Afstandsbediening voor iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 14:45
Ik heb ca. een jaar geleden een TV kaart gekocht, de Pinnacle PCTV PRO.
Hierbij heb ik deze afstandsbediening gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/6066/per7021226ar.jpg

Nu vroeg ik mij af, kan ik die afstandsbediening zo programeren, dat ik iTunes ermee kan besturen?
Dus bijv als ik op play druk op de afstandbediening dat iTunes dan een liedje gaat afspelen. :)
Zo ja, zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet doen?

Ik heb al gezocht bij mijn beste vriend (google), maar dat is allemaal iTunes besturen via een andere pc, dus over het netwerk.
Ik vond wel een speciaal ontwikkelde afstandbediening [KLIK] voor iTunes, dus ik denk dat het wel moet kunnen.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door NederB op 04-07-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In Windows neem ik aan? Het enige wat die afstandsbediening doet is keyboard shortcuts 'emuleren'. Bestudeer dus even goed de config (profiles.ini geloof ik) en kijk hoe je dat kunt veranderen in iTunes shortcuts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
Ik heb het veranderd in itunes shortcuts, alleen nog werkt het niet...
Zou je me precies kunnen uitleggen wat ik moet doen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 19:30
Waarschijnlijk moet je ook nog ergens aanpassen dat hij de commando's naar iTunes.exe moet sturen in plaats van de Pinnacle applicatie. Kun je dit ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
Zo ziet het er normaal uit: [KLIK]
Zo heb ik het gemaakt: [KLIK]

Wat is hier fout aan?

[ Voor 44% gewijzigd door NederB op 04-07-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2023
De standaard software die bij je Pinnacle kaart zit, is alleen geschikt om PCTV Vision te besturen. Wil je ook andere applicaties (o.a. iTunes) besturen, dan moet je op zoek naar een andere tool.
Een voorbeeld is IR Assistant, maar door even te zoeken vind je meer topics over Pinnacle remotes. Deze website geeft een overzichtje van onder meer remote control software voor Windows.

Je zult dan zelf een aantal macro's moeten definiëren (in bv. IR assitant) voor de iTunes shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is (gedeeltelijk) onzin, heb al meerdere applicaties kunnen gebruiken met de afstandsbediening software van Pinnacle zelf (MediaPortal, ChrisTV). Probleem is wel, sommige applicaties reageren niet op commando's die vanaf het pinnacle programma komen, maar het kán wel in veel gevallen.

Je moet alleen echt weten hoe je de config moet aanpassen en je moet weten of het programma op keyboard shortcuts reageert die verzonden worden door remoterm.exe.

[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 05-07-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
Het is me gelukt :)
Bedankt voor de hulp allen!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hoe dan als ik vragen mag, misschien handig voor iemand anders als die nog gaat zoeken? :)
Pagina: 1