Toon posts:

Probleem CD/DVD branders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem met mijn CD/DVD branders, ze reageren niet als ik er een cd/dvd in stop, het vreemde is dat ze wel worden herkent in de BIOS en in de oude PC deden ze gewoon altijd perfect

Moederbord: P5LD2 Deluxe
Branders: Pioneer DVR-110D
Pioneer DVR-108D

Verwijderd

wat zouden die branders moeten doen dan? even opspinnen?

of kan je ze ook niet benaderen? welk OS dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn niet benaderbaar, als ik op het icoon klik van de cd/dvd brander, slaat meteen alles vast dan staat er reageert niet en als ik dan weer de de cd/dvd eruit haal dan doet alles het weer

Verwijderd

heb je de chipsetdrivers voor het moederbord al eens opnieuw geinstalleerd, dat lijkt me de meest waarschijnlijke oorzaak voor het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de chipsetdrivers kan ik toch niet installeren als mijn cd/dvd branders niet reageren?

Verwijderd

je kan de chipsetdrivers toch downloaden?
Alhoewel ik trouwens betwijfel of het de chipsetdrivers zijn. Een cd/dvd hoort het altijd te doen.
Misschien kan je ook wat meer informatie geven (welk OS enzo), en of je ook meerdere CD/DVDs hebt gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg net deze melding na een tijdje wachten, kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in I/O apparaat, heb nu bij apparaatbeheer gekeken maar daar leek mijn alles goed te staan, hebben jullie nog wat tips wat ik nu nog kan doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:05:
je kan de chipsetdrivers toch downloaden?
Alhoewel ik trouwens betwijfel of het de chipsetdrivers zijn. Een cd/dvd hoort het altijd te doen.
Misschien kan je ook wat meer informatie geven (welk OS enzo), en of je ook meerdere CD/DVDs hebt gebruikt
En heb je al de kabels vervangen enzo....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik ook al geprobeerd en heb ook al bij apparaatbeheer de cd/dvd branders uitgeschakeld>Reboot>ingeschakeld maar dat heb ook niks geholpen

Verwijderd

En als je een van de branders aansluit op de ide controller waarop ook de (of een van de) HDD aangesloten is, werkt ie dan?

Het kan eigenlijk alleen nog maar aan de branders liggen of aan de ide controller op het mobo.
Pagina: 1