Toon posts:

Exchange email naam

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben er niet zeker van of ik precies in de juiste index zit maar het volgende probleem loop ik tegen aan.

Voor ons bedrijf hebben wij een exchange server draaien. Alle mail van het domein wordt hier naar toe gestuurd zodat de clients de mail van de server halen. Met als voordeel dat op de clients in outlook geen pop adressen hoeven worden ingesteld.

Nu is het probleem dat wanneer een gebruiker een mail verstuurd en de ontvanger deze leest er alleen de voornaam van de gebruiker komt te staan. In zijn/haar profiel staan wel voor en achternaam.

Misschien wel een beetje domme vraag, weet ik niet. Maar ik heb al zitten zoeken maar kan het niet vinden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:37
Zorg ervoor dat de gewenste naam ingevoerd wordt in het veld 'Display name' van het user object in AD.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het zo even proberen,

Alvast bedankt

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:37
Denk je er wel aan dat dit soort wijzigingen altijd een tijdje nodig hebben voordat ze ook daadwerkelijk doorgevoerd zijn. Volgens mij kun je wel handmatig de Recipient Update Service laten updaten...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips, de Display name wijzigen dus.
Een beetje Exchange beheerder hoort dit toch echt te weten. Ben jij de beheerder raad ik je met klem aan om je wat meer in de materie te verdiepen dmv cursus/training/boek.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.