Win hangt met streep bovenaan Monitor!??

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Hallo allemaal,

Mijn probleem is als volgt:
Tijdens het opstarten van Windows98se:( of gewoon tijdens het werken(surfen):(loopt mijn systeem helemaal vast en krijg ik een groene lijn aan de bovenkant van mijn monitor te zien:?

Ik ben wel aan het overclocken met mijn KT7-R en mijn Duron 750@900:9, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn CPU niet het probleem veroorzaakt!! Bus loopt op 100Mhz.
Dus het moet iets anders zijn...oh ja, ik gebruik een ASUS V3800 vid. kaartje en die loopt op 2xAGP+sb.
Ik gebruik de nieuwste (beta)bios voor mijn MB, de nieuwste drivers voor mijn Via-chipset en de beste drivers voor mijn vid.

Verder zijn al mijn IRQ's apart ingesteld en ben ik nu dus echt een beetje wanhoopig aan het worden:'(

Help deze arme tweaker als je kunt, want anders zal ie toch echt z'n pc vandaag nog het raam uit doen>:)

thanx, P

• PowerPee
kommop, laat jullie verbeeldingsvermogen even werken

Verwijderd

Zie www.geforcefaq.com voor een oplossing. Is een hele grote pagina, maar ik weet zeker dat ik je probleem ergens heb gezien daar.

• PowerPee
'k zal es ff kijken:)

Verwijderd

Overklok je videokaart niet zo, joh

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
maar ik ben ervan overtuigd dat mijn CPU niet het probleem veroorzaakt!!
dus je hebt je systeem al teruggeclockt om te proberen of het dan over gaat?

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik heb hetzelfde gehad! Het heeft te maken met de backup dinges van Microsoft/Seagate.
De FAQ site waar ik het heb gevonden werkt niet meer...
Je moet wat .inf en .vxd files renamen. Als je het niet op internet kunt vinden moet je maar even mailen of zo. (Ik heb nu geen zin om alles over te typen, heb het alleen op papier staan :) )

• PowerPee
Goed, ik denk dat ik het inderdaad heb opgelost door de volgende files te deleten:

drvwppqt.vxd en drvwq117.vxd

Deze files hebben inderdaad met ms-backup te maken. Bij het opstarten van windows zoekt deze naar een tapedrive=> BAM VAST:r

Dus die GFORCE site www.geforcefaq.com voor is een goed idee om te check'n!!!

enne, oh ja....ik heb mijn TNT2 Pure op 154core en 192Mem lopen>:)>:)
No shit8-)GO ASUS:o

Verwijderd

Dat backup-gedoe is inderdaat het probleem. Heb ik zelf ook gehad (met zowel Athlon classic als een Tbird). Aniewee mocht je het nog nodig vinden dan moet je even bij go.to/kt7faq kijken. Het staat hier nog eens uitgelegd. :)
Pagina: 1