Goeiemiddag Tweakers.
Ik heb na 3 jaar met mijn Athlon XP3000+( @3200+
) en 9800pro te werken besloten dat het eindelijk tijd is om een nieuwe pc te kopen.
Ik heb al een pc samengesteld, hier geef ik ff de specs:
- AMD 64 X2 4400+ Toledo (kan je clocken naar FX60
)
- 2x X1900XT crossfire
- DFI Lanparty UT CFX3200-DR
- Corsair TWINX 2048-3200C2 (heb ik al)
- 2 caviar schijven van WD van 160gb (heb ik al)
- 1 Raptor schijf van 74gb (heb ik al)
- Lian Li PC-V2000 plus (
)
Nu wou ik daar ook waterkoeling bij (zal wel nodig zijn denk ik met zo bakbeesten)
Ik heb volgende set samengesteld bij DangerDen:
)- Maze 4 chipset blok
- RBX blok voor CPU
Tyee blokken voor GPU (deze moet ik nog bestellen).
Verder heb ik ook nog MCT-40 als koelvloeistof en een black ice micro en een black ice micro II
Nu heb ik over deze set wel nog enkele vragen.
moet ik mijn koelvloeistof verdunnen, en moet daar nog anti corrosie vloeistof bij?
En dan over de volgorde van de componenten:
Ik had gedacht aan deze volgorde (sry, bad paint skills
)

Ter verduidelijking: helemaal bovenaan zit een fillport, links het groene is een reservoir, daaronder de pomp.
Helemaal onderin de case ligt de Black ice Micro, rechts zit boven de PSU een Black Ice Micro II
(de gewone micro is een verkeerde bestelling eigenlijk die ik nu nog nuttig kan aanwenden).
die met de 3 slangen is de RBX blok en links ervan zit de northbridge.
De bovenste zijn de Grafische kaarten.
Ook nog ff melden dat de CPU blok 2 outtakes heeft die samen komen op de linkse fitting van de kleine koeler met een Y stuk (en dat de fillport ertussen hangt met een T stuk).
Zoals je ziet (of mss niet
) wil ik dus met de kleine radiator de CPu en NB koelen en met de grote rad wil ik de 2 GPU's koelen.
Zou deze opstelling lukken denken jullie?
Of hebben jullie advies om het anders te doen?
Ik had al gedacht om anders een Black ice Xtreme (of hoe heten die) te kopen (een 120x120), die kan ik achteraan ik de kast hangen, rechts van de CPU blok (je ziet de koeler hangen).
Hopelijk kunnen jullie wat tips geven over mijn watercooling, want ik zou het graag in 1x goed hebben
laters
Ik heb na 3 jaar met mijn Athlon XP3000+( @3200+
Ik heb al een pc samengesteld, hier geef ik ff de specs:
- AMD 64 X2 4400+ Toledo (kan je clocken naar FX60
- 2x X1900XT crossfire
- DFI Lanparty UT CFX3200-DR
- Corsair TWINX 2048-3200C2 (heb ik al)
- 2 caviar schijven van WD van 160gb (heb ik al)
- 1 Raptor schijf van 74gb (heb ik al)
- Lian Li PC-V2000 plus (
Nu wou ik daar ook waterkoeling bij (zal wel nodig zijn denk ik met zo bakbeesten)
Ik heb volgende set samengesteld bij DangerDen:
)- Maze 4 chipset blok
- RBX blok voor CPU
Tyee blokken voor GPU (deze moet ik nog bestellen).
Verder heb ik ook nog MCT-40 als koelvloeistof en een black ice micro en een black ice micro II
Nu heb ik over deze set wel nog enkele vragen.
moet ik mijn koelvloeistof verdunnen, en moet daar nog anti corrosie vloeistof bij?
En dan over de volgorde van de componenten:
Ik had gedacht aan deze volgorde (sry, bad paint skills

Ter verduidelijking: helemaal bovenaan zit een fillport, links het groene is een reservoir, daaronder de pomp.
Helemaal onderin de case ligt de Black ice Micro, rechts zit boven de PSU een Black Ice Micro II
(de gewone micro is een verkeerde bestelling eigenlijk die ik nu nog nuttig kan aanwenden).
die met de 3 slangen is de RBX blok en links ervan zit de northbridge.
De bovenste zijn de Grafische kaarten.
Ook nog ff melden dat de CPU blok 2 outtakes heeft die samen komen op de linkse fitting van de kleine koeler met een Y stuk (en dat de fillport ertussen hangt met een T stuk).
Zoals je ziet (of mss niet
Zou deze opstelling lukken denken jullie?
Of hebben jullie advies om het anders te doen?
Ik had al gedacht om anders een Black ice Xtreme (of hoe heten die) te kopen (een 120x120), die kan ik achteraan ik de kast hangen, rechts van de CPU blok (je ziet de koeler hangen).
Hopelijk kunnen jullie wat tips geven over mijn watercooling, want ik zou het graag in 1x goed hebben
laters
[ Voor 5% gewijzigd door Muscleduck op 04-07-2006 12:20 ]