Toon posts:

[SBS2003] Remote Client met printer, document probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik zit hier achter een windows xp client, waar een Dell Laser MFP 1815 op geinstalleerd staat. De client is net reinstalled en is dus schoon. Het enige dat geinstalleerd staat is: Office en printer drivers.

Ik start dmv Remote Desktop een sessie naar onze Server2003. Zodra ik deze maak, en ik neem als optie mijn printer mee in die sessie, dan komt er om de 2 seconde een nieuw document in de wachtrij van mijn lokale printer. Het document is genaamd: Remote Desktop Redirected Printer Doc. Als ik de printer onderbreek en probeer het document te verwijderen wil dit niet lukken, en als ik de printer hervat, dan blijft hij zo doorgaan waardoor er printer documenten op een stapel belanden en niet uitgeprint willen worden.

Dit gebeurt met verschillende terminal server account's, dus het ligt niet aan de gebruiker. Ik heb drivers van de 1600n printer geprobeert, maar krijg dan hetzelfde probleem.

Iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

check de event viewer van je server 2003, daar moet wat over staan.

Verwijderd

Topicstarter
1) Printer DELL3000cn3265D0 on ebo (from MAIKEL) in session 1 was set.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

2) Printer DELL3000cn3265D0 on ebo (from MAIKEL) in session 1 was successfully unpublished.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

3) Printer DELL3000cn3265D0 on ebo (from MAIKEL) in session 1 was purged.

4) Document 57, Remote Desktop Redirected Printer Doc owned by maikel was printed on DELL3000cn3265D0 via port IP_192.168.5.64. Size in bytes: 0; pages printed: 1

Maar er is dus geen print uitgekomen, en hetzelfde document komt er nog xxxxx keer achter mekaar in en uit...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 13:44 ]

Verwijderd

uit jouw verhaal begrijp ik dat je een netwerkprinter geinstalleerd hebt op je lokale pc, en je probeert die mee te nemen in je sessie naar je windows 2003 server, dit zal niet gaan werken.

je kunt alleen lpt, com en usb printers oftewel lokale printers meenemen in je sessie, niet een netwerkprinter zoals jij dat doet, daarom krijg je ook die redirect documenten.

Een oplossing is om een print server als rol erbij te zetten en dan de dell printer daarop te installeren (de drivers moeten bekend zijn op de server, handige tip: gebruik add drivers geen setup bestanden), te sharen en dan kun je de printer in je sessie toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:44:
uit jouw verhaal begrijp ik dat je een netwerkprinter geinstalleerd hebt op je lokale pc, en je probeert die mee te nemen in je sessie naar je windows 2003 server, dit zal niet gaan werken.

je kunt alleen lpt, com en usb printers oftewel lokale printers meenemen in je sessie, niet een netwerkprinter zoals jij dat doet, daarom krijg je ook die redirect documenten.

Een oplossing is om een print server als rol erbij te zetten en dan de dell printer daarop te installeren (de drivers moeten bekend zijn op de server, handige tip: gebruik add drivers geen setup bestanden), te sharen en dan kun je de printer in je sessie toevoegen.
Het is geen netwerkprinter, het is een USB printer :) Want ik weet dat netwerkprinters niet mee te nemen zijn.

Verwijderd

4) Document 57, Remote Desktop Redirected Printer Doc owned by maikel was printed on DELL3000cn3265D0 via port IP_192.168.5.64. Size in bytes: 0; pages printed: 1

kijk dat even na, een ip adres?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:02:

kijk dat even na, een ip adres?
Probleem gevonden... Het heeft niks met ip adres te maken, omdat het op meerdere pc's op verschillende locatie's is. Maar hbet probleem zat hem op de server, en daar de drivers weer. Op een of andere manier zodra de printer daarop geinstalleerd word, krijgt hij het probleem. Echter als ik het op een andere server installeer, geen probleem.

Dus drivers eraf, printer eraf en alles was weer goed. Echter server moet wel geherinstalleerd worden omdat als ik de printer herinstalleer, hetzelfde probleem zich WEER voordoet..

bedankt voor je hulp in ieder geval!
Pagina: 1