Als ik de security settings van een user account verander, dan worden deze na een tijd (binnen half uur) automatisch weer terug veranderd in de default settings. Voor een bepaald user account wil ik de gebruiker zelf de mogelijkheid geven zijn user properties aan te passen. Als ik deze gebruiker alles behalve full control geef dan kan de gebruiker zijn properties aanpassen echter na een half uur zijn de security settings weer verdwenen. Het is een Windows 2003 SP1/ Active directory omgeving. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit uitzet?
Verwijderd
wat waar en hoe? properties van? je bent niet echt duidelijk...
overigens zal het wel een policy zijn, restricted groups oid.
overigens zal het wel een policy zijn, restricted groups oid.
Lijkt mij toch duidelijk. Properties van de user (rechtermuisknop op de user in "AD Users and computers). Hier verander je ook de security settings van dit user object.
Verwijderd
waarschijnlijk zit daar je probleem. Nooit geprobeerd om de rechten van 1 user object te wijzigen in dat in tabje (zeer onoverzichtelijke imho).
Maak een test ou aan in de huidige ou, plaats de user daarin en geef hem rechten op de ou (draai de wizzard
)
Maak een test ou aan in de huidige ou, plaats de user daarin en geef hem rechten op de ou (draai de wizzard
Het is juist dit tabje (security) waar ik de rechten van een user object te veranderen.
Bijv. voor de gebruiker Pietje voeg ik in de security tab Pietje toe met bijv. full control. Na een half uur kijk ik weer in deze tab en dan is pietje weer verdwenen uit de security tab. Pietje kan in dit half uur gewoon zijn user properties aanpassen. Ik heb het ook met de wizard (delegation management) geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Overigens Pietje mag wel de properties van andere gebruikers in deze OU blijven aanpassen. Het lijkt erop dat om de een of andere manier niet wordt toegestaan dat een user zijn eigen user properties aanpast!?
Bijv. voor de gebruiker Pietje voeg ik in de security tab Pietje toe met bijv. full control. Na een half uur kijk ik weer in deze tab en dan is pietje weer verdwenen uit de security tab. Pietje kan in dit half uur gewoon zijn user properties aanpassen. Ik heb het ook met de wizard (delegation management) geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Overigens Pietje mag wel de properties van andere gebruikers in deze OU blijven aanpassen. Het lijkt erop dat om de een of andere manier niet wordt toegestaan dat een user zijn eigen user properties aanpast!?
Dit wordt geregeld door de AdminSDHolder. Is gemaakt om AD 'te beschermen' zodat je jezelf niet zo makkelijk kunt buitensluiten.
http://msmvps.com/blogs/u...ive/2005/05/29/49659.aspx
http://msmvps.com/blogs/u...ive/2005/05/29/49659.aspx
Als je veranderingen na een bepaalde (vaste) tijd ongedaan gemaakt worden dan ljkt mij dat een group policy probleem. Draai rsop.msc op het werkstation om na te gaan welke policies worden uitgevoerd en welke policy de boosdoener zou kunnen zijn.
Voorbarig...
Security gaat niet via GPO.
Voorbarig...
Security gaat niet via GPO.
[ Voor 10% gewijzigd door Mystery op 12-07-2006 13:30 ]
Pagina: 1