[Win2003] fileserver - mappen kunnen niet worden verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik heb hier het volgende probleem op mijn fileserver

Ik heb een gebruiker die verwijderd moet worden, ik heb mezelf owner gemaakt van zijn map en mezelf fullcontrol gegeven.

Die gebruiker heeft in zijn gebiedje een map staan "nieuwe map" en daar onder staat de map "nieuwe map" enz. tot 18 mappen diep, nu kan ik de 18de map niet meer openen, en niet verwijderen en geen rechten aan toekennen.

Bij verwijderen krijg ik de volgende melding:
Cannot delete Nieuwe~1 the file name you specified is not valid or too long
specify a different filename

wat is hier aan de hand?!! heb hier op het forum al gezocht maar kan niets vinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:01:
path kan je lang zijn... gebruik het subst of net use commando. of probeer onderliggende mappen te renamen naar 1-2 characters
dat was em. _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door 2bmws op 04-07-2006 14:04 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

path kan je lang zijn... gebruik het subst of net use commando. of probeer onderliggende mappen te renamen naar 1-2 characters

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WC

Genoemd probleem en oplossing is helaas een bekend probleem binnen diverse Windows versies.
Het lukt vaak wel om dergelijk mapstructuren aan te maken, maar niet te verwijderen of te kopieren.
Meestal valt dit op te lossen door 1 of meerdere subdirectorys te hernoemen naar een kortere naam.

Tijd voor een nieuwe sig..

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Koffie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:27:
...
Genoemd probleem en oplossing is helaas een bekend probleem binnen diverse Windows versies.
Het lukt vaak wel om dergelijk mapstructuren aan te maken, maar niet te verwijderen of te kopieren.
Meestal valt dit op te lossen door 1 of meerdere subdirectorys te hernoemen naar een kortere naam.
mmm. ik had het toch nog nooit meegemaakt in de 9 jaar dat ik systeembeheer doe, ben blij dat ik het nu weet.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so