ]

• redparrotnl
}:O
@ Laguna, als je de spreker niet kunt horen zet dan de speakers aan. Druk op OK knopje (rond knopje in navigatietoets) en daarna op de linker bovenste toets zodra je een blauw telefoontje in beeld krijgt als je net het nummer gedraait hebt. Zet volume op stand 3 of 4 met knopje aan linker buitenkant van de phoon en degene die jou belt tettert door je hoofd heen. Als je hem dan nog niet verstaat.

@ VijayJ: Ik heb toch echt goed gekeken hoor in alle menuutjes maar zal nogmaals rondkijken dan, het moet er toch op zitten zo op die recentie website te zien. Ik heb een erg mooie foto gemaakt 'savonds laatst. Hij ziet lampen best goed in het donker dus. }:O

Ik bedoel dus video en dan nachtmodus he, met foto maken op de nachtmodus kan ik vinden idd.

[ Voor 21% gewijzigd door redparrotnl op 23-11-2006 21:10 . Reden: schone broek aan gedaan ]

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:46
Even een schopje.

Heb nu al ruim 3 jaar een Samsung C100 prepaid en het is tijd voor wat nieuws.
De C100 bevalt me in een aantal punten niet, die met de Samsung E780 verholpen zouden moeten zijn.

Zit nog erg te twijfelen tussen de E780 en de LG KG810. De laatste heeft een strakker design en kom ik nauwelijks tegen. Minpunten zijn de touchkeys aan de buitenkant en hoor van de LG KG800 veel negatieve verhalen over geluid en bereik.

MP3-speler zal ik niet tot nauwelijks gebruiken (of af en toe wat uit luidspreker van telefoon zelf).
Af en toe een foto maken is leuk, maar heb ook een digicam, dus 1,3 of 2,0 MP is voor mij niet doorslaggevend.
Heb van beiden de specs bekeken en kan aan de hand daarvan geen keuze maken.

Nadeel van de C100 vind ik dat het geluid af en toe zacht is en dat ik moeite heb om de ander goed te verstaan. Verder heb ik nu 3x trillen voordat ie overgaat op belmeldoie. Als de telefoon in je zak zit is de trilfunctie alleen lichtjes te merken als je stil zit. Heb altijd oordoppen in onderweg, dus beltoon hoor ik ook vaak niet. Het komt nu dus vaak voor dat ik een oproep mis. Ook als ik even niet in de buurt van mn telefoon ben mis ik oproepen en zie ik niet dat ik er een gemist hebt, omdat in de huidige modus standby lampje niet wordt gebruikt bij gemiste oproepen (wel bij sms berichten).
Tevens is display van C100 nauwelijks te lezen als verlichting uit is. En om het te kunnen lezen moet je of heel dicht erop zitten en veel moeite doen of toetsen ontgrendelen waardoor verlichting aanspringt.

De E780 kan trillen en melodie tegelijk aan en hoop ook knipperend standby lampje. Hoop tevens dat er een goede trilfunctie op zit die ik merk als ik beweeg en dat beltoon goed hoorbaar blijft, wat nu niet het geval is omdat mn broekzak speakertje dichthoudt.

Kom er zelf niet uit en hoop dat jullie me kunnen helpen bij mijn keuze tussen de Samsung E780 en de LG KG810.

Wil de telefoon nemen met een abbo. Bij abbo dat ik op oog heb is de E780 37euro duurder, wat verwaarloosbaar is over 2 jarig abbo.

[ Voor 5% gewijzigd door VincentG op 11-12-2006 00:22 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
De E780 heeft geen knipperend standby lampje je kan op het externe scherm wel in één oogopslag zien of je een sms gemist hebt maar niet of je een gesprek gemist hebt daarvoor moet je één van de externe knoppen ingedrukt houden, dat is wel jammer. Trilfunctie voel ik bijna altijd wel en beltoon is ook luid genoeg. Met de LG KG810 heb ik geen ervaring, dus kan daar niks over zeggen. Succes met je keuze.

