Toon posts:

[Keyboard] Werkt niet naar behoren.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem m.b.t. mijn keyboard.

Er zijn een tweetal toetsen die het "slecht" doen, namelijk de '-key (met shift ingedruk dus de "-key) en de `-key (met shift ingedrukt dus de ~key).

Met slecht doen bedoel ik het volgende; wanneer ik gewoon op deze toetsen druk, doet die niks. Na het drukken op toets in combinatie met elke willekeurige andere toets doet die het wel. Bv. in combinatie met de spatietoets. Dan krijg het desbetreffende teken wel.

Het betreft hier een Cherrymon CyMotion Expert keyboard.

Voordat ik de standaardantwoorden terug krijg;

1. Toetsenbord is niet stuk / vuil; als ik hem op een andere PC aansluit werkt die 100% naar behoren.

2. Het ligt echt aan deze PC; als ik een ander USB keyboard erop aansluit, resulteert in hetzelfde probleem. Aansluiten op andere USB-poorten geeft hetzelfde effect.

3. Ik heb al getracht de drivers van Cherrymon te deinstalleren en heb ook al verschillende registry cleaners erover heen gegooid. Hetzelfde ook geprobeerd in safe-mode.

4. Ik heb handmatig alle keys m.b.t. Cherry verwijderd uit mijn registry in safe-mode. Evenmin succes.

5. Ik heb ook 2 willekeurige virusscanners erover laten gaan, maar evenmin succes.

Ik ben echt radeloos met dit lullige probleem. Ik weet inmiddels echt niet meer waar ik het moet zoeken.

Daarnaast draai ik op SP2 en heb ik alle laatste updates voor Windows XP.

Ik vermoed dat het ergens een driver betreft, maar ik heb geen notie meer waar ik het moet zoeken. Wat mij wel op viel in het register was dat er meerdere keyboard-drivers (allen van MS) in mijn register staan. Kan ik deze gewoon deleten?

Ik zal proberen zometeen een screenshot te maken van het register. Wellicht dat iemand daar iets wijzer van wordt.

Ik heb ook even de (standaard) MS drivers opgezocht in mijn systeem ter vergelijking voor grootte en datum:

kbdclass.sys - 24,6 kB (25.216 bytes) - 4-8-2004 1:57
kbdhid.sys - 14,5 kB (14.848 bytes) - 4-8-2004 1:57

Deze staan bij mij in: c:\windows\system32\drivers

Mocht iemand een idee hebben, dan verneem ik dit graag... Ben echt radeloos. En misschien is het wel iets heel simpels.

Ik zal zometeen een screenshot plaatsen van mijn registry, wat mij enigzins raar oogt.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een screenshot: [url]http://www.va***ingen.nl/registry.jpg[/url]

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 05-12-2018 14:57 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:03
Als je 2x op zo'n toets moet drukken, dan staan gewoon je 'regional settings' verkeerd.
Het staat nu waarschijnlijk op 'dutch', maar het moet op 'us international' staan.

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 14:42
Dit ;ligt aan de landen setting in windows. Je tobo setting moet op US staan. Kijk in control panel->regional end language options->tabblad language->details en dan een US keybord adden en de andere deleten.

Discoveries are made by not following instructions.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik heb hem echt op US Keyboard staan. Dat is een van de dingen waar ik als eerste naar heb gekeken.

Ik heb ook geprobeerd om eerst Nederlandse settings te gebruiken om vervolgens weer naar US keyboard terug te gaan, maar ook zonder succes. :(

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

it's not a bug, it's a feature ;)

doe maar 's een ['] en dan een [o] dan krijg je dus een ó
ó ö ò õ
zal wel ergens een instelling zijn (regionaal). niks bijzonders.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:46:
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik heb hem echt op US Keyboard staan. Dat is een van de dingen waar ik als eerste naar heb gekeken.

Ik heb ook geprobeerd om eerst Nederlandse settings te gebruiken om vervolgens weer naar US keyboard terug te gaan, maar ook zonder succes. :(
Uhm nu heb ik hem van VS (internationaal) omgezet naar VS.
Nu doen die toetsen het wel, alleen niet in combinatie met een "e" en dergelijke? Dus bv. 1 (voluit geschreven).

