Toon posts:

[XP] Mijn documenten van users niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend zijn WIndows XP opnieuw geinstalleerd, alles ging goed, alleen zijn de mijn documenten mappen van alles users niet meer te bereiken.

Iemand enig idee hoe dit komt? Melding is simpel en kort / Toegang geweigerd, de usernames zijn exact weer hetzelfde!

Ik vind op google van alles over NTFS en EFS en heb hier ook wat gezocht, maar kan het antwooord niet vinden.

Tnx,

Martijn

Verwijderd

Als je nou eens naar c:\documents and settings gaat... Bij het overschrijven van een windows installatie maakt hij meestal nieuwe mappen aan daar en kun je daar dus ook de oude vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:40:
Als je nou eens naar c:\documents and settings gaat... Bij het overschrijven van een windows installatie maakt hij meestal nieuwe mappen aan daar en kun je daar dus ook de oude vinden.
Yup,

Daar staan de oude ook, deze zie ik gewoon, maar als ik ze open dan gaat het fout, ze lijken wel versleuteld

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:42

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:39:
Ik heb bij een vriend zijn WIndows XP opnieuw geinstalleerd, alles ging goed, alleen zijn de mijn documenten mappen van alles users niet meer te bereiken.

Iemand enig idee hoe dit komt? Melding is simpel en kort / Toegang geweigerd, de usernames zijn exact weer hetzelfde!

Ik vind op google van alles over NTFS en EFS en heb hier ook wat gezocht, maar kan het antwooord niet vinden.

Tnx,

Martijn
Zelfde user naam betekend niet dat je hetzelfde user id hebt. Voor windows ben je dus een andere user en mag je dus niet in die map kijken.
Zoek maar eens op take ownership. Dit is wel vaker langs gekomen. En staat, meen ik, zelfs in de FAQ

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
DarkSide schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:46:
[...]

Zelfde user naam betekend niet dat je hetzelfde user id hebt. Voor windows ben je dus een andere user en mag je dus niet in die map kijken.
Zoek maar eens op take ownership. Dit is wel vaker langs gekomen. En staat, meen ik, zelfs in de FAQ
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q308421 :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat de TS nu ervaart is het nadeel van documentmappen die maar voor 1 user toegankelijk zijn gemaakt.

Laat me raden: het is een persoonlijke PC met slechts 1 useraccount en die functie "documenten alleen persoonlijk toegankelijk maken" is aangezet omdat dat de eigenaar wel leuk leek? :z

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:53:
Wat de TS nu ervaart is het nadeel van documentmappen die maar voor 1 user toegankelijk zijn gemaakt.

Laat me raden: het is een persoonlijke PC met slechts 1 useraccount en die functie "documenten alleen persoonlijk toegankelijk maken" is aangezet omdat dat de eigenaar wel leuk leek? :z
Wel persoonlijk, maar 5 accounts voor de kids...:)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ok ik heb niets gezegd, hij heeft groot gelijk ;)

Naast de officiele take-ownership procedure kun je trouwens ook live cd's als Ubuntu en Knoppix gebruiken om de bestanden te benaderen en evt een backup te maken. De NTFS implementatie in deze Linux distro's negeert de toegangsrechten namelijk.
Op deze manier heb ik Knoppix al meerdere keren gebruikt om een backup te maken van 'beveiligde' documents and settings mappen.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 04-07-2006 15:01 ]

🖥️ | 🚗

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Overigens is dit imho juist het voordeel van rechten: alleen de mensen die ertoe zijn gerechtigd kunnen er bij en de administrator kan het altijd nog aanpassen.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:39:
Hier in WOS moet het eenvoudig zijn te vinden, het is al minstens tientallen keren gevraagd en beantwoord. Maar dan nog, waarom kijk je dan ook niet gewoon in de Windows Clients - FAQ :?

Omdat dit al zo vaak is behandeld dat het in de FAQ is gekomen, kan dit topic wel dicht. Check de volgende keer dus even wat beter ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.