• redparrotnl
Als je de C toets indrukt en een nummer belt met spraakherkenning en de telefoon dichtklapt als het nummer gedraaid wordt zie je op het externe scherm een roze telefoon bellen. Je kunt nu met de telefoon in dichtgeklapte toestand bellen met degene die je belt als diegene opneemt! Dit ontdekte ik vanmiddag, nooit gedacht dat deze phoon dichtgeklapt kon bellen! Wie heeft dit ook ontdekt? Wie gebruikt hem zo soms?

• VincentG
Heb hem vandeweek besteld met abbo. Is nog even wachten tot ie binnenkomt, evenals nieuwe simkaart (voor nummerbehoud).

Oh oh Mr. B, oh oh!

• redparrotnl
Veel plezier er mee. Ik heb hem nu 5 maand en ben er nog steeds blij mee. Nooit een gesprek gemist of storing, echo of ruis gehad tijdens het bellen. Beeldscherpje nog steeds als nieuw. De kleuren en helderheid ervan blijven me verbazen. Heb gister de Nokia N73 van de buurvrouw in handen gehad en ik stoorde me enorm aan het overdreven gekleurde beeldscherm, kan daar niet aan wennen. Accu is top, gaat dagenlang mee. Openklappen gaat nu als vanzelf ondanks dat ie zo dun is. En ik kan alle toetsen nu snel indrukken, ook de navigatie toets naar links indrukken gaat foutloos zonder er naast te drukken. Dingen waar ik in het begin wat moeite mee had.

• VincentG
Heb hem nu een paar dagen en hij bevalt me erg goed.
Moet alleen nog eens wat nieuwe / full games erop zien te zetten in plaats van de demo's.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Verwijderd

Ik wil hem misschien ook kopen. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee? Hoeveel dagen?

Verwijderd

Ik heb deze telefoon een paar maanden gehad, en niets dan problemen ermee gehad...

Verkeerde informatie in het display
Verkeerde nummers die gebeld worden
Verbindingen die om de 1,5 minuut worden verbroken

en sinds januari heeft hij helemaal de geest gegeven met de melding: USB niet beschikbaar....

• redparrotnl
balen mabit! succes met terugbrengen/garantie dan maar, (die verwarring van de phoon met nummer en naam is super irri inderdaad, maar voor mij geen reden om hem te ruilen voor een andere nog steeds)

de accu gaat 3 tot absoluut maximaal 4 dagen mee bij weinig gebruik, bij heel intensief gebruik 2,5 tot 3 dagen

zie ook mijn berichtjes op page 1 van dit forum topic, klik op 1 onderaan deze pagina:

Geplaatst op vrijdag 08 september 2006 10:15Door: redparrotnl:
moest hem dinsdag avond opladen (nadat ik hem dus vrijdag avond had opgeladen zoals in bovenstaand stukje vermeld), dus de accu gaat 4 dagen mee bij normaal gebruik

ik heb ontdekt hoe je het alarm 1 minuut lang kan laten afgaan, echter niet even 5 mp3tjes of zo lang, dat zou mooi zijn

[ Voor 18% gewijzigd door redparrotnl op 26-01-2007 14:08 ]

Verwijderd

Zijn er verder nog mensen die deze telefoon hebben? En hier slechte ervaringen mee hebben? Hoe is de belkwaliteit? Zijn er al veel voorkomende problemen gevonden?

• redparrotnl
al je vragen zijn beantwoord in de geschreven stukjes, de phoon heeft een perfecte geluidskwaliteit maar een nare naam-nummer bug, je wordt gebeld door Johan, blijkt iemand anders te zijn, je belt oma, blijkt een winkel te zijn die je 2 dagen geleden belde, enz. Als je een mooie phoon wilt, kopen, wil je een perfecte phoon, verder zoeken.

Verwijderd

Hebben ze die bug nog niet verholpen? Hoe groot is de kans dan dat ik die bug ook heb? Komt het altijd voor? En welke telefoon is nou nog beter dan deze?
Pagina: 1