Toon posts:

Boot ROM Realtek 8139 NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben nu al een paar dagen bezig en het wil me niet lukken. Heb al heel veel gezocht op got en google, maar heb nu nog 1 twijfel.

Het volgende: Ik wil graag met pxe gaan booten van mijn NIC's hier op het werk om zo te gaan imagen. Enkele andere systemen met onboard intel nic's werken probleemloos, alleen 2 series met een losse Realtek 8139C NIC willen niet mee werken. Zijn er mensen met ervaring op het gebied om deze te flashen naar een bootable nic en zo ja, moet er perse een boot rom bij geplaatst worden of kan het ook al zo zijn dat deze standaard op de kaart zit, het kleinere chipje wat op dezelfde plek zit als waar die boot rom (eeprom) bij geplaatst kan worden?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb er zelf geen ervaring mee, maar dacht wel eens een optie over het inschakelen van pxe boot tegengekomen te zijn in het dos setup programma'tje RSET8139. Mocht er nog geen boot rom inzitten zou ik gewoon eens proberen er eentje in te flashen, zie ook hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 04-07-2006 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb al met dat programma alles wat mogelijk is op enabled gezet, ook al met rtflash een boot rom code erin gezet (tenminste, hij lijkt het zo te doen, geeft wel een OK en 100%) maar geen resultaat.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heel veel van die Realtek kaartjes worden zonder bootrom geleverd, er zit dan wel vook een socket op de kaart voor een bootrom.

Andere optie is een PXe boot disk, je kan hiermee ook vanaf het netwerk images laden. Voorwaarde is natuurlijk wel een server die hiervoor is ingericht.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
die server is al ingericht, de bootdisk daarvoor heb ik ook wel.

weet dan niemand hoe ik een bootpartitie op de harde schijf kan maken die het pxe gedeelte dan kan opstarten?
dan zorg ik dat die partitie ook in mijn image komt, dan moet het ook werken zoals ik het wil.

uiteindelijke plan in namelijk, dat er vanaf afstand een computer kan worden geghost, zonder dat de sys admin daarvoor naar de computer toe moet. de gebruiker zelf kan wel evt de pc aan en/of uit zetten. WOL ga ik hierna pas uitwerken, dat komt wel.

Dus, wie weet hoe ik een boot partitie kan maken om pxe te laden, als er geen opdracht is, de pc verder boot naar windows xp toe?

edit:
ps: kan de topictitel misschien veranderd worden in iets van "PXE booten met Realtek 8139 NIC"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 11:20 ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een boot partitie maken op de HDD die eerst kijkt op het netwerk en zonder opdracht van HDD boot dat lijkt me lastig, het kan wel maar volgens mij is voor dit doel juist de bootrom uitgevonden.

Je kan ze trouwens wel los kopen link

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1