Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 12:35
Ik heb een Palm TX en daarbij een 2GB SD kaartje. Maar ik vroeg mij af of er ook een 4GB kaart in kan. Palm zelf heeft dat niet getest (zie palm.com), maar zegt ook niet dat het niet kan. Ik ben ergens wel een post tegen gekomen van iemand die het werkend had, maar het schijnt merk gevoelig te zijn.
Dus vroeg ik me af of iemand al een 4GB SD kaartje had in zijn Palm TX, en wel merk dat dan is?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar hier kun je users vinden die dat wel hebben. Er staat in die thread helaas niet welke merken er geschikt zijn, maar misschien kun je die vraag alsnog daar stellen.

Het probleem is dat de devices een FAT32 driver moeten hebben, omdat de normale FAT driver van oude Palms maar tot 2 GB gaan. De Lifedrive en de T|X kunnen de FAT32 driver aan, maar of je die apart moet downloaden ben ik even vergeten.

En tja, die incompatibiliteit tussen 4 GB SD kaartjes hangt me ook de strot uit. ;)

Alors.

• Zeezicht
Bedankt voor dat topic. Via wat links her en der, ben ik op de volgende pagina gekomen: klik. Hierin staat dat Transcend een werkende 4GB kaart heeft. Alleen ietsje langzamer bij grote bestanden. Ik vraag me af hoe erg dat te merken is.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Niet, hoor. :)

De doorvoersnelheid van PDA's (Palm *en* Windows Mobile) ligt ver onder de 1 MB/s. Je merkt er dus soms wel *iets* van, maar erg denderend is het niet.

Die highspeed kaartjes zijn voor DSLR's gemaakt voornamelijk, waar je 3 RAW bestanden van 12 MB in een paar seconden moet wegschrijven, e.d.

Alors.

• Zeezicht
Ah dat scheelt in elk geval. Al moet ik zeggen dat ik mijn 1GB kaartje met TomTom wat slomer vind aanvoelen dan een andere 2GB. Maar heb nooit de tijden gemeten voor het opstarten, want dat is toch wel het meest irritante aan TT.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan heb je zeker nog nooit Tomtom of een ander zwaar programma opgestart op een Windows Mobile device. :')

Oops. No flame intended.

[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 04-07-2006 18:03 ]

Alors.

• Zeezicht
Stereotomy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:03:
Dan heb je zeker nog nooit Tomtom of een ander zwaar programma opgestart op een Windows Mobile device. :')

Oops. No flame intended.
Nee nog nooit gezien, en wil er ook niet aan ;)
Pagina: 1