Toon posts:

Outlook 2 pc's 1 server sharing outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met windows XP draaien.

Daarbij zitten er 2 laptops op het netwerk.

Ik zou graag de mail ontvangen op de server en dan sharen met de laptops. Dit eventueel door een synchronisatie. Ook zou ik graag de agenda en contactpersonen willen delen tussen server en beide laptops.

De laatste optie die er ook nog bij moet en dat is zeker niet de minst belangrijkste. De laptops moeten ook functioneel mbt email zijn vanaf een andere werkplek buiten kantoor. (thuis).

Zijn hier oplossingen voor, buiten exchange om, want dit vind ik een te dure oplossing voor de omvang van dit netwerk.

Open Source of een cheape licence.....?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Server en Windows XP gaat niet samen. XP is een consumenten OS.

Voor zover ik weet biedt alleen Exchange zulke features, en dat is helaas niet te installeren op Windows XP.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat dat niet samen gaat, maar de klant had 3 licenties voor windows XP gekocht. Niet echt slim maar ik probeer daarom een zo goedkoop mogelijke oplossing te vinden.

Dat exchange niet op Windows XP werkt is bekend, maar toch stom ;)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46

lier

MikroTik nerd

Als je echt antwoord op je vraag wil, zou je eens kunnen zoeken naar OpenSource oplossingen waarbij je lijst van eisen/wensen beschikbaar zijn.

Er zijn in ieder geval diverse Linux oplossingen hiervoor...
Dat exchange niet op Windows XP werkt is bekend, maar toch stom ;)
8)7 server OS voor servers, client OS voor clients ? AD ?

[ Voor 26% gewijzigd door lier op 04-07-2006 14:42 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aha. De klant wil dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Klinkt bekend :)

Small Business Server is toch niet zo duur meer tegenwoordig? Zit ook nog eens Exchange bij en 5 CAL's

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 14:46 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In principe kan dit vrij simpel door op de "Server" een outlook open te hebben staan. Deze ontvangt dan de mail.

Als je nu een persoonlijke map aanmaakt (er wordt dan een bestand aangemaakt de extensie PST) en je laat de mail binnen komen in die PST bestand.

Dit pst bestand share je op je netwerk. Je zorgt er daarnaast voor dat deze via offline files\mappen ten alle tijden te benaderen is door de laptop (de laptop maakt dan zeg maar een kopie van dit bestand aan en synchroniseerd deze telkens wanneer hij op het netwerk komt)

Dit PST bestand open je via je outlook op de laptops.

Nu is het technisch gewoon mogelijk om ook nog mail te kunnen versturen vanaf de laptops.(als je een internetverbinding hebt.. of dit nou via jouw netwerk is of via een ander dat maakt niet uit. In komende mail zie je dus alleen op je eigen netwerk natuurlijk!) dit door gewoon een SMTP server in te vullen waar je toegang tot hebt (er zijn verschillende publiekelijk beschikbaar).

Het is even een uitgebreide oplossing maar goed als het werkt dan werkt het :)

Misschien een idee om een linux mail servertje te plaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 04-07-2006 14:47 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Leuk verhaal Falcon, maar een PST is maar door één gebruiker tegelijkertijd te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 14:47 ]

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-07 07:04

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Je kan het met office 2003 mogelijk wel. Maar dan niet via de server. Maak een PST en zorg dat mail word afgeleverd in die PST ipv een mailbox lokaal. Zet die PST op een netwerkshare op de "server". 2003 zou in theorie, dacht ik, PST's door 2 users tegelijk moeten kunnen laten openen. En anders met rules 2 PST's vullen met kopieen vanaf outlook op de server. En die dan op ieder werkstation koppelen.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gunner schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:47:
Leuk verhaal Falcon, maar een PST is maar door één gebruiker tegelijkertijd te gebruiken.
Das weer jammer dan :) Maar geeft toe hij was creatief :)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

DropDeadGorgeous schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:48:
Je kan het met office 2003 mogelijk wel. Maar dan niet via de server. Maak een PST en zorg dat mail word afgeleverd in die PST ipv een mailbox lokaal. Zet die PST op een netwerkshare op de "server". 2003 zou in theorie, dacht ik, PST's door 2 users tegelijk moeten kunnen laten openen. En anders met rules 2 PST's vullen met kopieen vanaf outlook op de server. En die dan op ieder werkstation koppelen.
Hoezo de zelfde gedachte? :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

The Real Falcon schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:48:
[...]

Das weer jammer dan :) Maar geeft toe hij was creatief :)
Dat wel ja :P
2003 zou in theorie, dacht ik, PST's door 2 users tegelijk moeten kunnen laten openen. En anders
Bronnetje?

[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 14:51 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
Is MDaemon icm groupware niets? (http://www.altn.com/)
Licentie voor 6 users kost maar 130$ en je kunt er praktisch alles mee wat je met exchange kunt (agenda,nota's sharen, emails via imap, webclient)

Je kunt altijd de 30dage trial proberen :)

[ Voor 12% gewijzigd door DaRKie op 04-07-2006 14:52 ]

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 22:12
ik heb ook gekeken naar een oplossing voor de vraag van TS, na veel zoeken en eigenlijk concluderend dat de enige optie Exchange (& DC) was ben ik toch op het volgende gestruikeld. http://www.public-shareware.nl/
Dit houdt dus in dat er maar 1 pst bestand wordt gemaakt op de "server" en vanuit daar ken je (middels de client van PSF) rechten toe aan gebruikers.
Wel heb ik ontzettend problemen ondervonden, dit omdat de verbinding wegvalt en dat hij niet direct een nieuwe opzet. Dit probleem deed zich voor bij zowel draadloos als bedraad netwerk.
Maar verder een prima, goedkoop alternatief voor Exchange.

MDaemon is ook een hele leuke alternatief!

quote:
2003 zou in theorie, dacht ik, PST's door 2 users tegelijk moeten kunnen laten openen. En anders

Ik zou ook wel een bronnetje zien, want dan is dat voor mij nieuw!

[ Voor 17% gewijzigd door profweirdo op 04-07-2006 15:04 ]

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

http://www.softaward.com/5225.html

Outlook groupware without MS Exchange Server (shared PST)

"Public OutLook" make it possible for several users to connect an Outlook-PST file at the same time. The shared Outlook-PST files with full access and rights for read and write. To share contacts, calendars inboxes or tasks, are one of he most important functions of groupware solutions. The program "Public OutLook" supplies this alternative access with all Outlook versions.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

hehehehe

How to share your .PST files
By David Gewirtz

http://www.outlookpower.c...ue200401/00001206001.html

[EDIT]

En nog een bron die bewijst dat ik ongelijk heb maar dat het wel kan. Via tools:

http://www.slipstick.com/outlook/share.htm

[ Voor 36% gewijzigd door makkie ;) op 04-07-2006 15:25 ]

Pagina: 1