Toon posts:

ATI X1600XT in CROSSFIRE

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe pc. Nu had ik een klein probleempje/vraagje over ati crossfire

Zoals al af te lezen aan de topic naam wil ik een X1600XT kaartje gaan halen, en misschien later nog 1 om ze in crossfire samen te laten werken.

Is dit mogelijk?
Ik lees allemaal, crossfire slave en crossfire master, de x1600xt is een corssfire slave kaart, moet ik, later als ik er 1 bij wil steken, dan een master kaart bij kopen of kan het gewoon ook een slave zijn?

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
Bij de x1600 kan het een normale x1600 kaart zijn, er is dus geen speciale mastercard nodig

Verwijderd

Om crossfire te draaien heb je 2 kaarten nodig. Een MASTER kaart en een SLAVE. Zoals je misschien al gezien hebt, loopt een signaal via de DVI (?) kabel van de SLAVE naar de MASTER, welke weer naar je monitor gaat.

Wat ik zou doen is, als je echt een X1600XT gaat kopen, nu een MASTER kaart kopen. Waarom? Nou, MASTER kaarten zijn nu nog beschikbaar, dit kan over zijn over een paar maand. Een SLAVE is een gewone kaart (dacht ik) en is dan nog wel volop verkrijgbaar (eventueel 2e hands).

Edit:
Mijn verhaal klopt niet.

Klik hier zie je ook dat je 2 gewone x1600's kan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Sapphire Radeon X1600XT hebben ze bij alternate alleen maar in slave volgensmij :O

Ik snap hem al, het maakt tegenwoordig geen bal meer uit welke ati kaart je erbij prikt, ook geen buitenboordkabels meer nodig, gewoon dr bij prikken en gaan met die banaan. 8)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 12:59 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:37
op de doos van mijn X1600XT staat het volgende:

You need all 3 to complete your CrossFire (TM) Multi-GPU Platform
1 + 2 + 3
1. CrossFire Ready Motherboard (still required)
2. CrossFire Ready Graphics Card (in this box)
3. Crossfire Edition Graphics Card (still required)

Dus waarschijnlijk zijn er wel speciale X1600XT Crossfire kaarten (mijne is ready, maar die andere is de crossfire edition)

edit: laat maar, check hierboven :)

[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 04-07-2006 13:00 ]

Verwijderd

je hebt welzeker crossfire kaart nodig
een berichtje van tweakers.net bewijst dat pas bij de 80nm generatie zonder masterkaart gewerkt kan worden, maar op het moment zitten ze toch echt nog bij 90nm :)

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
je kan met twee gewone x1600 crossfire draaien op een crossfire moederbord.
hier is een link naar de ATI site over crossfire: http://www.ati.com/technology/crossfire/faq.html

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:06
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:43:
je hebt welzeker crossfire kaart nodig
een berichtje van tweakers.net bewijst dat pas bij de 80nm generatie zonder masterkaart gewerkt kan worden, maar op het moment zitten ze toch echt nog bij 90nm :)
Als we naar de site van ATi gaan zien we dat daar ook gewoon staat dat 2 X1600 kaarten in CF mode kunnen draaien. Je hebt GEEN mastercard nodig
http://www.ati.com/technology/crossfire/howitworks.html

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Remember Catalyst Control center? >>

<< X1800-1900 hebben Mastercard nodig om hun rekenkracht goed te kunnen combineren.

Maar 2 x een X1600XT beschikt over zodanige 'kleine' hoeveelheid rekenkracht dat die allemaal door de Catalyst Control Center Software (FFS) gestuurd kunnen worden. >>

<< En dan zou je een Mastercard nodig hebben. heeft iemand Ooit gehoord van een X1600XT CF Edition Exclusive Master 3d-card powerd by ATi!! ??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 16:46 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Oorspronkelijk stond er wel een CrossFire Edition van de X1600XT gepland, maar dit is geschrapt omdat de PCIe-bus breed genoeg was om de data tussen twee X1600s te verzorgen.

Dit overzicht laat goed zien welke kaarten je aan elkaar kan koppelen:

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/4738/ati0259tc.gif

Enige kanttekening die er bij moet worden gezet is dat nu ook de X1900GT in CrossFire kan werken zonder een speciale CrossFire Edition kaart.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Lees ik hier dat je nu ook gewoon een x1600pro en xt in crossfire kan draaien dat is namelijk wel aantrekkelijk qua prijs :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat mij betreft is dit een zoekertje. De site van ATi zelf moet toch een inkoppertje zijn :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.