[ASP] On error goto 0

Pagina: 1
Acties:

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zit met een klein asp probleempje namelijk: als ik na "on error resume next" probeer met "On error goto 0" dit weer ongedaan te maken werkt dit maar gedeeltelijk.

Hoe ik dit doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
On Error Resume Next
'Code die mogelijk fout kan gaan
On Error Goto 0

'Deze regel code zou een fout moeten geven maar doet dit niet:
nietBestaandObject.nietBestaandeSub

'Deze regel code zou een fout moeten geven en doet dat wel:
Execute("Dit gaat lekker fout")

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd? Ik heb hier gezocht op het forum en er werd in diverse topics geschreven dat "On Error Goto 0" de "on error resume next" actie ongedaan maakt.

Ow ja ik heb gemerkt dat veel mensen VBScript met echt VB door elkaar halen "on error goto blaap" werkt niet in VBScript. Dit had mijn probleem misschien wel kunnen oplossen maar helaas is asp niet zo mooi dat het dit aankan.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• ozkilator
  • Niet online
Bedankt voor je snelle reactie maar de link die je opgeeft werkt niet met asp (vanwege on error goto errhandler).

Ik ben ondertussen wel ergens achter gekomen. Ik heb mijn "on error resume next" in een klasse staan. Na "on error goto 0" is binnen een property functie in die klasse idd de "on error resume next" opgeheven maar daarbuiten blijft ie actief (terwijl ik hem alleen binnen de functie aanzet). Ik heb trouwens ook geprobeerd de "on error goto 0" te vervangen door Err.clear maar dat heft niet de "on error resume next" op (in asp dan).

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

ozkilator schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:01:
Bedankt voor je snelle reactie maar de link die je opgeeft werkt niet met asp (vanwege on error goto errhandler).

Ik ben ondertussen wel ergens achter gekomen. Ik heb mijn "on error resume next" in een klasse staan. Na "on error goto 0" is binnen een property functie in die klasse idd de "on error resume next" opgeheven maar daarbuiten blijft ie actief (terwijl ik hem alleen binnen de functie aanzet). Ik heb trouwens ook geprobeerd de "on error goto 0" te vervangen door Err.clear maar dat heft niet de "on error resume next" op (in asp dan).
Ik kan je niet direct helpen, maar wat ik onthouden heb van ASP is dat je nooit deze constructie moest gebruiken. Je kan er niet omheen werken met bv return waardes of zo?

• ozkilator
  • Niet online
Nee dat gaat helaas niet werken. Ik wil namelijk de fouten uit Execute opvangen en deze functie geeft niks terug maar begin direct met errors te gooien.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ben je code aan het Executen? Dat is namelijk niet aan te raden en in 99,9 % van de gevallen te vermijden.

• ozkilator
  • Niet online
Ik probeer een set universele klasse te maken die een beetje werken ala het .NET principe. Dus dat objecten aan de client side events kunnen afvuren naar de server side. Dus een pagina klasse kan een functie hebben onButton1Click maar dat hoeft niet perse. De naam van deze functie is afhankelijk van hoe het object (aan de client side) heet. Zodra ik merk dat het event "Click" van client object "Button1" is afgevuurd moet dus het execute deze dingen gaan combineren.

[off topic]
Nou weet ik dat mensen zich zullen afvragen wil je dat wel (of kan je niet beter echt .NET gebruiken). Ik moet op mijn werk classic asp gebruiken dus gebruik ik het thuis ook. Maar vind een aantal dingen van het .NET principe lekker werken dat ik dit gewoon over wil nemen in classic asp. Er zijn al een aantal mensen die dit gemaakt hebben en dat is ook zo te downen maar ik maak graag de dingen gewoon zelf :D
[/off topic]

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Dan kan ik je alleen maar heeeeeel veeeel sterkte wensen met het bouwen van een draak van een applicatie die van vieze truukjes aan elkaar hangt ;) Please don't!

[ Voor 7% gewijzigd door mulder op 04-07-2006 16:29 ]

• ozkilator
  • Niet online
VB is nou eenmaal geen mooie taal. Zeker classic asp niet! En dan moet je wel eens nasty trucs uithalen. Maar goed ik vroeg advies over het on error gebeuren en niet over hoe ik wel of niet moet programmeren 8)7 .

Pagina: 1