Tekst doven en slechthorenden verwijderen uit ondertitels

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ben al een tijd op zoek naar een eenvoudig progje waarmee ik tekst voor doven en slechthorenden uit ondertitels kan verwijderen. Het gaat mij enkel om ondertitels in de formaten SubRip (.srt) en MicroDVD (.sub).

Ik heb drie tooltjes gevonden:

- DVDSubEdit. Kan alleen VobSub (.sub/.idx) bestanden aanpassen.
- Gsubedit. Alleen voor Linux.
- SubRescue. Dit programma converteert ondertitels ongevraagd van srt naar sub formaat.

Weet iemand misschien een klein progje waarmee ik op een makkelijke manier die regels kan verwijderen?

Verwijderd

kan je ze niet gewoon openen met kladblok? Daar staat het vaak ook gewoon, met een tijdsaanduiding erbij. Weet niet zeker maar ik zou dat zeggen.

Verwijderd

Subtitle workshop is hiervoor zeer makkelijk

http://www.urusoft.net/home.php?lang=1

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
.srt bestanden kun je idd gewoon met kladblok openen. Zelf gebruik ik ook Subtitle Workshop, maar hiermee kun je geen multi-language ondertitels aanpassen.

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik weet dat ik de ondertitels ook met kladblok kan aanpassen, maar het zou natuurlijk mooi zijn als het met een druk op de knop kan. Zeker als je meerdere bestanden wilt aanpassen.

Heb net Subtitleworkshop geprobeerd en het lijkt goed te werken. Lekker klein progje.
Helaas heb je er niet helemaal invloed op wat ie precies gaat zoeken en verwijderen. Of kijk ik verkeerd? Onder Settings heb ik het in elk geval niet kunnen terugvinden.