[winxp] Mail programma toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-03 10:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Topicstarter
Standaard gebruikt windows xp outlook express als email client als je op een website op emailadres "pietje@puk.nl" klikt.

Is het mogelijk om deze verwijzing aan te passen zodat ik ervoor kan zorgen dat er een webclient via internet explorer word gestart?

Oftewel ik wil geen gebruik maken van een programma als emailclient, maar puur en alleen webmail gebruiken.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Oeps, las ff verkeerd :X

[ Voor 90% gewijzigd door Morax op 04-07-2006 11:22 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Als je gebruik maakt van hotmail is het mogelijk om dit in te stellen bij tools => options / extra => internet opties en dan programs / programma's vervolgens heb je daar een knopje email, daar kun je je client instellen, standaard staat daar ook hotmail bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Alternativ op 04-07-2006 11:28 ]

alternativ

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
En als je gmail hebt kan je daarvoor de gmail notifier downloaden daarmee kan je ook instellen dat je webbrowser geopend word (opend dus je gmail)

Verwijderd

Custom MAPI dus, welke webmail gebruik je?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zie http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q297878
Hier word beschreven welke registery keys je moet wijziggen om een programma/webpage in te stellen voor het e-mail programma wat word geopent als je op een link klikt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-03 10:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Topicstarter
Ik gebruik de kerio mailserver webmail client.

Ik zal de registry wijzigingen proberen, en hoop dat het lukt.
Het is wel een gigantische lap tekst zeg :O maar toch bedankt

hmmm beetje jammer

This article does not cover registering as the default mailto protocol handler. Applications that want to register in such manner should continue to follow existing specifications on this subject. This section mainly repeats information provided elsewhere. The only addition to the existing behavior is the definition of the [HKCU\Software\Clients\Mail] registry key.

Het probleem is dus dat ik niet een applicatie hoef toe te voegen maar een webadres.

[ Voor 58% gewijzigd door wielhelm op 04-07-2006 16:39 ]

Pagina: 1