Verwijderd

Kijk maar even bij je toetsenbord instellingen "tekst service", kan je komen via configuratiescherm en dan bij landinstellingen de tab talen.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:03
Foutje...

[ Voor 95% gewijzigd door Marco op 04-07-2006 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weer met die settings bezig geweest;

Instellingen staan nu op:

NL Nederlands (Nederland)
Toetsenbord:
Verenigde Staten (internationaal)

(normaal is dit naar mijn mening de goeie instelling)

Bij deze instelling krijg ik wat ik heb beschreven in mijn 1e posting hierboven.

Zet ik die instellingen om naar:

Toetsenbord:
Verenigde Staten

Dan kan ik zonder problemen de desbetreffende knoppen indrukken, maar niet in combinatie met een letter zoals a, e, etc.

Ik heb ook al bij geavanceerde opties iets aangevinkt (Geavanceerde tekstservices voor alle programmas). Maar dit ook zonder resultaat.

Het kan niet aan de conversietabellen liggen ofzo? Heb echt geen idee meer inmiddels. :(

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 14:42
Ik heb mijn settings hier op
Input language "English (United States)"
Keyboard layout op "US"

dit onder WinXP pro SP2. Dit werkt gewoon bij mij geen rare e,a,o e.d.

[ Voor 24% gewijzigd door Peter_B op 04-07-2006 14:16 ]

Discoveries are made by not following instructions.

Verwijderd

Topicstarter
Peter_B schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:15:
Ik heb mijn settings hier op
Input language "English (United States)"
Keyboard layout op "US"

dit onder WinXP pro SP2. Dit werkt gewoon bij mij geen rare e,a,o e.d.
Ik kan met die instellingen geen streepjes op de e krijgen zoals in het woord 1 (voluit geschreven).

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dan moet je VS International kiezen...maar dat heeft dus tot gevolg dat je na een ' of " een medeklinker, hetzelfde teken of spatie moet tikken als je zo'n teken los wilt hebben. Zijn maar 2 smaken in...of je moet ff de ASCII tabel uit je hoofd leren, heb je geen VS International nodig :-)
Laatste oplossing doe ik trouwens al jaren...gewoon Alt+137 voor een ë etc :)

[ Voor 20% gewijzigd door MissingDog op 04-07-2006 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:24:
dan moet je VS International kiezen...maar dat heeft dus tot gevolg dat je na een ' of " een medeklinker, hetzelfde teken of spatie moet tikken als je zo'n teken los wilt hebben. Zijn maar 2 smaken in...of je moet ff de ASCII tabel uit je hoofd leren, heb je geen VS International nodig :-)
Laatste oplossing doe ik trouwens al jaren...gewoon Alt+137 voor een ë etc :)
Ja en juist dat werkt bij mij niet bij VS (internationaal), dat is nu wat ik bedoel. Waar ik voorheen na een > ' < een medeklinker tikte een accent op de letter kreeg, heb ik nu niet meer. En geen idee waar dat aan ligt en al helemaal geen idee hoe ik het kan fixen.

Volgens mij ligt het probleem ergens in dat klote register.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:28:
[...]

Ja en juist dat werkt bij mij niet bij VS (internationaal), dat is nu wat ik bedoel. Waar ik voorheen na een > ' < een medeklinker tikte een accent op de letter kreeg, heb ik nu niet meer. En geen idee waar dat aan ligt en al helemaal geen idee hoe ik het kan fixen.

Volgens mij ligt het probleem ergens in dat klote register.
Heb je al gekeken of je niet toevallig 2 talen met meerdere keyboard-settings ingesteld hebt? dan kun je namelijk met linker Alt+Shift omschakelen van instelling naar instelling en kan het voorkomen dat je ineens een totaal andere behaviour hebt. (zie ook je languagebar icon op de taskbar)

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:34:
[...]
Heb je al gekeken of je niet toevallig 2 talen met meerdere keyboard-settings ingesteld hebt? dan kun je namelijk met linker Alt+Shift omschakelen van instelling naar instelling en kan het voorkomen dat je ineens een totaal andere behaviour hebt. (zie ook je languagebar icon op de taskbar)
Nee dat is niet het geval; heb gewoon 1 taal met 1 keyboard setting ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap echt niet waarom het gewoon opeens niet meer werkt zoals het eerst deed.
Kan echt geen accenten meer krijgen op medeklinkers, zoals voorheen met Verenigde Staten (internationaal)?

