Toon posts:

Image maken van Acer latop via LAN, Ghost of iets anders ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag Acer laptop recoveren omdat het oude OS zwaar vernacheld is.

Aangezien er nog op een extra partitie +/- 10GB aan data staat en ik de recovery niet vertrouw met partitiemanagement, (een normale XP CD kun je met zo'n ding niet booten), wil ik alle data naar een NetwerkDrive toe zetten. Het probleem met normaal kopieren is al snel dat de bestandsnamen in sommige mappen veel te lang worden en het kopieer-proces hierdoor stopt.

Ik dacht slim te zijn door een Ghost 10 Boot CD te maken en deze te gebruiken om de 10GB te imagen en dan direct via het netwerk te kopieren. Mijn ervaringen met Ghost over een netwerk waren al niet al te best voorheen, maar deze CD schijnt ook niet volledig te willen laden. Hij laadt wel, maar geeft de modulen niet goed weer in Ghost na het booten.

Een Ultimate BootCD boot dus ook niet op zo'n Acer en een normale XP CD dus ook niet. Helaas heb ik geen 2,5 inch naar normale IDE formaat converters meer, anders was het makkelijk geweest. Toch wil ik eens een manier weten die GOED werkt om een image direct naar een NetwerkDrive te kopieren.

Tot nu toe ben ik minder enthousiast over Ghost, iemand die dat oordeel kan veranderen ?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Om wat voor Acer laptop gaat het? Is dat ding zelf nog wel helemaal 100%? Als bijna geen enkele software werkt of plotseling hangt zou ik zeggen dat het meer aan de laptop dan aan de betreffende software ligt :?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

ik gebruik zelf altijd Bart's Network Boot floppy of CD.
Werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie ! Ik heb het op weten te lossen door een oudere enterprise versie van Ghost te gebruiken en hier een drivemapping mee aante maken tijdens het booten. Ghost op een aparte flop gezet en imagen maar.

@sponse: 290 serie... schijnen echt een verhaal apart te zijn die dingen :(

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:29:
Dank jullie ! Ik heb het op weten te lossen door een oudere enterprise versie van Ghost te gebruiken en hier een drivemapping mee aante maken tijdens het booten. Ghost op een aparte flop gezet en imagen maar.

@sponse: 290 serie... schijnen echt een verhaal apart te zijn die dingen :(
offtopic:
het is spone, maar whatever ;)

Mooi laptopje, maar ken em verder niet.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256