Wat gebeurt er bij Externe HD splitsen?

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-02 12:31
Iemand enig idee wat er gebeurd als ik mijn zojuist aangeschafte WD Mybook (250 GB) opsplits in 38 gbfat32 (resize) en 200 GB NTFS??? Blijft hij dan plug en play? Standaard is 238 gb fat32 en heb er al wat files op gezet enzo, dat werkt allemaal.

btw idee erachter is dat ik op de 38 gb fat 32 een linux kwijtkan (knoppix ofzo) of een windows voor herstel mogelijkheden als 1 van mijn pc's problemen geeft. Hij moet dus wel bootable blijven.

Bij partition magic staat btw als ik naar resize ga: This partition crosses the 1024 k cylinder boundary and may not be bootable :? .

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 04-07-2006 11:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

Je kan maar eens proberen :9, meestal zijn de schijven als fat 32 ingesteld in de fabriek. Maar aangezien ze nieuw is ben je best om alle partities weg te doen en in te stellen hoe je zelf wil (partitie maken gaat stukken sneller als resizen)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SdK2004 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:35:
Iemand enig idee wat er gebeurd als ik mijn zojuist aangeschafte WD Mybook (250 GB) opsplits in 38 gbfat32 (resize) en 200 GB NTFS??? Blijft hij dan plug en play? Standaard is 238 gb fat32 en heb er al wat files op gezet enzo, dat werkt allemaal.
.
Wel plug en play. Of je er ook van kunt booten ... ach dat hangt ook van je bios af.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Waarom zou je linux op een Fat32 partitie willen draaien?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-02 12:31
Heb het zojuist maar geprobeerd, is gelukt. Zie echter met O&O defrag meteen een enorm stuk "Reserved for MFT" ziet eruit als 10 gb ofzo, iemand enig idee waar dit precies voor is? Weet dat het iets van ntfs is (master file table) maar aangezien de schijf nagenoeg leeg is snap ik ff niet waarom er zon grote mft is.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

SdK2004 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:35:
Heb het zojuist maar geprobeerd, is gelukt. Zie echter met O&O defrag meteen een enorm stuk "Reserved for MFT" ziet eruit als 10 gb ofzo, iemand enig idee waar dit precies voor is? Weet dat het iets van ntfs is (master file table) maar aangezien de schijf nagenoeg leeg is snap ik ff niet waarom er zon grote mft is.
Er staat toch ook "reserved" :) Ruimte gereserveerd voor mft, zonder dat kan je ntfs niets :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
MFT staat voor Master File Table bij NTFS volumes. In feite is het een relationele database met informatie over alle in het volume aanwezige bestanden en mappen. Het is vergelijkbaar met FAT (File Allocation Table), maar omvat veel meer dan alleen een lijst gebruikte en ongebruikte clusters.

Bij het aanmaken van een NTFS-bestandssysteem wordt een deel van het totale volume toegewezen en gereserveerd voor de MFT. In het geval er meer en meer bestanden op de schijf komen te staan kan en wordt deze ruimte probleemloos voor opslag gebruikt. Daar hoef je je dus niet druk over te maken :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1