Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Simlock vrij garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een abonnement op Orange Business en in augustus verloopt mijn abonnement. Nu heb ik mijn telefoon laten vallen waardoor het beeldscherm wit blijft. Nu heb ik Orange gebeld en nu kunnen ze me telefoon ophalen en een nieuwe leveren alleen willen ze me IMEI code. Nu heb ik alleen de telefoon simlock vrij gemaakt. Kan iemand mij vertellen of dit problemen gaat veroorzaken? Moet ik hem anders terug flashen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Simlock vrij maken is niet illegaal.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gunner schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:56:
..tenzij je copyrighted firmware ergens anders vandaan haalt etc. ;)

Maar wees gerust topicstarter, je IMEI-nummer verandert normaliter niet bij een unlock.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ik dacht meer van.. simlock vrij maken vervalt garantie of iets maar ik laat hem gewoon ophalen en ontken alles :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nee idd dat niet. Maar het mag niet, behalve als je toestemming hebt van de provider :)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:41:
[...]

Nee maar ik dacht meer van.. simlock vrij maken vervalt garantie of iets maar ik laat hem gewoon ophalen en ontken alles :)
Idd, zonder toestemming van je provider vervalt de garantie als je de telefoon simlock vrij maakt. Je kan 2 dingen doen.

Je toestel is ouder dan een jaar, en vraagt aan orange of ze hem sim vrij willen maken gratis. Is standaard policy.

Je toestel is niet ouder dan een jaar, en je hebt hem sim vrij gemaakt. Dan heb je geen garantie meer en daar kunnen ze dan over vallen :)

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Wat Daanno zegt.
Wanneer je je telefoon zonder toestemming van de provider (Orange hier dus) simlockvij hebt gemaakt/laten maken vervalt de garantie.
Het aanvragen van een unlockcode is gratis, zoals wanneer je je toestel langer dan een jaar hebt. Wanneer je je telefoon korter hebt is er vaak de mogelijkheid om je code te "kopen" door eenmalig een betaling te doen aan de provider die afhankelijk is van de toestelprijs en de tijd dat je de telefoon hebt, meestal zijn dit percentages die lopen tussen de 90 en 10% van de aanschafprijs.

Ik neem even aan dat je je telefoon hebt laten unlocken door de plaatselijke telefoonmedelander en niet via Orange, en zul je dus mazzel moeten hebben wanneer je telefoon gerepareerd wordt zonder dat je extra kosten hebt.

Overigens zit ik heel slecht in de voorwaarden van Orange Business, dus foutjes zijn mogelijk.
quote: Orange voorwaarden
7.4.
Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Orange mag het Bedrijf de Simlock van een Toestel niet (laten) verwijderen, of de software van het Toestel of de Simlock (laten) bewerken of veranderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Swaptor op 04-07-2006 18:19 . Reden: Voorwaarden erbij geprutst ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:20
DaannO schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:08:
[...]
Idd, zonder toestemming van je provider vervalt de garantie als je de telefoon simlock vrij maakt.
Daarnaast valt valschade ook niet onder garantie.
Waarschijnlijk wordt het gedekt door een soort verzekering die de TS heeft afgesloten?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Daarnaast valt valschade ook niet onder garantie.
Waarschijnlijk wordt het gedekt door een soort verzekering die de TS heeft afgesloten?
Als je beeldscherm wit blijft en hij er verder nog redelijk gaaf uit ziet. Dan kan het wel onder garantie vallen. Als er echt een barst in zou zitten, zou je wel pech hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door DaannO op 04-07-2006 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb hem zelf unlocked. Ik kan hem dus niet meer "locken" ? Wat zou ik eigenlijk nu moeten doen :X

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wachten tot laaste dag.. dan bellen.. maken ze een afspraak.. meestal wordt telefoon binnen 3 dagen dan opgehaald. Dan in die 3 dagen kan hij gewoon unlocked zijn en zit ik niet fout :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DaannO schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:08:
[...]

Nee idd dat niet. Maar het mag niet, behalve als je toestemming hebt van de provider :)
Dat staat nergens vermeld....
Idd, zonder toestemming van je provider vervalt de garantie als je de telefoon simlock vrij maakt. Je kan 2 dingen doen.

Je toestel is ouder dan een jaar, en vraagt aan orange of ze hem sim vrij willen maken gratis. Is standaard policy.

Je toestel is niet ouder dan een jaar, en je hebt hem sim vrij gemaakt. Dan heb je geen garantie meer en daar kunnen ze dan over vallen :)
Officieel misschien, maar in de praktijk absoluut niet....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Het verwijderen van SIM locks staan wij niet toe volgens de policy van PSGG. Het is dan ook een beetje vreemd om vervolgens onze hulp te vragen bij een kwestie als deze, waarbij de oorzaak van het problemen te wijten is aan het 'overtreden' van deze policy. Dit topic gaat om deze reden dan ook op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Eggy op 05-07-2006 00:10 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.