Behoorlijk lastig...

/Edit

Dit is maf, wanneer ik nu alt + e doe krijg ik wel: é
Niet echt handig als ik voorheen anders was gewend. Maar ja, geen idee waar het aan ligt en ik heb geen zin om Windows er opnieuw op te zetten. Dit gekloot heeft mijn halve dag al gekost. En het is nog niet gefixed. :(

Vroeger deed ik gewoon ´ indrukken, daarna een e en dan kreeg ik é.
En nu opeens niet meer.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 16:55 ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:07:
Weer met die settings bezig geweest;

Toetsenbord:

Bij deze instelling krijg ik wat ik heb beschreven in mijn 1e posting hierboven.

Zet ik die instellingen om naar:

Toetsenbord:
Verenigde Staten

Dan kan ik zonder problemen de desbetreffende knoppen indrukken, maar niet in combinatie met een letter zoals a, e, etc.

Ik heb ook al bij geavanceerde opties iets aangevinkt (Geavanceerde tekstservices voor alle programmas). Maar dit ook zonder resultaat.

Het kan niet aan de conversietabellen liggen ofzo? Heb echt geen idee meer inmiddels. :(
Dit is gewoon normaal gedrag, hoe moet je systeem weten of je "e of ë wilt?

Teken gevolgd door spatie geeft teken, teken gevolgd door letter geeft het accent aan. (in combinatie met VS internationaal als indeling)

edit: leesbaar en duidelijker gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Diederik op 04-07-2006 16:55 ]

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
_Diederik schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:54:
[...]
Dit is gewoon normaal gedrag, hoe moet je systeem weten of je "e of ë wilt?
Teken gevolgd door spatie geeft teken, teken gevolgd door letter geeft het accent aan. (in combinatie met VS internationaal als indeling)
edit: leesbaar en duidelijker gemaakt.
Ja wat ik zeg; dat doet die juist niet... Kan tot in de treure drukken op die ´ maar er komt niks.
Dat was voorheen dus echt wel anders. En daarnaast op de andere pcs die we hier hebben staan, werkt het wel gewoon naar behoren. Dus op dit ding is gewoon niet iets goed (ik kan nu niet eens het woord pcs met zon teken opsplitsen).

• Diederik
  • Niet online
Behalve toetsenbord indeling is ook invoertaal en systeem taal van belang.

Bij mij staat alles op nederlands en de toetsenbord indeling op VS Internationaal.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:07:

Toetsenbord:

• Diederik
  • Niet online
Ok, het is warm dus lezen valt niet mee.

Ik ga nu richting terras.

Kijk morgen of ik je probleem kan nabootsen, dan weet ik meteen de oplossing.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Groot gelijk! :)

Ik ga zo ff weer wat keys uit mijn registry gooien, kijken of dat een oplossing gaat bieden.
Want voor de rest weet ik het ook niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nou alle keys die betrekking hadden tot mijn Cherry keyboard verwijderd.
Ook zonder enig nut dus.

Ik weet inmiddels niet meer waar ik het zoeken moet.

• Diederik
  • Niet online
Heb ff zitten rommelen maar kan geen combinatie van instellingen vinden die jouw problemen oplevert.

Ik heb het topic gebookmarked, als ik wat weet meld ik me.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
_Diederik schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:23:
Heb ff zitten rommelen maar kan geen combinatie van instellingen vinden die jouw problemen oplevert.

Ik heb het topic gebookmarked, als ik wat weet meld ik me.
Thnx. Voor nu gebruik ik als noodoplossing de combinatie (rechtse) ALT+E.
Ga vanavond nog een keer gemak ervoor zitten en een aantal zaken met een andere PC vergelijken. Misschien dat dat de openbaring betekent voor mij. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF heeft dit met hardware te maken :?

Dit zit 100% in je OS, je keyboard geeft haarfijn je toetsaandrukken door, de interpretatie van Windows is niet wat je wilt. Ga eens in WOS kijken, iig voortaan nadenken voor je hardware de schuld geeft :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.