Ong. 50 websites/URL's indexeren in één search engine

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Mijn collega's zijn zeer afhankelijk van betrouwbare informatie op het internet (in verband met medische informatie). Nu hebben ze een lijst gemaakt van websites/URL's die in hun ogen betrouwbare informatie plaatsen. Bestaat er een appliance/stukje software/online dienst waarbij je dus meerdere sites of URL's kan opgeven om te indexeren? Tot zeg maar een stuk of 100 URL's.

Ik kan niet zien of dat bij de verschillende Google appliances mogelijk is. Wel één site, ook meerdere, maar 100? Er staat geen aantal bij.

Ook Google zelf kan dus maar 1 site tegelijk doorzoeken met site:www.info.nl zoekstring.

Ik heb naar een aantal stukjes software gekeken, maar het gaat vaak ok het indexeren van je eigen sites (dus maar een beperkt aantal).

Ik heb in dit topic gekeken, maar daarin stond ook niet iets bruikbaars.
Zoekmachine voor meerdere websites

Er is budget voor, dus het hoeft geen freeware te zijn, maar mag wel antuurlijk :)

Mijn iRacing profiel

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 12:35

chem

Reist de wereld rond

Zoals ik in dat onderwerp ook al zei: probeer eens mnogosearch. Da's een zo goed als kant en klare tool.

Anders zou ik tegenwoordig iets als xapian & omega nemen, of een lucene-based product.

Mijn persoonlijke voorkeur is dan xapian, maar dat is vooral omdat ik weet wat het kan, het eenvoudig aan de praat te krijgen is, en je kan het uitbreiden met bv. je eigen lokale PDF-repository, websites en andere 'knowledge-base' systemen (zoals je maar de data eruit kan krijgen kan xapian er een DB van maken).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:30

killercow

eth0

Dit kan met rollyo.com

Hier kun je een lijst van sites aangeven en dan doorzoeken. (werkt wel via Yahoo)

openkat.nl al gezien?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Als het zakelijk is kan je ook een offerte aanvragen bij een web bedrijf welke bijvoorbeeld een website maakt specifiek voor jullie die alle info verzameld.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:30

killercow

eth0

Mjah,

Als het zakelijk moet kan ik ook wel een spider in elkaar zetten welke de sites indexeert en zo pirve doorzoekbaar maakt, het probleem is dat je een erg specifiek indexerings algorithme nodig hebt.

pagerank heb je bijvoorbeeld als niks aan, want met 50 domeinen valt er zo weinig te ranken.

openkat.nl al gezien?