k had laatst een keylogger verwijderd uit mn computer genaamd: XPCSPY pro. Vervolgens deed mn toetsenbord het niet meer. Ik zie dat ie in DOS nog wel werkt. Hoe krijg ik op een snelle manier mijn toetsenbord in XP weer aan de praat
.
USB of PS/2 aansluiting?
Als het USB is gebruik dan eens een PS/2 verloop stuk en sluit hem aan op de PS/2 aansluiting.
Andere manier misschien om de drivers van het keyboard te verwijderen/herinstalleren.
Als het USB is gebruik dan eens een PS/2 verloop stuk en sluit hem aan op de PS/2 aansluiting.
Andere manier misschien om de drivers van het keyboard te verwijderen/herinstalleren.
Waarschijnlijk moet je dan nieuwe toetsenborddrivers installeren, het makkelijkste om dat te doen is even een ander USB-toetsenbord aansluiten, vaak komt het dan in orde 
Anders een herinstall van Windows...
Anders een herinstall van Windows...
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
sorry, ben vergeten te vermelden dat het over een notebook gaat.
Tevens bezit ik niet over handige randapparatuur zoals een extern toetsenbord
Tevens bezit ik niet over handige randapparatuur zoals een extern toetsenbord
Kan je ook niet voor een kwartiertje het toetsenbord van de buurman lenen? of anders bij de eerste de beste computerwinkel (lenen + daar oplossen)?
Het beste lijkt mij usb, aangezien het interne toetsenbord van een laptop meestal via ps2 is verbonden, en een extern ps2 toetsenbord dus dezelfde driver gebruikt. Maar als je wel een ps2 en geen usb toetsenbord kunt vinden, is het natuurlijk het proberen waard..
Het beste lijkt mij usb, aangezien het interne toetsenbord van een laptop meestal via ps2 is verbonden, en een extern ps2 toetsenbord dus dezelfde driver gebruikt. Maar als je wel een ps2 en geen usb toetsenbord kunt vinden, is het natuurlijk het proberen waard..
edit:
je kan natuurlijk ook proberen met de xp-cd te repairen.. ik geloof datie dan automatisch toetsenbord en muis etc installeert
je kan natuurlijk ook proberen met de xp-cd te repairen.. ik geloof datie dan automatisch toetsenbord en muis etc installeert
[ Voor 15% gewijzigd door donzz op 04-07-2006 13:21 ]
alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen
Heb de driver van het toetsenbord verwijderd. Vervolgens opnieuw geinstalleerd. Iets met HID KEYBOARD DEVICE. Vervolgens gerestart.... maar hij doet t nog steeds niet.
Sja, dan zou het kunnen zijn dat de keyboarddriver gewoon beschadigd is (opzettelijk...)Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:20:
Heb de driver van het toetsenbord verwijderd. Vervolgens opnieuw geinstalleerd. Iets met HID KEYBOARD DEVICE. Vervolgens gerestart.... maar hij doet t nog steeds niet.
Als je toevallig ook XP Pro NL SP2 hebt kan ik mijn driver wel opsturen, meer weet ik anders ook niet behalve opnieuw installeren...
Er was trouwens een XP-progje dat alle systeembestanden kon scannen en waar nodig kon herstellen, je kon dan met een commando een bepaalde file terug laten zetten van de cd, hoe heet dat programma ook alweer...
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
bedoel je sfc /scannow?
[ Voor 3% gewijzigd door JohnD op 04-07-2006 13:50 ]
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
Ik heb dit geprobeerd, maar na de scan gebeurt er niks.SunStorms_sletje schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:48:
bedoel je sfc /scannow?
Welke bestanden zou ik uit de SP2 moeten halen, als ik het toetsenbord zou w illen fixen?
Ik ben een beetje radeloos. Ik heb uren gegoogled, maar niemand heeft nog echt een goede oplossing hiervoor.
Moet ik nu voor dit kleine probleempje echt Win XP opnieuw installeren
Moet ik nu voor dit kleine probleempje echt Win XP opnieuw installeren
Ik weet niet precies hoe keyloggers werken, maar ik vermoed dat de event-handler van toetsaanslagen nog naar de keylogger verwijst. De keylogger verwees de aanslagen weer terug, zodat er leek niets aan de hand te zijn. Maar zonder keylogger doet hij dus niets meer.
Flikker keyboard.drv eens weg?
(uit zowel de /system32 map alsook /ServicePackfiles/i386/)
Flikker keyboard.drv eens weg?
(uit zowel de /system32 map alsook /ServicePackfiles/i386/)
[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 05-07-2006 18:24 ]
Pagina: 1