Batch convert jpeg aan de hand van maximum bestandsgrootte

Pagina: 1
Acties:

• fdv99
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2025

fdv99

Penguin power

Topicstarter
Ik hoop dat dit het goede sub forum is voor mijn vraag.

Kent iemand een programma waarmee je jpeg foto’s kan converteren naar een gewenst bestandsgrootte? Dus het programma moet dan zelf berekenen wat de beste compressie is om zo dicht mogelijk bij de gewenste bestandsgrootte te komen.

Het cms systeem waar ik de foto’s wil inlezen heeft een limit van maximaal 300kb per foto en nu heb ik honderden foto’s (van verschillende resoluties en bestandgroottes) die ik hierin graag wil inlezen. Het zou dus handig zijn als er ook een batch functie beschikbaar is.

Ik heb al Xnview gevonden en die werkt erg fijn om bijvoorbeeld de afmeting en resolutie van een hele rij jpeg’s te veranderen, maar ik mis de optie om het programma zelf de beste compressie te bepalen aan de hand van een maximum bestandsgrootte.

Ik zou natuurlijk foto voor foto ongeveer kunnen gokken (aan de hand van resolutie) wat de compressie moet zijn om onder de 300 kb te komen maar omdat het nogal veel foto’s zijn is dit een tijdrovend klusje.

Heeft iemand ervaringen of een oplossing voor dit probleem?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat dat moeilijk is in te stellen, omdat van te voren niet is te voorzien hoe groot een bestand zal worden. Er zal dan verschillende keren gecromprimeerd moeten worden om zo iteratief tot het gewenste resultaat te komen. Zou het dus al bestaan, dan is het zeker niet snel!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.